Gå til innhold

Lønn eller trivsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma som jeg trenger litt hjelp med.

Jeg har en usikker stilling på sykehus (sykepleier). Jeg har et lite vikariat, og tar ekstravakter ved siden av. Jobber litt over 100% til sammen.

Så har jeg fått et jobbtilbud på sykehjem. De har problemer med å rekruttere, og gir derfor litt frynsegoder for å få nok folk. Jeg er relativt nyutdannet, men blir tilbudt "topplønn" med en årslønn som er 50 000 høyere enn det jeg har nå, og 100% fast stilling. De gir høyere ubekvemstillegg,mulighet for å forhandle på turnus og rekrutteringstillegg på et par månedslønner. Denne arbeidsplassen er 30 min unna der jeg bor. Jobben jeg har nå er 5 min unna.

Jeg trives veldig godt der jeg jobber nå, og elsker faktisk å gå på jobb. Har tidligere jobbet på sykehjem, og føler meg egentlig veldig ferdig med det. Sykehuset har flere varierte oppgaver og pasienter i ulike aldersgrupper. Det jeg liker aller best med jobben er det administrative, det tette samarbeidet med lege, undersøkelsene, kontakt med pårørende,kommune, det å gi omsorg og god behandling til akutt syke. Jeg føler jeg får brukt meg selv, og at jeg blir faglig bedre hver eneste dag.

På en annen side er jeg av den arten som trives godt der jeg er, og faller lett inn i et arbeidsmiljø med rutiner og det som følger.



Anonymous poster hash: 0274b...83e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, men jeg tror trivsel er viktigst. Hvis du trives med jobben på sykehuset du har nå, så har du sikkert mer overskudd og energi til å få gjort mer på fritida også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Velg trivsel. Hvis det er så stor mangel på folk på sykehjemmet får du sikkert muligheten der senere også om du skulle ombestemme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider