Gå til innhold

Dere som bruker lokaltrafikk for å dra til jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Noe som bruker +10 å gå? :) Hvor langt tid bruker du totalt med reisetiden til jobb? Ute etter litt statistik :)



Anonymous poster hash: 32174...a34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som bruker +10 å gå? :) Hvor langt tid bruker du totalt med reisetiden til jobb? Ute etter litt statistik :)

Anonymous poster hash: 32174...a34

Tidligere brukte jeg vel 10-15 minutter til jobb, men da bodde jeg i en helt annen by.

Uansett. Skal vi se:

7 minutter å gå bort til t-banen.

Vente 2 minutter på t-banen.

6 minutter med t-banen.

1 minutt med gåing fra t-banen til buss.

Vente 3 minutter på bussen.

7 minutter med bussen avhengig av trafikk.

7 minutter å gå til jobben fra bussen.

Bruker altså rundt en halvtime fra jeg går hjemmefra til jeg er på jobb.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter å gå, 25 minutter på tog. 5 min å gå. 25 minutter med buss. Siden det ikke korrosponderer helt. Så bruker jeg 1 timevog tyve minutter til jobb. 40 min hvis jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører til jobb. Det tar mellom 20 og 30 minutter.

Skulle jeg benyttet meg av kollektivtrafikken måtte jeg ha gått 10 minutter til bussen, tatt buss i 10 minutter, byttet til ny buss og reist med denne i nesten 30 minutter før jeg byttet til en tredje buss og reist i rundt 20 minutter før jeg hadde måtte ventet på ny buss for en 5 minutters busstur eller gått i rundt 15 minutter.

Jeg sparer altså rundt 1 time på å kjøre. I tillegg slipper jeg alt styret med kollektivtrafikk, særlig med tanke på turen hjem fra jobb hvor jeg må innom barnehagen.

Jeg bor forresten i en av Norges største byer. Ganske trist.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg 1-2 min å gå til bussen. Kortere vei til bussholdeplassen, enn til garasjen. Bussen bruker ca 20 min, så vente alt fra 1-5 min på toget, toget tar 20 min, fra togstasjon til skolen må jeg gå 1 min.

Kjører man så bruker man faktisk lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To minutter å gå til bussen, tre minutter på bussen, to minutter å gå til t-banen, ti minutter på t-banen, to minutter å gå til toget, 12 minutter på toget, to minutter å gå til jobben. Bruker altså en drøy halvtime, bor i Oslo og jobber i Bærum.



Anonymous poster hash: 8e68c...b1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener kollektivtrafikk, altså?

Til skole: ca 4 min å gå til busstoppet, 8-10 min med buss, så et par-tre minutter fra busstoppet til forelesningssalen.

Hvis jeg kjører tar det 10-15 min avhengig av trafikk, men så tar det gjerne minst 10 minutter å lete etter parkeringsplass, og når jeg omsider finner plass er det gjerne lengst mulig unna, så det tar minimum fem minutter å gå ned til fakultetet og så enda et par minutter for å komme frem til rett sal. Da er vi fort oppe i 30 min, og det er hvis jeg ikke må skrape bilruter og måke meg ut av parkeringsplassen.

Til jobb er det ca like kjapt med buss som med bil (10-15 min), men buss er billigere og bedre for samvittigheten.

Anonymous poster hash: 5bda2...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 20 min på å gå til toget, toget tar 25 min, tar så tbane i 10 min og går 5 min til jobb.

Bruker altså litt over 1 time, omtrent det samme som jeg ville brukt med bil i rushtrafikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter på å gå til banen, tar banen i ca. 3-4 min, venter 3 minutter på buss og bussen tar rundt 15 min før jeg går fra busstoppet og til jobb (ca. 5 min)

Alt i alt bruker jeg nøyaktig 30 minutter fra jeg går ut av døra hjemme til jeg har låst meg inn på jobb. Hvis man kjører tar det alt fra 35-40 minutter alt ettersom når i rushet man drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To minutter gange til bussen, vente 7 minutter på togstasjonen, 10 minutter på toget, to minutter gange til t-banen, 30 minutter på t-banen, to minutter gange fra t-banen til jobb. = 51 minutter.

Hjem må jeg ta en annen vei, og det tar da; to minutter gange til t-banen, 30 minutter med t-banen, vente 10 minutter på neste t-bane, 30 minutter på t-bane, vente to minutter, fem minutter med bussen, to minutter gange hjem. = 81 minutter.



Anonymous poster hash: a82f2...4e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...