Gå til innhold

Lønn eller trivsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma som jeg trenger litt hjelp med.

Jeg har en usikker stilling på sykehus (sykepleier). Jeg har et lite vikariat, og tar ekstravakter ved siden av. Jobber litt over 100% til sammen.

Så har jeg fått et jobbtilbud på sykehjem. De har problemer med å rekruttere, og gir derfor litt frynsegoder for å få nok folk. Jeg er relativt nyutdannet, men blir tilbudt "topplønn" med en årslønn som er 50 000 høyere enn det jeg har nå, og 100% fast stilling. De gir høyere ubekvemstillegg,mulighet for å forhandle på turnus og rekrutteringstillegg på et par månedslønner. Denne arbeidsplassen er 30 min unna der jeg bor. Jobben jeg har nå er 5 min unna.

Jeg trives veldig godt der jeg jobber nå, og elsker faktisk å gå på jobb. Har tidligere jobbet på sykehjem, og føler meg egentlig veldig ferdig med det. Sykehuset har flere varierte oppgaver og pasienter i ulike aldersgrupper. Det jeg liker aller best med jobben er det administrative, det tette samarbeidet med lege, undersøkelsene, kontakt med pårørende,kommune, det å gi omsorg og god behandling til akutt syke. Jeg føler jeg får brukt meg selv, og at jeg blir faglig bedre hver eneste dag.

På en annen side er jeg av den arten som trives godt der jeg er, og faller lett inn i et arbeidsmiljø med rutiner og det som følger.



Anonymous poster hash: 0274b...83e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, men jeg tror trivsel er viktigst. Hvis du trives med jobben på sykehuset du har nå, så har du sikkert mer overskudd og energi til å få gjort mer på fritida også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Velg trivsel. Hvis det er så stor mangel på folk på sykehjemmet får du sikkert muligheten der senere også om du skulle ombestemme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivsel, uten tvil. Å finne en jobb man faktisk elsker å gå til er så vanvittig vanskelig, at jeg ikke ville gitt det fra meg.

50 000 er mye penger, men å være glad i hverdagen trumfer de kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt en jobb som jeg valgte bare pga lønna så må jeg bare si at trivsel er det viktigste.



Anonymous poster hash: 9611d...84b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at det 50 tusen brutto. Netto snakker vi da rundt 32000, deler på 12 mnd og trekker fra 1000 kr i pendlerutgifter, så sitter du ikke igjen med såååå merkbart mye pr mnd. Jeg ville valgt trivsel!

Anonymous poster hash: 54ee1...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn er jo vel og bra, men hva med tryggheten en fast stilling gir over sykehushverdagen? Bare lurer, jeg har selv startet i en 50% fast stilling og klamret meg fast der jeg jobbet fordi jeg trivdes så godt :) Trivsel ville alltid veid høyere, det kan også være fint å tenke på hva som evt. gir deg muligheten til å jobbe med du ønsker å jobbe med resten av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor viktig er det for deg å tjene det ekstra da? Det er jo en viktig faktor, har du det trangt økonomisk?

For meg er fast stilling og lønn viktig (men jeg trives som regel overalt da), særlig siden vi tenker på å få barn snart.

Men dersom sykehjemmet trenger folk hele tiden, kan jo denne muligheten dukke opp igjen senere. Hvordan er framtidsutsiktene i den jobben du har nå? Kan du snakke med sjefen og fortelle om jobbtilbudet, kanskje de kan tilby noe?



Anonymous poster hash: 7973d...3f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...