Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hm, ut fra magefølelsen min når jeg leser dette, ville jeg gått for butikkjobben først og fremst. Men hvis du får til å flette inn kioskjobben i tillegg, ville jeg kanskje prøvd det.

Butikksjef i kiosk/overta en lite lønnsom kiosk? Bare du ikke binder deg for noe økonomisk, må gå inn med investeringer eller noe. Er veldig viktig at den/de du skal samarbeide med er ryddige i hodet, i så fall. Jeg synes det virker litt tvilsomt. Men så mangler jeg totalt gründergener, da, og er ganske pysete når det gjelder sjansespill i jobben. Derfor søker jeg selv en fast, kjedelig jobb i staten :-P

Takk for svar. Det er nøyaktig samme følelsen jeg har. Det med å delta økonomisk sa jeg tidlig ifra om at ikke var aktuelt. Er møtenå i dag,men det er vel mer en "bli kjent fest" for alle de som jobber og skal jobbe der. Jeg kommer til å dra, men siden den butikkjobben kun er kveld, så kommer jeg ikke til å påta meg jobben i kiosken om det også blir bare kveld. Jeg har barn,og jobbe totalt 100% bare kveld, er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal begynne med jobbsøkingen, men er litt bekymret for cv og søknadsskriving. Det har fungert fint før med tanke på å søke jobb som student for deltidsstillinger, men nå som det er en voksen jobb føler jeg den ikke er god nok :sukk:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg for å selge meg selv, eller skille meg ut i forhold til resten.. Noen tips til en nyutdannet?



Anonymous poster hash: 7c502...80c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobbintervju i morgen. Det er i det offentlige, førstegangsintervju med 13 andre søkere.Tror den er annonsert bare for at den skal bli det. Tror det er noe interne ansettelser, men jeg drar uansett.



Anonymous poster hash: d28e4...b93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag dukket det opp EN annonse som kunne vært aktuell. Men det var butikk. Og ikke noe i nærheten av hva jeg har formell kompetanse til.
Og jobbe på Kiwi til langt på kveld og opp igjen tidlig om morgenen for å åpne klokka 7 er liksom ikke noe som passer med barn.
Så selv om jeg kunne hatt gode sjanser der, så måtte jeg så klart la det ligge.
Venter fortsatt på drømmejobben.... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg jobb!! :hoppe:

Har skrevet litt i tråden tidligere, men nå er jeg altså i arbeid. Begynte i forrige uke, etter å ha søkt siden mars.

Oljeindustrien kan ta seg en bolle - jeg har fått fast jobb i staten!

Anonymous poster hash: ad69f...19d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt jobb lenge, siden april/mai. Var ferdig byggingeniør nå i sommer og jeg fikk først jobb nå i uka som var. Har søkt på utallige stillinger, men fikk jobb i et selskap som ikke engang hadde utlyste stillinger! Det sies jo at 60% av alle ansettelser ikke blir gjort via stillingsannonser, så det kan være noe å tenke på?!

Jeg veit det er hardt og demotiverende å søke jobb(hvertfall når avslagene renner inn i e-posten), men det kan være lurt å skifte taktikk. Jeg gikk fra å bare søke på utlyste stillinger på finn.no, nav.no o.l. til å ta direkte kontakt med mindre selskaper. Gulesider var da til god hjelp(og ikke minst google). Og ikke minst ring, er mye bedre å vite med en gang at organisasjonen ikke har behov for folk enn å bruke tid på å skrive en lang og god søknad. Da føler man at man ikke kaster bort sin egen tid.

I believe in you, keep up the hard work ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleide å "kjøre" igjennom google maps for å se etter firmaer jeg kunne sende åpne søknader til. Fant mange små firmaer på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg jobb!! :hoppe:

Har skrevet litt i tråden tidligere, men nå er jeg altså i arbeid. Begynte i forrige uke, etter å ha søkt siden mars.

Oljeindustrien kan ta seg en bolle - jeg har fått fast jobb i staten!

Anonymous poster hash: ad69f...19d

Gratulere! Det er en herlig følelse når det endelig løsner :)

Jeg pleide å "kjøre" igjennom google maps for å se etter firmaer jeg kunne sende åpne søknader til. Fant mange små firmaer på den måten

Det var lurt, MalloryK! Jeg tenkte å lete opp markedsføring/pr firmaer og sende dem en henvendelse. Og andre småfirmaer som kanskje kan trenge noe hjelp i administrasjonen. Eller bare ringe om det er små bedrifter og forklare at jeg ønsker erfaring og at alle tilbud vil være aktuelle :)

Jeg sendte en søknad på en stilling i bank i går. Søknadsfrist snarest, oppstart 1. januar, og utlyst gjennom Adecco. Så det er vel et kortvarig vikariat i så fall, men det er da langt bedre enn ingenting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke hørt noe fra det jobbintervjuet jeg var på på torsdag. Han sa jeg skulle høre fra han i helgen eller tidlig denne uken. Burde jeg ikke ha hørt noe nå da?

Er det vanlig å ikke høre noe etter intervju hvis man ikke har fått jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke hørt noe fra det jobbintervjuet jeg var på på torsdag. Han sa jeg skulle høre fra han i helgen eller tidlig denne uken. Burde jeg ikke ha hørt noe nå da?

