Gå til innhold

Zarah's verden!


Zarah.

Anbefalte innlegg

Gjest Golden Girl

:troest: Såå kjedelig å være så dårlig da... Hp det gir seg snart!!

Hva slags sprøyter er det du tar?

Hp kvelden blir bra!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, gratulerer, GRATULERER med to blå og en liten spire!! :legrine:

Dette var fantastiske nyheter!! Men det ser ut som du kanskje ikke nyter det så veldig enda, stakkar - den kvalmen hørtes bare helt forferdelig ut! Håper du har sykmelding så du kan tenke på deg selv :klem:

Sender en god klem til deg! Ta vare på deg selv og spiren, og på resten av familien din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:kose:

Føler med deg! Var sånn jeg også, fra uke 7 til uke 14-15. Verst i 2. svangerskap. Håper du snart føler deg bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tusen takk for hilsener jenter!! :klem::helen:

Koselig å se at dere har vært innom selv om jeg har glimret med mitt fravær!

Formen er heldigvis stigende..det vil si kveldene og nettene er fortsatt ganske håpløse mht kvalme...men hodepinen er sjeldnere på besøk og jeg har ikke kastet opp på flere uker nå! *JEEEJ!!!* :danser:

Det er litt trasig å bare gå hjemme, men det har vært nødvendig hittil..jeg har egentlig ikke merket så mye til at dagene har gått..men sånn graviditetsmessig går jo aldri ukene fort nok! ;) Har uansett måling passer 12 uker, og er sånn sett litt mere avslappet nå. Har avsluttet hormonbehandlingen (sprøytene jeg tok) og får bare håpe på det beste..!

Skal på ultralyd i morgen, og gleder oss masse til det! :hjerter_rundt:

Veldig spent på om alt står bra til, og om frøet har vokst mye siden sist! :)

Også litt spent på om jeg blir flyttet noe igjen mht uker...

Forhåpentligvis får jeg begynne å jobbe igjen, dagene går litt fortere når en jobber ;)

Skal prøve å få oppdatert dagboka litt oftere nå..har ikke kunnet gjort det i det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pm. Hadde skjønt det i mellomtiden.

Gratulerer med fullgåtte 12 uker og lykke til på ul i morgen. Lille spire har sikkert vokst seg kjempestor.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Pondusa! :klem:

UL & kontroll gikk kjempefint! Lille frø hadde vokst seg stor og fin siden sist! :rødme: Ble satt en uke frem igjen, og havner da midt mellom min termin og den forrige legen satte - og DET er jeg fornøyd med! ;) En uke er greit...to uker var jeg ikke fornøyd med!! :ler: Så nå er jeg altså 14 uker, og det er søkt til ordinær ul som blir om ca. 1 mnd. Endelig får jeg "vanlig" ultralydscreening hos jordmor sånn som "alle andre" :ler: Gleder meg til det!

Var fantastisk å se det lille frøet vårt som lå der og viftet med armer, fingre og føtter.....helt herlig! :rødme: :rødme: :rødme: Måtte felle noen gledestårer da ja!!! SFmål var helt på normalen, livmorstr. etter boka, ingen vektoppgang, fint blodtrykk, og stigende formkurve. Alt er bare velstand med andre ord!

Jeg angrer bittelitt på at jeg takket nei til å begynne med halve dager...for jeg tror nok at jeg kommer til å slite litt i full stilling fremover. Heldigvis ingen seinvakter..men dog! Vi får se det an, jeg gjør et forsøk! :)

Legen min skal desverre ha perm en stund nå, så jeg skal ikke inn til ny kontroll hos henne før i begynnelsen av august! litt trasig siden fastlegen min er så kjip..men det får gå! Jeg satser på å være frisk og fin! ;) Hun mente hun måtte ta meg inn i begynnelsen av august, for hun regnet med at jeg kom til å føde i slutten av august, så travelt som jeg fikk det sist! :ler: Jeg håper inderlig å slippe igangsetting og drama denne gangen.... :ler:

Er stuptrøtt i kveld, og dermed også riiiimelig kvalm & har hodepine..men det er min egen feil..jeg burde lagt meg nedpå litt - har bare mye heller lyst til å tilbringe litt tid med gullklumpen! Vanskelig det her altså..så nå får vi heller samsove litt på hver vår sofa i kveld! :ler: Det begynner å bli en vane!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Bare gode nyheter ser jeg!

Ikke slit deg ut da! Men er enig at det kan bli lange dager ved å bare gå hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rørende å lese om den lille som spreller i magen din! :hjerte: Håper det går greit å jobbe framover da vennen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Cilla : :klem: Litt utslitt blir man unektelig..men skal prøve å være forsiktig!! ;)

Pasha: Yup! Det håper jeg inderlig, men for sikkerhetsskyld så pakkes sykehusbagen litt ekstra tidlig denne gangen! ;) Vil ikke risikere ny omgang på fødeavd med ufikse klær, upassende skotøy og hår uten balsam!! :ler:

La Traviata: :klem: Det er helt herlig!! :hjerte: Nå kjenner jeg liv ofte også..og det gjør det hele så virkelig og skjønt!! Herlig!!!

