Gå til innhold

Kvinnfolk er sleipe vesener :O


Reitan

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Barnehager og slikt er jo en form for støtte. Det finnes sikkert mange flere.

Barnehager og slikt? Hva mener du med slikt? Barnehage er ikke gratis, ikke SFO heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Idollet

Barnehager og slikt? Hva mener du med slikt? Barnehage er ikke gratis, ikke SFO heller.

Støttet er det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Støttet er det jo :)

Barnehager er subsidiert for alle foreldre som har barn der, men slett ikke gratis. Når det gjelder SFO, vet jeg ikke hvordan det forholder seg med eventuell subsidiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som egentlig ikke skjønner en dritt her? :vetikke:

Jeg trodde man gjorde ting for kjæresten fordi man er glad i personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Er det bare jeg som egentlig ikke skjønner en dritt her? :vetikke:

Jeg trodde man gjorde ting for kjæresten fordi man er glad i personen?

Jeg prater om opprinnelsen til monogami. Klart at man i dag gjør ting fordi man er glad i personen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[..]

Mens for kvinner så må menn være tjeneste dukker, og gjøre tinger sånn at man kan være sikker på at menn skal være knyttet til dem som slaver. I frykt for at de stikker av, og heller vil være trofaste, så må de be dem å gjøre tinger, istedet for å komme seg til poenget så er det å hale tiden ut for å være sikker på at man skal brukte bort energien sin for å gjøre fruen fornøyd i måneder :O

[..]

Jeg prater om opprinnelsen til monogami. Klart at man i dag gjør ting fordi man er glad i personen.

Er du TS forresten? :P Siktet til det avsnittet jeg klippet ut her, TS/du får det ikke akkurat til å høres ut som om man gjør ting for kjæresten fordi man er glad i dem, det står jo svart på hvitt at kvinnfolk tvinger mannfolka til å gjøre ting for dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg venter på fortsettelse fra deg, Idollet. Hvilke enorme støtteordninger fra staten får (enslige) mødre? Vi har det jo så bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Lær deg norsk, dette gir ingen mening.

Anonymous poster hash: f2626...562

Hersketeknikk. Mange mennesker har lese- og skrivevansker. De fortjener ikke å bli mobbet.

Jeg er ikke enig med TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Ja, mannfolk er jo absolutt IKKE sleipe vesner.

Anonymous poster hash: fc226...28d

Korrekt. Ta meg for eksempel. En ærlig, varm og god sjel, som alltid snakker sant. Jesus var mann. Gandalf var mann. Jeg er mann. Tvillingene i "the shining" er jenter. Det sier alt om jenter :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du TS forresten? :P Siktet til det avsnittet jeg klippet ut her, TS/du får det ikke akkurat til å høres ut som om man gjør ting for kjæresten fordi man er glad i dem, det står jo svart på hvitt at kvinnfolk tvinger mannfolka til å gjøre ting for dem..

Høres kjekt ut :)

Tja... ikke alle er slikt. Men utifra det jeg kan oppfatte så er det høyest mulig. Om man sammenligner hunn dyr som er kravgjerrige, så kan man se de eksemplene i menneskelige kvinner også. Om man har et darwinistisk syn på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whine whine.. Dere som lar dere bli herset med av kvinner er svake.

Anonymous poster hash: 5bfcf...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehager og slikt er jo en form for støtte. Det finnes sikkert mange flere.

Nei, egentlig ikke. Årsaken til at vi har monogami er vel sikkert det at de menn som ikke hadde noen dame, ofret arbeid og tid i tillegg til å gjøre mer for ungen. Da isteden for å drive på slik som hos andre arter. Noe som også er tjenlig for damene som godtok det.

I dag handler det om kjærlighet ja, eller bare at en godtar noen for å ha en.

Det var menn som oppfant monogami, så en dokumentar om det for litt siden. Det er iallefall en ny evolusjonsteori.

