Gå til innhold

Syns dere menn at kvinner er for opptatt av utseendet sitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør fordi jeg ser stadig vekk at kvinner er de som flest bytter profilbilde..og ikke minst på bloggene.. utseende og atter utseende. Syns dere menn at det er attraktivt, med unge kvinner som tar botox, løfter kinnene for å få frem kinnben og tar silikon?
Dersom jeg selv skulle holdt på med dette, tror jeg at jeg ville blitt litt deprimert.. fordi jeg ville følt at en mann ikke ble glad i meg for den jeg er.
Det med operasjoner gjør vel kvinner for å bli "bedre" i menns øyne?



Anonymous poster hash: 09473...996
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oleoh

Nei, at de skjærer i seg og opprerer er helt på trynet. Det burde de absolutt ikke. Det er bare stygt spør du meg. Men at de pynter seg kan de bare gjøre, de burde derimot ikke overdrive. Det er da ikke så viktig at det trenger å være en plage. Folk er ikke så kritiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Jeg spør fordi jeg ser stadig vekk at kvinner er de som flest bytter profilbilde..og ikke minst på bloggene.. utseende og atter utseende. Syns dere menn at det er attraktivt, med unge kvinner som tar botox, løfter kinnene for å få frem kinnben og tar silikon?

Dersom jeg selv skulle holdt på med dette, tror jeg at jeg ville blitt litt deprimert.. fordi jeg ville følt at en mann ikke ble glad i meg for den jeg er.

Det med operasjoner gjør vel kvinner for å bli "bedre" i menns øyne?

Anonymous poster hash: 09473...996

Kvinner som driver med blogging, skriver vel som regel om mote, klær, sminke og slike ting. Dermed legger dem også ut en del bilder av seg selv, og da ønsker dem vel helst å se veldig bra ut på disse bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Jeg synes at menn og kvinner er altfor opptatt av hvordan de ser ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Det er såpass ille at vi normaliserer å ha komplekser. Vi har aksepterte at "alle" har komplekser, det er *helt normalt* å være usikker på egen kropp.

Det virker som om mange tror de må leve med kompleksene sine. Eller gjøre alt de kan får å skjule dem eller forbrede dem. Men det er ikke sant. Det går an å bli fornøyd med det man har, i det minste akseptere at noe ser sånn og sånn ut og det er helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er skremmende opptatt av utseendet sitt.

Nå er det faktisk så ille man ikke kan kjenne igjen enkelte om hun ikke har sminke på.

En annen ting er har lagt merke til som mann, er at mange kvinner får et falsk inntrykt av seg selv utseendemessig. De sminker rett og slett "vekk" den dårlige selvtiliten, og noen er livredde for å bli sett uten sminke.



Anonymous poster hash: 901f6...964
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er skremmende opptatt av utseendet sitt.

Nå er det faktisk så ille man ikke kan kjenne igjen enkelte om hun ikke har sminke på.

En annen ting er har lagt merke til som mann, er at mange kvinner får et falsk inntrykt av seg selv utseendemessig. De sminker rett og slett "vekk" den dårlige selvtiliten, og noen er livredde for å bli sett uten sminke.

Anonymous poster hash: 901f6...964

Med mindre du får ekstremhjelp fra stylister inklu photoshop og alt det der kan man faktisk ikke sminke seg pen om man har stygge trekk i ansiktet. Du har passe dårlig erfaring med estetikk om du ikke kan se om noen er pene uten sminken også.

Anonymous poster hash: 3b531...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det snodige er at jo penere de er i utgangspunktet - jo mer opptatt synes de å være av det. Skulle jo tro at de som vet de er pene ville ha et avslappet forhold til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snodige er at jo penere de er i utgangspunktet - jo mer opptatt synes de å være av det. Skulle jo tro at de som vet de er pene ville ha et avslappet forhold til det.

Jeg tror kanskje jenter og kvinner som ikke har vært like heldig med utseendet har måttet finne andre kvaliteter i seg selv som gjør dem verdifulle. Blir man dessuten ofte fortalt at man er pen, ser bra ut osv. så føler man et press å fortsette å se bra ut. Jeg ihvertfall har bestandig vært ekstremt bevisst på mitt eget utseende, og veldig opptatt av å ta meg best mulig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har jeg ikke noen problemer med, selv om jeg syns plastisk kirurgi og den type ting er å trekke det alt for langt. Jeg skulle dog ønske at de var litt mindre opptatt av mitt utseende, siden jeg ikke er spesielt heldig på det området.