Dagene flyr avgårde...og vi koser oss med en liten skjønning som stadig kommer med nye uttrykk, og skjønner mer og mer! Han er bare helt nydelig lille skatten vår!! :hjerte: Kan nesten ikke skjønne at det skal bli plass til flere i hjertet mitt, men har allerede begynt å forstå omfanget av morskjærligheten vi innehar, og skjønner at jeg nok ikke kommer til å gå tom noen gang!! ;)

Det er fryktelig slitsomt å være i full jobb, selv om jeg nå bare jobber dagtid..og helger...veldig greit å slippe seinvakter, spesielt når de oftest påfølges av dagvakter..Legen mente at mangelen på nok hviletid imellom vaktene blir for slitsomt (krevende jobb også..), og krevde at arbeidsplassen la til rette. Endelig et positivt utspill fra ovennevnte fastlege. Jeg søker dog stadig etter ny ;)

I dag klarte jeg det kunsstykket å "slite ryggen i to"...utrolig toskete av meg å ikke være mer påpasselig, jeg VET jo at korsryggen min ikke er helt 100%, men klarte allikevel å ødelegge mer enn det som godt var...heldigvis skjedde det ETTER at jeg var ferdig med kjoleprøving.. :ler:

Lurer litt på hva jeg skal gjøre! Må nesten få meg time hos naprapaten på mandag og håpe på at han kan gjøre noe til tross for at jeg er litt gravid! Klarer ikke å gå på jobb slik jeg er nå iallefall..klarer jo knapt å komme meg opp i stående på egen hånd! :sjenert: Usj..mye rart man skal påføre seg selv også da!! :ler: Burde vel bare sørge for å få meg hastetime hos legen på mandag også..regner ikke med at det går over av seg selv med det første!

Kjipe greier i kveld altså!

Tenkte ta meg en dagbokrunde, men er helt skutt - og skal bare surre meg ut i senga! Så håper jeg på en ny og bedre dag i morgen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Her er du jo!!! :klem: Veldig hyggelig at du fant meg igjen!!! Og ikke minst at du er gravid!!! :hoppe: Så fantastisk at dere greide det helt av dere selv!!! :duskedame: Og at du har gått ned så mange kilo!!! :dåne: Hvordan har du greid det???

Det høres kanskje ut som om du hadde hatt godt av å ta det litt mer med ro??

Jeg gleder meg til å følge deg fremover!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss: Veeel...jeg har vært her før!! :ler: Hadde dagbok under "L-N" før! ;) Neida..skal sende deg en pm! :ler:

Smile: :klemmer: Takk det samme!! Kjempegøy at vi skal gå gravide sammen igjen!! :D :enig::gravid::hoppe::tommel:

Vektnedgangen var nødvendig...og jeg ser at jeg får en jobb å gjøre etter denne graviditeten også... :sjenert: Men men! Jeg vet jo at jeg klarer det!! :D

Mer trim, mindre mat...ingen grensesprengende diett eller revolusjonerende metoder med andre ord! :ler: La sånn inn i hampen på meg under amming sist..var sulten som en ulv hele tiden...og la innpå... :ler: Håper jeg klarer å være litt mer strukturert og viljesterk denne gangen..for det er DRIT-tungt å skulle trimme bort alle kiloene etterpå!!!

Hersens fastlege altså! Han er bare helt udugelig! Jeg ba tynt om jeg kunne få en ukes aktiv sykmelding sånn at jeg fikk "gå oppå" på jobb og slippe unna stell og annet tungt arbeid så lenge ryggen er helt i ulage..for han nektet meg enhvert mulighet til behandling hos naprapat/fysio/kiropraktor...han gadd ikke undersøke meg i det hele tatt..ba meg ta noen steg over gulvet på tærne og så ikke noe mer.. Mye leie og ståing...og minst mulig trasking eller sitting. Men aktiv sykmelding eksisterte ikke lenger ifølge ham, og det var sånne som meg - som utnyttet systemet som var skyld i at det ble avskaffet!! :blink: :klø: Kan ikke huske at jeg noensinne har vært hverken spesielt mye aktiv sykmeldt, eller sykmeldt overhodet....så den føler jeg var bittelitt uberettiget....anyway...han skrev 50% sykmelding ut uka..men det hjelper ikke stort, for jeg får jo ingen vikar på den måten... Jaja..skal kreke meg igjenom det og gjøre det beste ut av det! Men regner med at helgen blir hard ja! (arbeidshelg)

Det kjipe er at det er ingen bevegelse på NAV sine fastlegesider...det er absolutt ingen ledige fastleger i mils omkrets..og jeg føler et desperat behov for snart å ha tilgang til en lege som kan komme igjennom en hel konsultasjon uten å ytre usaklige, ubegrunnede og totalt upassende utsagn, der han ydmyker meg noe så utav denne verden...og generelt er totalt uinteressert i mitt velbefinnende...Syns det er helt fantastisk at denne legen i det hele tatt sitter i sin stilling...og det er nok ikke uten grunn at han er den eneste legen som faktisk har en haug ledige plasser på sin fastlegeliste...det har jeg smertelig fått erfare!!