Er det vanlig å ikke høre noe etter intervju hvis man ikke har fått jobben?

Var på et intervju på mandag, fikk høre noe i dag. Skal på andregangsintervju så får vi sjå hvordan det blir. Selv om jeg vet at de kommer til å ansette noen interne.. men, mana kan jo prøve….

Anonymous poster hash: d28e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke hørt noe fra det jobbintervjuet jeg var på på torsdag. Han sa jeg skulle høre fra han i helgen eller tidlig denne uken. Burde jeg ikke ha hørt noe nå da?

Er det vanlig å ikke høre noe etter intervju hvis man ikke har fått jobben?

Jeg fikk jobben!😳😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jessica-Oslo

Jeg fikk jobben!

Gratulerer så masse!!! :) Herlig følelse å få den beskjeden etter et intervju!

2015 får en fin start for deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble ikke noe vikariat på meg, men jeg ser at nå som vi har kommet til januar så er det mye flere jobber ute. Jeg har skrevet en søknad til i løpet av ferien, men jeg syntes det var noe rart ved annonsen.
De vil ha søknad, CV, og attester tilsendt i posten. Jeg trodde de fleste helst ville unngå å få hundrevis av søknader på den måten, men greit nok...
For å skille meg ut fra de som bare søker på alt som kan søkes på hadde jeg tenkt å møte opp personlig med alt dette. Så har jeg kanskje en liten ekstra mulighet der.

Fingre krysses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ringte de plutselig fra et bemmaningsbyrå:) De hadde fått inn en stilling som de mente passet for meg. Det er ikke drømmejobben og det er kun et vikariat, men det er i firmaet jeg helst vil jobbe for og verdifull erfaring som gjør det lettere å få jobben jeg egentlig vil ha. Så nå krysser jeg fingrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kattifnatten

Var ferdig utdannet til jul, og nå driver jeg med jobbsøking for fullt, selv om jeg begynte tidlig i høst. Har søkt flere jobber jeg har trodd jeg har vært "perfekt" for, men når jeg ser søkerlisten/får mail om hvem som har fått jobben, blir jeg skikkelig skuffet. Ser jo at arbeidsmarkedet er vanskelig, når folk med masterutdanning som bor på andre siden av landet søker jobber som er 50-80 % stilling. Vanskelig med "bare" bachelor da... Har ikke engang blitt kalt inn til intervju. Håper det ordner seg for meg snart :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ferdig utdannet til jul, og nå driver jeg med jobbsøking for fullt, selv om jeg begynte tidlig i høst. Har søkt flere jobber jeg har trodd jeg har vært "perfekt" for, men når jeg ser søkerlisten/får mail om hvem som har fått jobben, blir jeg skikkelig skuffet. Ser jo at arbeidsmarkedet er vanskelig, når folk med masterutdanning som bor på andre siden av landet søker jobber som er 50-80 % stilling. Vanskelig med "bare" bachelor da... Har ikke engang blitt kalt inn til intervju. Håper det ordner seg for meg snart :/

Kjenner meg igjen i den! Ble ferdig med BA i sommer, leitet i et halvt år før jeg endelig fikk noe. Begynner i nå i januar i en praktikantstilling i utlandet, som varer et halvt år. Man må gjerne starte med internship i den industrien jeg er i da, så jeg er supertakknemlig for at jeg fikk den, da det også var mange søkere på den. Du må bare søke og søke, selvom du ikke oppfyller alle kravene. Møt gjerne personlig opp med CV i forskjellige firmaer selvom de ikke har utlyst noe stilling, bare for å få en fot inn døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattifnatten

Kjenner meg igjen i den! Ble ferdig med BA i sommer, leitet i et halvt år før jeg endelig fikk noe. Begynner i nå i januar i en praktikantstilling i utlandet, som varer et halvt år. Man må gjerne starte med internship i den industrien jeg er i da, så jeg er supertakknemlig for at jeg fikk den, da det også var mange søkere på den. Du må bare søke og søke, selvom du ikke oppfyller alle kravene. Møt gjerne personlig opp med CV i forskjellige firmaer selvom de ikke har utlyst noe stilling, bare for å få en fot inn døren.

Så godt å høre at det ordnet seg for deg :) Ja, du har nok rett i at man må søke uansett om man ikke oppfyller alle kravene, kan jo være at man er den de leter etter likevel. Har bestemt meg for at hvis jeg ikke hører noe i løpet av denne uken på de stillingene jeg har søkt på, må jeg absolutt begynne mer aktivt med å oppsøke potensielle arbeidsgivere. Det er skummelt, men de sier vel at en stor del av ledige stillinger aldri blir utlyst, så da er det vel verdt å prøve.

Endret av Kattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det ordnet seg for deg :) Ja, du har nok rett i at man må søke uansett om man ikke oppfyller alle kravene, kan jo være at man er den de leter etter likevel. Har bestemt meg for at hvis jeg ikke hører noe i løpet av denne uken på de stillingene jeg har søkt på, må jeg absolutt begynne mer aktivt med å oppsøke potensielle arbeidsgivere. Det er skummelt, men de sier vel at en stor del av ledige stillinger aldri blir utlyst, så da er det vel verdt å prøve.

Det er skummelt ja, men da åpner du opp for flere muligheter! Kommer til å angre hvis ikke :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...