Tidligere har mann tenkt at kvinner var avhengige av mannen for å skaffe mat. Til gjengjeld passet hun på barna og lagde mat. Sannheten er at mennene var borte i dagesvis og kom hjem med et dyr som skulle deles med alle. I mellomtiden hadde kvinnene samlet en hel haug med mat (frukt etc.), kunne lage bål og til og med fange litt mindre dyr, tok seg av barna, jobbet i grupper og klarte seg helt fint selv. Men siden de kunne vandre av sted og få barn med andre menn, fant mennene ut at de heller skulle være monogame. På denne måten kunne de holde kvinnene sine under kontroll.

Etterhvert har jo kvinner blitt diskriminert og holdt utenfor arbeidslivet, og har dermed ikke hatt mulighet til å forsørge seg selv eller barna. Slik er det fortsatt mange steder i verden, men i Norge og andre land, klarer kvinner seg helt utmerket på egenhånd, og både kvinner og menn gifter seg av kjærlighet.

Du femstiller kvinner som noen kyniske vesener som bare er ute ette å suge penger ut av menn. Sikkert fordi du har 0 erfaring med kvinner selv. Og hvorfor sier du barna "hennes"? Pleier ikke barn å ha en far som er glad i dem og som ønsker å ta vare på dem? Eller mener du at barn bare en byrde for menn?

Ta deg sammen, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Det var menn som oppfant monogami, så en dokumentar om det for litt siden. Det er iallefall en ny evolusjonsteori.

Tidligere har mann tenkt at kvinner var avhengige av mannen for å skaffe mat. Til gjengjeld passet hun på barna og lagde mat. Sannheten er at mennene var borte i dagesvis og kom hjem med et dyr som skulle deles med alle. I mellomtiden hadde kvinnene samlet en hel haug med mat (frukt etc.), kunne lage bål og til og med fange litt mindre dyr, tok seg av barna, jobbet i grupper og klarte seg helt fint selv. Men siden de kunne vandre av sted og få barn med andre menn, fant mennene ut at de heller skulle være monogame. På denne måten kunne de holde kvinnene sine under kontroll.

Etterhvert har jo kvinner blitt diskriminert og holdt utenfor arbeidslivet, og har dermed ikke hatt mulighet til å forsørge seg selv eller barna. Slik er det fortsatt mange steder i verden, men i Norge og andre land, klarer kvinner seg helt utmerket på egenhånd, og både kvinner og menn gifter seg av kjærlighet.

Du femstiller kvinner som noen kyniske vesener som bare er ute ette å suge penger ut av menn. Sikkert fordi du har 0 erfaring med kvinner selv. Og hvorfor sier du barna "hennes"? Pleier ikke barn å ha en far som er glad i dem og som ønsker å ta vare på dem? Eller mener du at barn bare en byrde for menn?

Ta deg sammen, da.

Det er liten tvil om at menn er flinkere til å skaffe nødvendige ting enn kvinner er. Dette gjelder både i dag og før. Grunnen er ganske simpel, og det er at det er viktigere for en mann å være av praktisk nytte, siden kvinner har en medfødt nytte i det å kunne føde.

Monogami er langt der i fra "menn" sitt påfunn, men gjerne de mennene som før havnet utenfor parringsleken. Noe som igjen var tjenlig for damene, fordi de da kunne maskimere antall barn, ha konstant en mann og fikk hjelp. I tillegg gjorde det det lettere å ha samfunn og ikke bare individ. En fikk heller ikke like mye seksuell seleksjon, noe som er oftere negativt enn positivt.

Jeg fremstiller ikke kvinner som kyniske vesen, jeg fremstiller kvinner som vesen som sier "ja takk", når noen tilbyr de noe. Det samme gjelder i velferdsstaten, der kvinner blir overført til. Jeg sa vel barna hennes av vane, deres felles barn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Idollet

Jeg venter på fortsettelse fra deg, Idollet. Hvilke enorme støtteordninger fra staten får (enslige) mødre? Vi har det jo så bra.