Phew..måtte bare få blåse ut litt frustrasjon...det er utrolig å måtte finne seg i slik behandling..sjeleglad jeg ikke betaler et øre for konsultasjonen..men det irriterer meg noe grenseløst at jeg ikke kommer utenom ham..og at han hever penger ved at jeg er tvunget til å stå på listen hans! (av mangel på noe alternativ!) Tør ikke melde meg ut av fastlegeordningen heller...

Er fryktelig lei meg for at overlegen som følger meg opp har permisjon akkurat nå..for der blir jeg møtt med både respekt og omsorg...

På tide å finne køya..tidligvakt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mulig??? Han virket jo helt fjern. Trodde ikke de kunne behandle folk og spesielt gravide slik jeg. Nekte deg fysio? Hva er det????

Kanskje du skal vurdere å gå mest mulig til kontroll hos jordmor såfremt du ikke trenger sykemelding da....

Det stemmer nok forresten at aktiv sykemelding er det nesten slutt på. Jeg har heller ikke fått det, men han trenger vel ikke å si at det er pga deg? Kjenner jeg blir amper jeg... Selv om jeg vet at jeg hadde helt sikkert begynt å grine rett i tryne på han!

Jaja, får håpe dagen blir bedre!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for hilsen smile!! :klemmer:

Han legen min er helt sprø ja..jeg satser på å gå minst mulig til ham, må prøve å holde meg frisk og rask sånn at jeg slipper å "besøke" ham noe særlig!

Syns det var totalt usaklig å komme med sånne uttalelser, spesielt når han vet at jeg gjør mitt ytterste for å være i jobb, uansett....og at jeg heller setter helsa mi på spill fremfor å gi opp..

Jaja..jeg får ikke gjort noe med ham, men det er vel unødvendig å poengtere at jeg er innomm NAV daglig for å prøve å finne ny fastlege!!

Ultralyd er overstått, og det gikk bare såååå fint!!! :rødme: den lille skatten vår lå der inne og sprellet med armer og bein, gjespet litt - strakte på seg og vinket ivrig! Det er så utrolig herlig å se!! Alt så fint ut, men vi ble ikke akkurat enige om termin... jeg forholder meg til den forrige jeg fikk inntil videre - for 1.oktober kan ikke stemme..iallefall ikke i forhold til når jeg testet positivt.... Lårbeinet tilsvarte min termin, men diameter på hodet jordmor fant tilsa termin 1.oktober.. Jeg diskuterte litt med henne - men hun kunne ikke annet enn å rette seg etter hode-målingen... Skal inn til ny ultralyd den 5 august pga problemene mot slutten i siste svangerskap. Skal også inn til kontroll hos overlegen "min" i begynnelsen av august, så får vi se hva som skjer da!

Sist var det også diskusjon om termin, jeg mente min termin var riktigst med tanke på hormonbehandling, og testing...legen sto på sitt, men stusset naturlig nok litt når vi var kommet til 4 uker unna termin og babyen i magen lå med en vekst på 27% over snittet!!! Syns de kan ta litt mer hensyn til hva vi beregner....men det der er et evig diskusjonstema, og jeg vet at mange får problemer med akkurat det samme! Det gjør jo ingenting iogforseg..men med tanke på at dødeligheten øker drastisk på overtid så vil jeg ikke risikere en helt feil overtidsvurdering på grunnlag av dårlig beregnet ultralydtermin! ;)

Nuvel...nok sagt! ;)

Konfirmasjon i morgen, og jeg har akkurat strøket skjortene til gutta mine. Har bakt en kake, og lagd to konfirmasjonskort..nå tar jeg kveld altså! Fornøyd med dagens innsats!

Er utrolig trøtt og sliten for tiden, så jeg håper denne langhelgen kan hjelpe på litt! Måtte dra hjem tidlig på torsdag fordi lillegullet hadde falt og slått hodet sitt i barnehagen (igjen)..måtte på legevakta og lime ham sammen (igjen)...og da fikk vi oss en fin dag hjemme i ro og fred..han er i super form, og lot seg ikke stoppe av litt knall og fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått UL-termin til 1.oktober!!! :hoppe:

Når er din termin da? Ikke noe ålreit om dette blir lenge etter din termin nei. Min ble bare justert med to dager frem og det liker jeg, selv om jeg vet at det ikke helt stemmer. Den burde heller være to-tre dager lenger ift. EL, sykluslengde o.s.v.

Håper de finner ut av det og at du slipper å måtte gå over. Gjorde du det sist?

Stakkars lillegull da... er han så uheldig ofte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Så herlig å høre om den lille i magen! :hjerte:

Stakkars lillegutt da! Håper det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...