Gå til innhold

Butikksjef noen?


kosepuus

Anbefalte innlegg

Fordi det er vanskelig å få jobb uten noe utdanning innenfor faget. Jeg har fått avslag på alle søknadene jeg har sendt inn. Dessuten er det få stillinger som blir utlyst :/

Jeg fikk også mange avslag, aldri jobbet i butikk før, så fikk alltid avslag med "ønsker relevant erfaring", men plutselig så kommer tilbudet :) Du må bare være tålmodig, dessverre ... evt finne/kjenne noen som kan anbefale deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lettere å få jobb når man har en utdannelse.

Men det er da ikke veldig vanskelig å skaffe seg en vanlig butikkjobb? Kanskje ikke 'drømmebutikken,' men skaffe seg erfaring og ta det derfra. Å ta ( og betale for) en utdannelse for å jobbe som butikksjef virker bortkastet....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) kan jeg spørre hva slags utdanning du har?

Fullført vgs ;-) hadde en del relevant erfaring innen salgsfaget samt ledererfaring fra tidligere :-)

Anonymous poster hash: 15350...1f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som butikksjef. Jeg har stor interesse for det vi selger, og er glad i mennesker så jeg stortrives! Det skjer hele tiden noe nytt, nye varer, nye tilbud, interne konkurranser,hyggelige kunder etc.

Jeg styrer dagene mine selv, har gode ansatte og lavt sykefravær. Kunne dog ikke vært butikksjef noe annet sted, da jeg må jobbe med noe jeg er interessert i :-)

Jeg har 28 000 i mnd +bonus. Bonus utbetales 1 gang pr år og kan få opptil 2 månedslønner alt etter hvor godt året har gått. Noe lav mnd-lønn pga liten butikk med få ansatte :-)

Anonymous poster hash: 15350...1f3

Skrev feil lønn, sjekket nå når jeg fikk skattekortet for 2015.. Har 31 000 i mnd.. :-)

Anonymous poster hash: 15350...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, sjefen min eier butikken selv (franchise), betaler oss ikke tillegg og tjener godt over 900 000 kr i året. Han er jævlig gjerrig og stiller aldri opp hvis vi sliter i kassa fordi vi er for få på jobb. Værsåsnill, ALDRI BLI EN BUTIKKSJEF SLIK SOM HAN!



Anonymous poster hash: 87336...81a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som butikksjef og elsker det, men det å utdanne seg til det er bortkastet , eneste som gjelder er å jobbe seg oppover. Fåtall av oss får jobben pga utdannelse men pga relevant erfaring. Jeg mener det er mye bedre med en sjef som selv har vært på gulvet, da har man etter min mening lettere for å være en leder og ikke en sjef :).

Jeg selv jobbet et og et halvt år som butikkselger i G-Sport, deretter to år som avdelingsleder i G-Sport før jeg nå sitter som butikksjef i Christiania Glasmagasin. Jeg har jobbet målbevist for å komme dit jeg er i dag, mye ekstra timer i butikk uten betaling, jeg har gjort mye for min forrige kjede, men dette resulterte også i mye kursing for å gjøre meg klar som bs og ikke minst en fantastisk attest og referanse fra min forrige sjef :).

Jeg elsker jobben min, og dette er det jeg vil gjøre - men , jeg tror ikke man klarer å være en god leder om dette ikke er noe man ønsker :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...