Gå til innhold

Sist du var på besøk hos en ikke-vestlig.


Summers

Anbefalte innlegg

Jeg gidder egentlig ikke denne debatten. Men Russland har ikke alltid vært regnet som Vesten, men de ble det da de meldte seg inn i EU og ble mer vestlig rent politisk og kulturelt.

Og når skjedde dette, mener du? :P

Anonymous poster hash: a0bd2...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder egentlig ikke denne debatten. Men Russland har ikke alltid vært regnet som Vesten, men de ble det da de meldte seg inn i EU og ble mer vestlig rent politisk og kulturelt.

Poenget er at Russland ikke er med i EU, de har aldri vært det og kommer etter all verdens sannsynlighet heller aldri til å bli det. De har svært mye imot EU og har til og med opprettet sin egen union som skal konkurrere med EU. Forøvrig kan jeg ikke skjønne hvilke østeuropeere som skulle regnes som ikke-vestlige, men det får være en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: 719d1...cb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av vennene mine er utenlandske, men jeg husker ikke spesifikt når jeg var på besøk sist. Er lenge siden jeg har vært på besøkt hos noen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært på besøk hos en familie som består av bare ikke-vestlige mennesker. Kun hos noen som enten er gift med en europeer eller adoptert hit.

Anonymous poster hash: 3a8d1...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 10-12 år siden tror jeg. Vi pleier å møtes ute i byen. Er lettere da det er midt mellom der vi bor.



Anonymous poster hash: 8e84a...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Det er mange år siden gitt. En av mine bestevenner var fra Afghanistan, men hun flyttet til England og da mistet vi kontakten helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Dere som nevner utenlandsadopterte: Mener dere en person adoptert fra et ikke-vestlig land, selv er ikke-vestlig?

Denne definisjonen er jeg i såfall uenig i. Adopterte fra ikke-vestlige land har er ikke forskjellige fra andre nordmenn annet enn at de ofte ser annerledes ut. De er jo norske både juridisk, språklig og kulturelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bor jeg sammen med 30+ ikke-vestlige. Ellers i livet så har jeg venner og kollegaer fra "hele verden",og da er det jo naturlig at vi møtes hjemme hos hverandre innimellom også selvsagt, men stort sett så møtes man jo på grilling, cafè, konsert osv. Å dra hjem til noen blir mer sånn stikke innom for en kopp te eller bli bedt på middag, noen ganger fest/vors/nach -men ikke like ofte som vi møtes ute, noe som er normalt med alle vennene mine, vestlig eller ikke-vestlig.



Anonymous poster hash: 7d6a5...9b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at Russland ikke er med i EU, de har aldri vært det og kommer etter all verdens sannsynlighet heller aldri til å bli det. De har svært mye imot EU og har til og med opprettet sin egen union som skal konkurrere med EU. Forøvrig kan jeg ikke skjønne hvilke østeuropeere som skulle regnes som ikke-vestlige, men det får være en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: 719d1...cb9

Okey. Flaut. Men jeg trodde altså at Russland var med i EU. Der tok jeg feil ja! Takk for korreksjon.

Men jeg forstår ikke hvorfor de skal regnes som vestlige da. De har ikke en svært vestlig kultur i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden samboeren min er ikke-vestlig, så blir vel svaret.... hver dag :jepp:

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ca. en uke siden, hos et nabopar som jeg besøker fast. Men jeg er blodrasist fordet. Og det er de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så mange kvalme rasister på KG :)

Det e vel for å balansere ut alle gamle griser som er her inne for å titte på bilder og forsøke sjekke opp småjenter (alternativt spørre hvordan de kan få "ungmus på knaggen". Eller hva?

Anonymous poster hash: ac4a7...1d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lurven

Ja, store deler av Europa gjør det, men ikke alt vel? Det kommer vel litt an på hva man definerer som vesten. Australia er jo også et vestlig land, rent kulturelt og politisk. Men du har nok rett siden Russland er med i EU. :)

Glemte du ikke et ironiflagg på slutten der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg aldri har vært hjemme hos noen som ikke er fra Europa eller er adoptert hit fra et ikke-vestlig land. Jobber sammen med folk fra flere land utenfor Europa da, men vi omgås aldri privat så har ikke vært hjemme hos de.

Handler vel mer om tilfeldigheter på hvem jeg har blitt kjent med og hvem som er omgangskrets, og ikke et bevisst valg.



Anonymous poster hash: 3a8d1...cf9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har vært på besøk hos en ikke-vestlig dame flere ganger i år.

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e vel for å balansere ut alle gamle griser som er her inne for å titte på bilder og forsøke sjekke opp småjenter (alternativt spørre hvordan de kan få "ungmus på knaggen". Eller hva?

Anonymous poster hash: ac4a7...1d2

Aldri hørt en god unnskyldning for å være rasist, men din må være en av de verste jeg har hørt.

Anonymous poster hash: bc578...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...