Gå til innhold

Drittlei turnus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleier, jobber i turnus og begynner å bli så lei! hele tiden skrives det i media at det og vurderes at folk skal jobbe 2.hver helg, lengre vakter osv.. det er ikke så mange jobber en sykepleier får som ikke er turnus. Folk klager hele tiden på helsenorge, og jeg begynner å hate jobben min. Ikke å ha omsorg for pasientenen, men jobben spiser livet mitt! Jobber jul, påske, ikke alltid man får ferie på sommeren hvis det slites med bemanning, helgejobbing, dobbeltvakter pga sykdom og ikke får inn folk... Jobber vokser ikke på jobb for sykepleiere. Når jeg tok utdannelsen så sa alltid folk at "da får du i allefall jobb", ja små stillinger og du må alltid være på jakt etter ekstravakter, skrape sammen til et levebrød. Flere enn med som blir lei?? trenger ikke være helsepersonell heller, tror og de som jobber i butikk kan ha litt frustrasjon å slippe ut spesielt på denne tiden av året. TURNUS ER DRIT!!!



Anonymous poster hash: d0b2b...e49
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det greit med turnus, og selv om det er kjipt å jobbe helg/høytid/rød dager så har jeg innfunnet meg med at det er slik det er. Det jeg derimot syns er irriterende er at det brukes nesten bare deltidsstillinger, og er klin umulig å komme opp i hel stilling.