Gå til innhold

Hvordan slutte å hate muslimer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at den dagen Norge lot muslimer få oppholdstillatelse så gikk uskyldige Norge til helvete. Jeg lengter sårt tilbake til den tiden hvor det ikke fantes voldelig innvandring, hvor barn kunne leve trygt og godt, kvinner kunne gå som de ville og alt var mye bedre generelt. Jeg tenker at livet er så kort og jeg vil leve det i relativ trygghet. Jeg føler meg utrygg når jeg går forbi mørkhuda menn(les:ikke menn fra Japan, India osv), og ønsket at de aldri hadde kommet hit. Jeg vil ikke ha muslimer i landet mitt. Hva kan jeg gjøre for å snu disse tankene? Hatet spiser meg opp innenfra, selvsagt ble det forsterket i går etter terrortrusselen. Dette er ikke ment som et hetsinnlegg, jeg ønsker genuint å ikke hate muslimer så mye men vet ikke hvordan.

Anonymous poster hash: 33cb8...1f8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan flytte et sted uten muslimer og da sliper du å gå forbi dem og tenke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i en moské. Der vil du møte mange slags mennesker og oppleve at de er like normale som deg og meg. Så vil du ikke lenger tenke slik du gjør eller ha angst når du møter en muslim. I stedet vil du føle deg trygg rundt nettopp muslimer. :)



Anonymous poster hash: 8135d...b96
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg føler at den dagen Norge lot muslimer få oppholdstillatelse så gikk uskyldige Norge til helvete. Jeg lengter sårt tilbake til den tiden hvor det ikke fantes voldelig innvandring, hvor barn kunne leve trygt og godt, kvinner kunne gå som de ville og alt var mye bedre generelt. Jeg tenker at livet er så kort og jeg vil leve det i relativ trygghet. Jeg føler meg utrygg når jeg går forbi mørkhuda menn(les:ikke menn fra Japan, India osv), og ønsket at de aldri hadde kommet hit. Jeg vil ikke ha muslimer i landet mitt. Hva kan jeg gjøre for å snu disse tankene? Hatet spiser meg opp innenfra, selvsagt ble det forsterket i går etter terrortrusselen. Dette er ikke ment som et hetsinnlegg, jeg ønsker genuint å ikke hate muslimer så mye men vet ikke hvordan.

Anonymous poster hash: 33cb8...1f8

"Hvordan slutte å hate muslimer?"

Man kan f.eks. la være å begynne med å hate dem??

Det er da en start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatet går nok begge veier, det er derfor jeg lurer så veldig på hvordan fremtiden blir. Norge føles ikke trygt lengre :(



Anonymous poster hash: 2d13e...5ef
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hater muslimer fordi du er uviten. Skaff deg kunnskap, les mer om muslimer og om deres profet. Kanskje kunnskap vil gi deg bedre forståelse, og husk at det er ikke mange som følger den islamske læren. Drittsekker er overalt.



Anonymous poster hash: 21123...e51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig mange hyggelige mennesker fra muslimske land. Det er ikke folkene man egentlig ikke liker, det er kulturen og religionen deres. Hadde man klart å snudd holdningene deres hadde det jo vært greit. Men det går dessverre ikke.

Jeg også ønsker at de ikke var her.

Men vi hadde da kriminelle før også, både kjeltringer, voldsmenn og drapsmenn. Dette kom ikke til landet med innvanderne. Men er klar over at det har eskalert voldsomt med dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissTajS

Så gøy det er for meg å lese om hatet mot muslimer. Jeg er en selv. Har blondt hår,er hvit i huden,går ikke med hijab,og støtter ikke verken hellig krig eller undertrykkelse. Hater dere meg? Aldri opplevd at noen har hatet meg pga.religion,fordi jeg ser så norsk ut. Så,før dere begynner å gre alle muslimer under en og samme kam,så ville jeg ha tenkt meg godt om. For nei,dere hater ikke muslimer,dere hater muslimer som er mørkhudede. Og det etter min mening,er stor forskjell. Dette går ut på rasisme.

Mitt forslag: bli kjent med norske muslimer,for de finnes,og spør de om religionen. Er dere modige nok,så kommer dere i kontakt med en mørkhuded muslim,spør om deres religion og deres kultur. Kanskje dere da forstår at de rett og slett ikke vet bedre.

Lykke til med hatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Jeg hater ikke muslimer sånn personlig. Sikkert mange vennlige og hyggelige, men jeg er redd jeg misliker det mange gjør og denne kulturen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trist å lese. Lær deg dem å kjenne. Mennesker er mennesker uansett religion. Muslimene du møter i Norge er norske, og det er ikke stor forskjell på dem og deg. Vi er alle stort sett vennlige, snille og vil være gode mennesker (det finnes både etnisk norske og flerkulturelle unntak). Det er dermed ikke "dem" og "oss", men "vi". Vi er alle norske statsborgere som lever i et samfunn sammen. Bli kjent med dem, så ser du hvor feil du har tatt i alle disse år. Det er like mange etnisk norske som er kriminelle! Det blir litt for enkelt å bare mislike en gruppe i samfunnet og gi dem skylden for alt. For det er ikke reelt!



Anonymous poster hash: ed1e0...7f5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det er for meg å lese om hatet mot muslimer. Jeg er en selv. Har blondt hår,er hvit i huden,går ikke med hijab,og støtter ikke verken hellig krig eller undertrykkelse. Hater dere meg? Aldri opplevd at noen har hatet meg pga.religion,fordi jeg ser så norsk ut. Så,før dere begynner å gre alle muslimer under en og samme kam,så ville jeg ha tenkt meg godt om. For nei,dere hater ikke muslimer,dere hater muslimer som er mørkhudede. Og det etter min mening,er stor forskjell. Dette går ut på rasisme.

Mitt forslag: bli kjent med norske muslimer,for de finnes,og spør de om religionen. Er dere modige nok,så kommer dere i kontakt med en mørkhuded muslim,spør om deres religion og deres kultur. Kanskje dere da forstår at de rett og slett ikke vet bedre.

Lykke til med hatet.

De hater nok ikke muslimer på generelt grunnlag, bare kulturen, holdningenen og praktiseringen av relegionen. Dersom du er noenlunde oppegående og oppfører deg "norsk" er det ikke rart at du blir akseptert. Dette hadde gjeldt for alle som ble skikkelig integrert.

Anonymous poster hash: 77613...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan flytte et sted uten muslimer og da sliper du å gå forbi dem og tenke på dette.

Dummeste svaret.

Anonymous poster hash: bacfa...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det er for meg å lese om hatet mot muslimer. Jeg er en selv. Har blondt hår,er hvit i huden,går ikke med hijab,og støtter ikke verken hellig krig eller undertrykkelse. Hater dere meg? Aldri opplevd at noen har hatet meg pga.religion,fordi jeg ser så norsk ut. Så,før dere begynner å gre alle muslimer under en og samme kam,så ville jeg ha tenkt meg godt om. For nei,dere hater ikke muslimer,dere hater muslimer som er mørkhudede. Og det etter min mening,er stor forskjell. Dette går ut på rasisme.

Mitt forslag: bli kjent med norske muslimer,for de finnes,og spør de om religionen. Er dere modige nok,så kommer dere i kontakt med en mørkhuded muslim,spør om deres religion og deres kultur. Kanskje dere da forstår at de rett og slett ikke vet bedre.

Lykke til med hatet.

Jeg har ikke-vestlig bakgrunn og er mørkere i huden enn muslimer i/fra Midtøsten og Nord-Afrika. Hater islam dypt og inderlig. Ikke hver eneste muslim jeg møter, jeg hater bare religionen (enda mer enn jeg hater andre religioner), men det har altså ingenting med hudfarge å gjøre. Jeg slenger forøvrig aldri dritt til muslimer jeg møter, og jeg behandler dem pent, men jeg mener at islam er en verkebyll som er grunnleggende uforenlig med et godt og opplyst samfunn. Det samme gjelder mange andre religioner, men det er en grunn til at ekstreme kristne med noen få unntak bare står med plakater og roper at du synder og havner i helvete, mens et betydelig antall islamister sprenger eller har planer om å sprenge seg selv og andre i luften.

Og til du som nettopp skrev om kriminaitet her: Nei, det er ikke like mange etnisk norske som er kriminelle. Jeg personlig er ikke-vestlig og lovlydig, men målt opp mot antall er ikke-vestlige, især fra muslimske land, sterkt overrepresentert. Det er ingen grunn til å dikte opp noe annet for å ta folk i forsvar. De fleste av oss ikke-vestlige er ikke særlig interessert i å bli febrilsk forsvart med usannheter, og jeg håper det også gjelder de fleste muslimer her til lands.

Anonymous poster hash: a1a87...af0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater ikke muslimer sånn personlig. Sikkert mange vennlige og hyggelige, men jeg er redd jeg misliker det mange gjør og denne kulturen deres.

Det har jeg forståelse for,men liker du alt det nordmenn gjør?

For selv er jeg imot ekstremmuslimer,men er generelt imot alle ekstremister. Og de finnes,uavhengig av religion. Se hva Breivik gjorde for tre år siden,se hva jødene gjør nå og se hva Hitler gjorde. Det er så utrolig mye hat i verden,uansett om man er kristen,muslim,buddhist,jøde osv. Og det er også mange som skylder på religion,men helt ærlig så tror jeg at de gjør det for å få en ro i sjelen og tro at det de gjør er riktig. Det er lett å skylde på alt og alle enn seg selv.

Anonymous poster hash: 24860...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle muslimene er det samme, ikke alle vil prøve å voldta deg... Det kommer ann på hvilket land de kommer fra. Ble kjent med en ganske hyggelig fyr fra Syria som prøvde å hjelpe meg å få jobb. Kona hans ringte meg og ga meg litt råd.

Folk fra land som Somalia er en annen sak. Det kan være farlig når man blander fattigdom, ignoranse og en radikal religiøn. Har hatt noen negative opplevelser med somalierne, og jeg er hverken norsk eller hvit, landet jeg kommer fra er vestlig og kristen-katolsk. Jeg anbefaler deg å snakke med folk fra muslimske land som er mer " moderne". Marocco, Libanon, Tunisia, Tyrkia er noen gode eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke-vestlig bakgrunn og er mørkere i huden enn muslimer i/fra Midtøsten og Nord-Afrika. Hater islam dypt og inderlig. Ikke hver eneste muslim jeg møter, jeg hater bare religionen (enda mer enn jeg hater andre religioner), men det har altså ingenting med hudfarge å gjøre. Jeg slenger forøvrig aldri dritt til muslimer jeg møter, og jeg behandler dem pent, men jeg mener at islam er en verkebyll som er grunnleggende uforenlig med et godt og opplyst samfunn. Det samme gjelder mange andre religioner, men det er en grunn til at ekstreme kristne med noen få unntak bare står med plakater og roper at du synder og havner i helvete, mens et betydelig antall islamister sprenger eller har planer om å sprenge seg selv og andre i luften.

Og til du som nettopp skrev om kriminaitet her: Nei, det er ikke like mange etnisk norske som er kriminelle. Jeg personlig er ikke-vestlig og lovlydig, men målt opp mot antall er ikke-vestlige, især fra muslimske land, sterkt overrepresentert. Det er ingen grunn til å dikte opp noe annet for å ta folk i forsvar. De fleste av oss ikke-vestlige er ikke særlig interessert i å bli febrilsk forsvart med usannheter, og jeg håper det også gjelder de fleste muslimer her til lands.

Anonymous poster hash: a1a87...af0

Hva er det du ikke liker ved selve religionen islam? Nå skal det sies at det finnes flere tusen kristne sekter,som man sjeldent hører om fordi det er tabu. Det er få som kommer seg ut av disse sektene og historiene er utrolige. Har hørt om en landsby,der menn er ledere. De skal ha flest koner,spiller ingen rolle hvor gamle de er. Når mannen dør,så skal han lede konene sine inn i himmelen. Hvis de ikke gjør det mannen ber om hele livet så kommer de ikke til himmelen og de får ikke sett Gud. Mye incest,og alt fordi Gud ønsker det. Hadde vi hørt om alle sektene og alt som foregår på denne jorda,så kan jeg love deg at du ikke kun hadde følt et hat ovenfor muslimer. Det er bare det at muslimer har vært mye i media siden 9/11.

Til slutt vil jeg avslutte med en ting. Jeg flyktet fra en brutal krig på 90-tallet,der to land angrep fra hver sin kant. De ønsket å utrydde muslimene. Dette var to kristne land. Så nei,kristne står ikke kun med plakater og roper at mennesker synder og kommer til helvete. Jeg har sett hva kristne gjør,men hater fordiom ikke alle fordi jeg har gjort meg kjent med deres religion,kultur og akseptert det.

Anonymous poster hash: 24860...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha TS, for å være ærlig!

Jeg tror forøvrig ikke det hadde blitt spesielt fredelig i Norge om vi var eneste land i skandinavia som nektet å slippe inn muslimer.

Vi hadde nok blitt sett på som rasistiske osv.

Jeg kjenner ikke noe hat mot muslimer, men jeg må innrømme jeg nok er mer skeptisk for å gå forbi en gjeng utenlandske menn i en bakgate på vei hjem fra byen enn om de var norske.

Jeg synes selv det er dumt at jeg er sånn, men det er nå slik hjernen min har kalkulert ut i fra hva den har sett og hørt.

Ett råd til TS, meg selv og sikkert mange andre også, er å oppsøke og bli kjent med dem. Det vet hvertfall jeg at jeg kunne blitt flinkere til!

Anonymous poster hash: 82f38...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at den dagen Norge lot muslimer få oppholdstillatelse så gikk uskyldige Norge til helvete. Jeg lengter sårt tilbake til den tiden hvor det ikke fantes voldelig innvandring, hvor barn kunne leve trygt og godt, kvinner kunne gå som de ville og alt var mye bedre generelt. Jeg tenker at livet er så kort og jeg vil leve det i relativ trygghet. Jeg føler meg utrygg når jeg går forbi mørkhuda menn(les:ikke menn fra Japan, India osv), og ønsket at de aldri hadde kommet hit. Jeg vil ikke ha muslimer i landet mitt. Hva kan jeg gjøre for å snu disse tankene? Hatet spiser meg opp innenfra, selvsagt ble det forsterket i går etter terrortrusselen. Dette er ikke ment som et hetsinnlegg, jeg ønsker genuint å ikke hate muslimer så mye men vet ikke hvordan.

Anonymous poster hash: 33cb8...1f8

Barn levde trygt og godt før i tiden? Det fantes kriminalitet den gang også. Jeg ble seksuelt misbrukt av min far på begynnelsen av 70-tallet, men det ble tiet i hjel fordi "man snakket ikke om slikt da"

Anonymous poster hash: da63b...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis nordmenn ikke liker f.eks muslimer, så er det rasisme. Men hvis de ikke liker oss, så er det helt ok. Er så sykt lei det rasisme-kortet. Hvis en muslim ikke får det som h*n vil, så er det rasisme. Skulle ønske jeg hadde en like manipulerende ting å si hvis ting ikke gikk min vei en gang.



Anonymous poster hash: 1952d...18e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...