Gå til innhold

Er det så viktig å bli ferdig til normert tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer jus, og har planer om å ta hele det siste året mitt i utlandet. Universitetet jeg ønsker å gå på har "normal" studiestart motsatt fra oss - altså slik at det semesteret flesteparten av studentene begynner på er i januar-februar, istedenfor august.

Det er mulig på universitetet å begynne samme sommer, men jeg ønsker egentlig ikke det pga at jeg da nærmest ikke for å noe sommerferie (studiestart er da i juli, og får ikke ferie før slutten av juni), i tillegg til at jeg liker tanken på å begynne samtidig som alle de andre lokale studentene + få med meg mentor week. I tillegg tror jeg muligheten er stor for at jeg er demotivert etter å ha fullført fire år med juss, slik at jeg trenger den ferien...

Om jeg velger å begynne i januar/februar, får jeg ca. 6 måneder "fri" fra skole. Jeg har deltidsjobb som jeg vil kunne få dagene til å gå med. Men i tillegg har jeg tenkt på muligheten til å få meg et internship eller to hos et advokatbyrå - det hadde jo vært en ypperlig anledning til å få seg litt praktisk erfaring i mellomtiden! At jeg må begynne å betale ned på lånekasselånet mitt er helt greit - jeg har lite utgifter og ganske god inntekt fra deltidsjobben min.

...men. De jeg har snakket med dette om synes det er en litt dårlig ide. Det er vistnok helt krise å ikke bli ferdig på normert tid. Om jeg gjør dette vil jeg jo være ferdig ett semester senere enn alle andre på kullet mitt. Og det jeg lurer på da om det er noe som virkelig er så ille? Synes arbeidsgivere det er noe herk? Jeg klarer ikke helt å se hva som er så galt med det?

Anonymous poster hash: 21b0a...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste er at lånekassen kan slå seg vrang hcis du ikke fullfører på normert tid, men hvis du sitter greit i det økonomisk ser jeg ikke problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider