Gå til innhold

Bryr dere kvinner dere om at blonde øyne og blondt hår dør ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blondt hår og blå/lyse øyne kommer til å forsvinne i den form at det er "vanlig". Men det er snakk om tusenvis av år. Mutasjoner vil uansett forekomme, og så lenge blondt hår og blå øyne har eksistert i arten vår, så vil arten vår alltid ta dette med videre, så det vil aldri dø 100% ut selv om man vil se det sjeldnere og sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig i at man ikke skal bry seg om hvem folk elsker, Men du tar nok feil når det du sier det er bra å blande, dersom du får barn med en øst-asiater ( Japaner osv..) da vil din unge få høyere IQ ( IQ er 80% arvelig ) , men om du får barn med en mørk afrikaner vil du få en unge med lavere IQ en det som er gjennomsnittet i Europa.

Konklusjon; Blanding er ikke bra, med mindre den du blander med er overlegen. I dette tilfellet hadde det vært bra for en Afrikaner å blande seg med en ikke Afrikaner, men ikke omvendt.

http://www.sparknotes.com/psychology/psych101/intelligence/section3.rhtml

Dette er det vi kaller den ikkepolitisk-korrekte vitenskapen.

Jøss, et helt kontinent? Kilder på det takk.

Det er mer politisk korrekt å hevde det du gjør, men godt forsøk.

Ellers, linken du sendte står det hverken forfatter eller hvor de har dette. Ikke står det hvem som redigerer og poster på siden - hadde du brukt en slik side på Universitetet hadde du strøket.

Endret av Sofia123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, et helt kontinent? Kilder på det takk.

Det er mer politisk korrekt å hevde det du gjør, men godt forsøk.

Ellers, linken du sendte står det hverken forfatter eller hvor de har dette. Ikke står det hvem som redigerer og poster på siden - hadde du brukt en slik side på Universitetet hadde du strøket.

Det har blitt gjort en god del forskning når det gjelder gjennomsnitts-intelligens hos forskjellige mennesker, både mellom stater og kontinenter og mellom etninske folkegrupper. http://en.wikipedia.org/wiki/Nations_and_intelligence

Dene forskningen er veldig kontroversiell. Man kan sette spørsmålstegn ved IQ-testene som blir brukt, er de tilpasset enkelte "hjernetyper" og hva er egenlig IQ? Og vil ikke et menneske med mye intellektuell stimuli fra babyalder og med mye og god utdanning ha et klart fortrinn i forhold til folk som lever primitivt og enkelt?

Man har også kritisert selve studiene, er de randomiserte og finnes skevheter i gjennomføringen og tolkningen av resultater? Og hva med de politiske, psykologiske og filosofiske aspektene ved slike resultater? Hvorfor trenger vi denne informasjonen, hvordan skal den brukes etc.

Noen bruker denne forskningen til å kjempe for å få bort sosiale velferdsgoder, fordi de mener det i hovedsak er de med lavest IQ som får sosial hjelp. Dermed får disse menneskene mange barn og fører sine "lav-IQ" gener videre...

Noen mener grunnen til fattigdom er lav IQ. Ved å se på hvilke land som er fattige og rike og sammenligne gjenommsnitts-IQ feks finland IQ 97 Afrika IQ 60-70, vil man kunne trekke denne enkle konklusjonen.

Man kan med sikkerhet si at det finnes genetiske forskjeller mellom folkegrupper fra utseende og kropp til personelige egenskaper og IQ. Men hvem skal kunne fastslå hvilke som er positive og hvilke som er negative?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

Er enig i at man ikke skal bry seg om hvem folk elsker, Men du tar nok feil når det du sier det er bra å blande, dersom du får barn med en øst-asiater ( Japaner osv..) da vil din unge få høyere IQ ( IQ er 80% arvelig ) , men om du får barn med en mørk afrikaner vil du få en unge med lavere IQ en det som er gjennomsnittet i Europa.

Konklusjon; Blanding er ikke bra, med mindre den du blander med er overlegen. I dette tilfellet hadde det vært bra for en Afrikaner å blande seg med en ikke Afrikaner, men ikke omvendt.

http://www.sparknotes.com/psychology/psych101/intelligence/section3.rhtml

Dette er det vi kaller den ikkepolitisk-korrekte vitenskapen.

Japanere sin gjennomsnittlige IQ er litt høyere enn i Norge. Men det kan også handle om at de jobber mye hardere på skolen og at foreldrene er strengere. Sånn genetisk sett tror jeg ikke Japanere ol. har mulighet til å ha høyere IQ. Kinesere har f.eks. gjennomsnitt på 100 de og, slik som her.

