Gå til innhold

Jobber som lærer, møter snart veggen -mulig å bli sykemeldt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en ungdomsskole i 100% stilling, og har blitt tvunget til å fortsette med en mildt sagt vanskelig klasse - selv om jeg sa ifra i sommer at jeg helst ikke ville fortsette å ha denne klassen, og nærmest tryglet rektor om å få en annen timeplan.

Men nei, ledelsen giddet visst ikke å ta tak i problemet og endre på noen få timer som kolliderte.

Takler snart ikke mer, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Nå er det heldigvis ferie, men jeg pleier å ha skikkelig vondt i magen og er noen ganger kvalm før jeg skal ha timer i denne klassen. Det blir ikke bra, og jeg sa til rektor i sommer at både for elevenes del og min del, ville det være best at jeg fikk en annen klasse.

Føler at jeg har sagt ifra nok, at ledelsen vet om det - og de gjør ingenting.

Dilemmaet er at jeg også underviser i flere andre klasser, og der går det helt fint. Spesielt en klasse er helt nydelig og denne har jeg fem timer per uke.

Problemet er den ene klassen, som jeg har åtte timer per uke - og som jeg desperat ønsker meg vekk fra (vil ikke skrive detaljert om problemene, vil ikke bli gjenkjent), men om jeg blir sykemeldt vil jeg jo også måtte ha vikar for timene i de andre klassene som jeg faktisk trives med og får til ting med.

Og så vet jeg ikke engang om jeg tør å fortelle fastlegen min(en mann i 50-årene) om jobbproblemene mine, det vil være så ydmykende. :(

Hva skal jeg gjøre?



Anonymous poster hash: ec65c...7bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på en ungdomsskole i 100% stilling, og har blitt tvunget til å fortsette med en mildt sagt vanskelig klasse - selv om jeg sa ifra i sommer at jeg helst ikke ville fortsette å ha denne klassen, og nærmest tryglet rektor om å få en annen timeplan.

Men nei, ledelsen giddet visst ikke å ta tak i problemet og endre på noen få timer som kolliderte.