Anonymous poster hash: 95f3a...932
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Det går ikke an å generalisere halve jordens befolkning sånn som du gjør TS. Folk er forskjellige, men de som opererer seg for skjønnhet (inkludert botox osv) og sminker seg til det ugjenkjennelige hver dag er alt for opphengt i utseende, men det er slik det er blitt dessverre. Jeg er ikke mann nå da, men blir så lei meg når folk ikke aksepterer at de er født med de puppene og leppene de har...

Endret av Sukkerbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg er ikke mann, men ja jeg synes at mange er veldig opptatt av utseendet.

Var fjortis på 90-tallet og da var det ganske avslappet selv om folk var opptatt av utseendet da også.

Men det var ikke instagram, facebook og masse fokus på perfekt hår, sminke og klær.

Synes det kan være negativt og positivt. Noen ganger blir det for mye og man ser knapt hvordan personen egentlig ser ut.

Noen ganger lurer jeg på hvor individualiteten ble av, men den finnes vel selv om det ikke er dem som har flest følgere på instagram. Synes folk er veldig opptatt av å følge strømmen.

Synes det er litt trist når pene jenter opererer seg og blir altfor tynn. Gjelder vel mest hollywood-stjerner, men resultatet blir ofte ikke bra.

Bare min mening, men den naturlige skjønnheten er som regel mye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men det er også forståelig hvorfor de er det.

Utseendet deres er deres kapital på kjønnsmarkedet. Utseendet deres hjelper dem få sosial kapital. Utseendet deres hjelper dem mye.

Det er ikke før utseendet ikke lenger kan gi gode resultater at de velger utvikle andre verdier i seg selv. Som f.eks en personlighet når de ikke lenger har mange beilere eller er 30+. Gjerne en kombinasjon av begge.



Anonymous poster hash: e6221...527
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er definitivt altfor opptatt av utseendet. Tenk om vi heller hadde brukt all tiden og energien som ble kastet bort på utseendebekymringer på å tenke på våre medmennesker og å redde verden i stedet. Det hørtes sikkert litt klisje ut for noen, men jeg er ikke i tvil om at det hadde gjort en enorm forskjell når man tenker på de enorme mengdene mental og intellektuell kapasitet som blir sløst bort og bundet opp i denne type meningsløse aktiviteter i stedet.

De sier jo det at det er en hel generasjon som er i ferd med å forsvinne i uproduktivitet, fordi all energien blir brukt til bekymring og å se seg selv i speilet... Litt satt på spissen, men er enig i poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste kvinner og menn er opptatt av utseendet - til en viss grad. Jeg er opptatt av utseende jeg også, men jeg har likevel et veldig avslappet forhold til meg selv og kroppen min. Jeg kan pynte meg og sminke meg, men det tar ikke over livet mitt. Jeg kan dra på shopping usminket og i slappe klær fordi jeg ikke bryr meg for mye om hva andre tenker. Føler meg bra nok som jeg er.

Mange er veldig opptatt av å se bra ut til en hver tid, både kvinner og menn. Spesielt unge mennesker, som jeg har fått inntrykk av. På samme tid finnes det flere grunner til f.eks. plastisk kirurgi. Blir dumt å slepe alle under samme kam. Men jeg tror at vi (generelt, ikke alle) i dagens samfunn er litt i overkant opptatt av utseende.

Jeg er takknemlig for at jeg ikke har det store behovet for å se perfekt ut. Tror jeg hadde blitt gal dersom jeg strevde for å få bort alle små "feil"/imperfeksjoner... Over til spørsmålet - jeg er ikke mann, så jeg kan ikke svare for dem. Men synes mange mennesker generelt er litt for opptatt av utseendet, men jeg skal ikke blande meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Heldigvis er ikke min kjære slik, hun tar på litt trynepynt når det er noe spesielt, men ellers ikke. Men jeg ser mange kvinner som legger alt for mye på, kliner trynet fullt av den der brunkrem dritten, bl.a.. De tenker ikke på at det kan skade ansiktet over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...