Men afrikanere og slikt har utvilsomt lavere IQ og mulighet for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Japanere sin gjennomsnittlige IQ er litt høyere enn i Norge. Men det kan også handle om at de jobber mye hardere på skolen og at foreldrene er strengere. Sånn genetisk sett tror jeg ikke Japanere ol. har mulighet til å ha høyere IQ. Kinesere har f.eks. gjennomsnitt på 100 de og, slik som her.

Men afrikanere og slikt har utvilsomt lavere IQ og mulighet for å få det.

Afrikanere og slikt...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

Afrikanere og slikt...?

Afrikanere og Afro Amerikanere osv. De som har sine forfedre i Afrika- Men for all del, jeg er ikke en av de idiotene som mener at opphav betyr at du må være slik og slik. Det er utrolig mange smarte og gode folk fra Afrika. F.eks. Barack Obama. Gjennomsnittet er det dessverre dårligere med, men det er plenty av oppegående folk likevel. De oppegående (som kan føre videre gode kropper) vil nok etter hvert bli dominante i kjærlighetsmarkedet vil jeg håpe.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrikanere og Afro Amerikanere osv. De som har sine forfedre i Afrika- Men for all del, jeg er ikke en av de idiotene som mener at opphav betyr at du må være slik og slik. Det er utrolig mange smarte og gode folk fra Afrika. F.eks. Barack Obama. Gjennomsnittet er det dessverre dårligere med, men det er plenty av oppegående folk likevel. De oppegående (som kan føre videre gode kropper) vil nok etter hvert bli dominante i kjærlighetsmarkedet vil jeg håpe.

Jøss. Er president Obama fra Afrika? :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Er derfor jeg kvier meg så fælt til å få barn. Min blåøyde blonde kjæreste har ingenting imot at barna våre blir mørke i hår og øyne, men jeg har så lenge jeg kan huske hatt komplekser for at jeg ikke er av norsk opprinnelse. Jeg synes blå øyne og blondt hår er noe av det vakreste som finnes, og vil ikke være med på å "ødelegge" det. Men en liten trøst er jo at barna mine mest sannsynlig vil møte en norsk gutt/jente så de blir nok lysere de neste generasjonene uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor jeg kvier meg så fælt til å få barn. Min blåøyde blonde kjæreste har ingenting imot at barna våre blir mørke i hår og øyne, men jeg har så lenge jeg kan huske hatt komplekser for at jeg ikke er av norsk opprinnelse. Jeg synes blå øyne og blondt hår er noe av det vakreste som finnes, og vil ikke være med på å "ødelegge" det. Men en liten trøst er jo at barna mine mest sannsynlig vil møte en norsk gutt/jente så de blir nok lysere de neste generasjonene uansett :)

Uff, håper dette var ironi... Hvis ikke, her er en betraktning.

Jeg ble født med lyse krøller men det jeg ønsket meg aller mest i hele verden var helt slett mørkt hår. Alle rundt meg syntes jo jeg var fin, men det hjalp ikke meg. Samtidig syntes jeg at øyefargen min var den aller mest kjedelige på jorden. Sånn passe ubestemmelig blå, grå, grønn. Brune øyne i alle varianter har alltid vært min favoritt.

Siden lyst hår og blå øyne er det mest sjeldne globalt sett har dette fått en litt rar status som "pent". Mange bleker håret sitt og enkelte mørkhudede bleker huden sin. Media, film og reklamebransjen må ta sin del av ansvaret der.. Men når det kommer til hva folk virkelig synes er pent dukker ofte mørke farger opp.

I en britisk studie som omhandlet mange tusen personer svarte 71% av mennene at drømmedama var en brunette.

De største kåringene over hvor "verdens vakreste" kvinner befinner seg, kommer nesten alltid land som Argentina, Brasil, Italia, Spania, Sør-Korea, Irak, India og Colombia veldig høyt opp.

I Norge er det jo dessuten eksotisk og sjeldent å være mørk, det må da være en trøst ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Uff, håper dette var ironi... Hvis ikke, her er en betraktning.

Jeg ble født med lyse krøller men det jeg ønsket meg aller mest i hele verden var helt slett mørkt hår. Alle rundt meg syntes jo jeg var fin, men det hjalp ikke meg. Samtidig syntes jeg at øyefargen min var den aller mest kjedelige på jorden. Sånn passe ubestemmelig blå, grå, grønn. Brune øyne i alle varianter har alltid vært min favoritt.

Siden lyst hår og blå øyne er det mest sjeldne globalt sett har dette fått en litt rar status som "pent". Mange bleker håret sitt og enkelte mørkhudede bleker huden sin. Media, film og reklamebransjen må ta sin del av ansvaret der.. Men når det kommer til hva folk virkelig synes er pent dukker ofte mørke farger opp.

I en britisk studie som omhandlet mange tusen personer svarte 71% av mennene at drømmedama var en brunette.