Barnegage, barnetrygd, engangstøtte og foreldrepenger, overgangsstønad, barnebidrag osv. Helstjeneste er jo inkludert. Norge er som skapt for alenemødre :) For at de skal få barn med de samme mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er liten tvil om at menn er flinkere til å skaffe nødvendige ting enn kvinner er. Dette gjelder både i dag og før. Grunnen er ganske simpel, og det er at det er viktigere for en mann å være av praktisk nytte, siden kvinner har en medfødt nytte i det å kunne føde.

Monogami er langt der i fra "menn" sitt påfunn, men gjerne de mennene som før havnet utenfor parringsleken. Noe som igjen var tjenlig for damene, fordi de da kunne maskimere antall barn, ha konstant en mann og fikk hjelp. I tillegg gjorde det det lettere å ha samfunn og ikke bare individ. En fikk heller ikke like mye seksuell seleksjon, noe som er oftere negativt enn positivt.

Jeg fremstiller ikke kvinner som kyniske vesen, jeg fremstiller kvinner som vesen som sier "ja takk", når noen tilbyr de noe. Det samme gjelder i velferdsstaten, der kvinner blir overført til. Jeg sa vel barna hennes av vane, deres felles barn da.

Mener du simpel på norsk eller engelsk? Jeg skal la tvilen komme deg tilgode og satse på at du mener enkel. Resten av innlegget bryr jeg meg ikke om å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Barnegage, barnetrygd, engangstøtte og foreldrepenger, overgangsstønad, barnebidrag osv. Helstjeneste er jo inkludert. Norge er som skapt for alenemødre :) For at de skal få barn med de samme mennene.

Alle foreldre har rett til disse bidragene, bortsett fra overgangsstønad. Den er for enslige mødre. Man får ikke både engangsstøtte og foreldrepenger. Den av foreldrene som betaler bidrag, ville vel også måtte sørge for barnet/barna uansett sivilstatus.

Hva mer kommer innunder ditt "osv."? Sett deg inn i ting før du slenger rundt deg med påstander.

Tror du for ramme alvor at det er en ønsketilværelse å være enslig mor?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnehager og slikt er jo en form for støtte. Det finnes sikkert mange flere.

Nei, egentlig ikke. Årsaken til at vi har monogami er vel sikkert det at de menn som ikke hadde noen dame, ofret arbeid og tid i tillegg til å gjøre mer for ungen. Da isteden for å drive på slik som hos andre arter. Noe som også er tjenlig for damene som godtok det.

I dag handler det om kjærlighet ja, eller bare at en godtar noen for å ha en.

Hva om det er en alenefar som sender barna til barnehagen da?

Anonymous poster hash: 1a1d0...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk er faktisk helt alreight. Jeg bare tenkte utifra et synspunkt jeg hadde ifra evolusjonsmessige grunner. Ved tanke på at samfunnet vårt gir oss mer frihet til å bli hva vi vil i dag så er det mer sånn... du kan velge fritt selv. Men mentalitetsmessig sett, så kan gener ha blitt overført. Selv om jeg ikke liker at vi er som dyr uten frihet. Men hva som føles naturlig og om man vil bryte eller gjøre noe selv. Er noe helt annet.

Når jeg tenker "Altruisme og Egoisme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Sleipe? Langt i fra alle. Må være de fåeste. Liker kvinnfolk e!

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så idollet er egentlig sint på velferdsstaten men legger problemet på kvinner?

Skal du ikke heller forbarme deg over alle de utenlandske familiene som har sugerør i statskassa?eller dagdrivere som ikke gidder å jobbe?alenemødre er bare en del av denne velferdstilstanden der man får alt av staten.

Bhg derimot er fordi det er vanlig at begge foreldre jobber,damenes jobb er ikke å rydde etter deg og ungee,det er nye tider, vi jobber og vi setter krav. At du har problemer med det var veldig veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...