Gå til innhold

Medisin på Harvard?


boblevann

Anbefalte innlegg

Da skriver man de "fleste", ikke "alle" hvis man mener noe annet. Hersketeknikkene dine kan du holde for deg selv.

Anonymous poster hash: 2a96f...e37

Nei. Det ville gitt et mer ukorrekt bilde.

Anonymous poster hash: faf43...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil bli forsker, helsebyråkrat eller lignende i Norge (eller hvor som helst), er medisin fra Harvard gull. Skal du bli fastlege i Norge, er det nesten bortkastet. Er du HELT sikker på at det er lege du vil bli?

Anonymous poster hash: 83e05...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! De jeg har snakket med går i Bergen. :-) Kanskje jeg skal undersøke andre norske studier før jeg bestemmer meg!

Høres merkelig ut at du vil rett til Harvard så bestemt når du vet så lite om diverse tilbud i Norge og kriterier i USA?

Anonymous poster hash: fd883...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som jeg alltid skriver i slike tråder: medisinutdanningen i Bergen er gammeldags, og det er ødeleggende både for studiemiljøet og eksamen at det gis karakterer. At man skal skille mellom de ulike karakterene gjør at eksamen blir altfor detaljorientert, istedet for å teste bred forståelse. I tillegg blir det ikke et miljø hvor alle er i samme båt og jobber for å få bestått på en bestått/ikke bestått eksamen, men et miljø hvor opp mot 80 % er flinke piker som stresser maks. Man får et fangens dilemma hvor alle bare øker lesemengden.

I tillegg kan Bergen tilby svært varierende foreleserkvalitet, "kaldt" og lite studentvennlig bygg, og et nedslitt og gammelt Haukeland sykehus.

Anonymous poster hash: 7a1de...929

Og et Vestlandet-klima som sier NEI til både aborter og keisersnitt. Hurra!

Anonymous poster hash: fd883...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut at du vil rett til Harvard så bestemt når du vet så lite om diverse tilbud i Norge og kriterier i USA?

Anonymous poster hash: fd883...8c0

Ja, det virker litt som om hun velger Harvard KUN på grunn av at dette skal sies å være det beste.

Anonymous poster hash: faf43...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...