De største kåringene over hvor "verdens vakreste" kvinner befinner seg, kommer nesten alltid land som Argentina, Brasil, Italia, Spania, Sør-Korea, Irak, India og Colombia veldig høyt opp.

I Norge er det jo dessuten eksotisk og sjeldent å være mørk, det må da være en trøst ;)

Så hyggelig at du tok deg tiden til å svare :hug:

Jeg kjenner meg igjen i dette at alle sier at jeg er fin og attraktiv osv, men det hjelper på en måte heller ikke nei når man ikke er ordentlig fornøyd med at man ikke ser norsk ut.

Oj, dette visste jeg ikke :) Det er jo koselig å høre, og jeg vet at mange liker eksotiske jenter og jeg har jo aldri hørt noe negativt om utseendet mitt. Jeg er 20 år nå og føler mye av det samme jeg følte da jeg var 15. Men tror kanskje jeg aksepterer det litt mer nå etter jeg har fått en kjæreste som elsker hvert eneste trekk ved meg. :smilyblomst:

Håper jeg har klart å akseptere det 100% innen den dagen jeg skal ha barn da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Humbird

Uff, håper dette var ironi... Hvis ikke, her er en betraktning.

Jeg ble født med lyse krøller men det jeg ønsket meg aller mest i hele verden var helt slett mørkt hår. Alle rundt meg syntes jo jeg var fin, men det hjalp ikke meg. Samtidig syntes jeg at øyefargen min var den aller mest kjedelige på jorden. Sånn passe ubestemmelig blå, grå, grønn. Brune øyne i alle varianter har alltid vært min favoritt.

Siden lyst hår og blå øyne er det mest sjeldne globalt sett har dette fått en litt rar status som "pent". Mange bleker håret sitt og enkelte mørkhudede bleker huden sin. Media, film og reklamebransjen må ta sin del av ansvaret der.. Men når det kommer til hva folk virkelig synes er pent dukker ofte mørke farger opp.

I en britisk studie som omhandlet mange tusen personer svarte 71% av mennene at drømmedama var en brunette.

De største kåringene over hvor "verdens vakreste" kvinner befinner seg, kommer nesten alltid land som Argentina, Brasil, Italia, Spania, Sør-Korea, Irak, India og Colombia veldig høyt opp.

I Norge er det jo dessuten eksotisk og sjeldent å være mørk, det må da være en trøst ;)

Nyeste forskning viser at drømmedama har mørkt hår og brune øyne, dette gjør kvinnen mer eksotisk og vakker. Har alltid slått meg at de vakreste damene som finnes, er som regel mørke. Sett en lys vakker dame ved siden av ei mørk vakker dame, og den mørke vinner som regel alltid i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste forskning viser at drømmedama har mørkt hår og brune øyne, dette gjør kvinnen mer eksotisk og vakker. Har alltid slått meg at de vakreste damene som finnes, er som regel mørke. Sett en lys vakker dame ved siden av ei mørk vakker dame, og den mørke vinner som regel alltid i mine øyne.

Enig med deg :) Sett en lys kjekk mann ved siden av en mørk kjekk mann og den mørke vinner som regel i mine øyne. Eller... det er vel heller med at det gjennomsnittelig finnes flere kjekke/vakre mørke menn og kvinner enn lyse...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Afrikanere og Afro Amerikanere osv. De som har sine forfedre i Afrika- Men for all del, jeg er ikke en av de idiotene som mener at opphav betyr at du må være slik og slik. Det er utrolig mange smarte og gode folk fra Afrika. F.eks. Barack Obama. Gjennomsnittet er det dessverre dårligere med, men det er plenty av oppegående folk likevel. De oppegående (som kan føre videre gode kropper) vil nok etter hvert bli dominante i kjærlighetsmarkedet vil jeg håpe.

Du regner deg selv for oppegående, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Nyeste forskning viser at drømmedama har mørkt hår og brune øyne, dette gjør kvinnen mer eksotisk og vakker. Har alltid slått meg at de vakreste damene som finnes, er som regel mørke. Sett en lys vakker dame ved siden av ei mørk vakker dame, og den mørke vinner som regel alltid i mine øyne.

Du som er mann må jo ikke si sånn. Det ødelegger TS sin teori om at det er kvinner som kommer til å sørge for at blå øyne dør ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humbird

Enig med deg :) Sett en lys kjekk mann ved siden av en mørk kjekk mann og den mørke vinner som regel i mine øyne. Eller... det er vel heller med at det gjennomsnittelig finnes flere kjekke/vakre mørke menn og kvinner enn lyse...

Jepp, sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humbird

Du regner deg selv for oppegående, eller?

Han er nok ikke skarpeste "nordmannen (kniven) i skuffen", kanskje heller under gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...