Gå til innhold

Jeg hater kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ikke kommentere noe selv siden dette var glimrende sagt og spot on for hva jeg selv tenker :).

Ekte menn føler seg ikke truet av kvinner og likestilling, men tør å vise at de er et menneske med både tøffe og myke sider ved seg.

Jada og "ekte kvinner" har middagen og en blowjob klar til mannen sin når han kommer hjemm og hysjer på barna når far skal se på nyhetene...

Anonymous poster hash: c8577...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra vanlig filosofi, det at alle er like mye verd, fordi alle eksisterer innvendig på samme måte. Så skal alle bli lagt like godt til rette for. Historisk sett har samfunnet vert veldig hardt, med mye krig og krigerkultur. Der de sterkeste tok sin rett, de rike og mektige menn og faktisk mange rike og mektige kvinner. Opp gjennom historien har menn hatt en fysisk og psykisk fordel som har gjort at de lettere kan utfolde seg i samfunnet. Dermed gårsdagens holdninger. Ingen såg på kvinner som mindre verdifulle før heller, om man såg bort fra denne fysiske og psykiske fordelen. Det er nemlig derfor kvinner fikk stemmerett kun noen få år etter at menn fikk det. Med en gang det var mulig, fikk faktisk kvinner gradvis like muligheter og likestilling. Samfunnet dreier alltid mot det moralsk riktige og mulige, ikke mot holdninger som var basert på en annen tid. Så hva med å heller reflektere verden i alle mennesker, og ikke gi enkelte fordeler? Kvinner har jo også en fysisk fordel i dag, i og med at menn muligens oftere blir selektert bort som partnere i samlivsmarkedet. Som har blitt debattert om kanskje er årsaken til at færre menn blir fedre. Anonymous poster hash: e242a...293

Vel, kvinner ble ansett som dummere enn menn, og fikk beskjed om at de kunne bli infertile og mentalt syke av kunnskap og boklig lærdom, samt at de som oftest ikke kunne bevege seg fritt og gjøre hva de ville. De hadde nesten ingen rettigheter, kunne ikke eie noe eller drive forretning, og var underlagt ektefelles eller fars formynderskap hele livet.

Synes du det var ok?

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hvorfor jeg skulle bry meg om at en 21år gammel guttepjokk ikke liker kvinner.

Men vil foreslå at du jobber litt med deg selv for jeg tror ikke problemet i seg selv er likestillingen, det ligger nok mer i det at du har slitt med å få oppmerksomheten til jenter

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er en lite fruktbar holdning. Når det kommer til manglende evner med kvinner blir det for lett å skylde på utdannelse. Det er ikke det eneste du blir målt etter!

Utdanning, jobb, makt, nettverk, eiendom... utseende og personlighet. Så lenge du ikke er stygg kommer utseende etter de fem første punktene.

Anonymous poster hash: dc462...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å mat feminismetrollene her inne med sånt umodent snakk. De går rundt på forumet her som McCarthy og bare leter etter meninger som de kan stemple som kvinnefientlig og forfekte et samfunn der kvinner alltid er i offerollen.



Anonymous poster hash: 8da0e...b17
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å mat feminismetrollene her inne med sånt umodent snakk. De går rundt på forumet her som McCarthy og bare leter etter meninger som de kan stemple som kvinnefientlig og forfekte et samfunn der kvinner alltid er i offerollen. Anonymous poster hash: 8da0e...b17

Så modent....

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater Manchester United

Og det er alt jeg har og si i denne tråden

Jeg hater bitch, hater menn som hater kvinner (fordi dem er så lite tiltrekkende). Jeg hater mennesker som er fulle av fordommer. Jeg hater dumme mennesker med for mye makt. Jeg hater kyniske mennesker som har null respekt for andre menneskers liv.

Anonymous poster hash: 34724...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tro blindt på denne historien, den er ikke sann. Kvinner kunne utfolde seg mindre før, men det var ikke fordi menn mente at de ikke skulle det.

Anonymous poster hash: e242a...293

Jasså nå?? Hva med de 13 årene hvor kvinner ikke hadde stemmerett da? Hæ?? Hva har du å si til det? :rasende:

Innlegget er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Anonymous poster hash: 8d08e...a1b

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling fostrer ikke kvinnehatere, et samfunn som undertrykker kvinner fostrer kvinnehatere.

At noen alltid vil hate kvinner av den ene eller andre grunn er vanskelig å fjerne helt, men vi er på riktig spor i skandinavia. Ikke feil, som noen historieløse, navlebeskuende menn fra vesten liker å påstå.

Leser du i det hele tatt hva han skriver? Han er for likestilling, men mot dagens politikk som favoriserer kvinner på mange plan - ergo i sterk kontrast til det de fleste vil definere som likestilling. Jeg har svært lite til overs for de som står bak f.eks omfattende kvotering av kvinner til høyere utdanning selv om 2/3 som tar dette er kvinner, som rakker ned på og krever at menn som gruppe skal ta ansvar for hva en promille gjør og generelt neglisjerer menn. Jeg er dog fullt klar over at dette er en marginal del av alle kvinner, og misliker selvsagt ikke alle kvinner. Akkurat som at jeg ikke misliker alle menn eller kristne for at noen få har holdninger jeg ikke liker.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var grunnen da? Og hvorfor var ikke kvinner juridisk myndige?

Å snakke om blind tro er bare en tåpelig hersketeknikk. Dette handler ikke om tro, men om at jeg faktisk har lest veldig mye historie.

Anonymous poster hash: 543c1...286

Ta deg en kikk på saken. Dette handler om at familie ble sett på som ett, ikke det du har blitt lært opp til å tro. Ellers kan jeg referere til siste innlegget på side 2.

Anonymous poster hash: e242a...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg en kikk på saken. Dette handler om at familie ble sett på som ett, ikke det du har blitt lært opp til å tro. Ellers kan jeg referere til siste innlegget på side 2. Anonymous poster hash: e242a...293

Og derfor var det rett og rimelig at kvinner var satt under livslang verge? Nei, du - her er det for mange uavhengige kilder som sammenfaller gjennom et enormt langt tidsspenn og i ulike kulturer og verdensdeler. Jeg er ikke "lært opp" til noe som helst - annet enn å prosessere informasjon kritisk.

Jeg tror du må revurdere ditt noe tynne argumentasjonsgrunnlag.

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra vanlig filosofi, det at alle er like mye verd, fordi alle eksisterer innvendig på samme måte. Så skal alle bli lagt like godt til rette for. Historisk sett har samfunnet vert veldig hardt, med mye krig og krigerkultur. Der de sterkeste tok sin rett, de rike og mektige menn og faktisk mange rike og mektige kvinner. Opp gjennom historien har menn hatt en fysisk og psykisk fordel som har gjort at de lettere kan utfolde seg i samfunnet. Dermed gårsdagens holdninger. Ingen såg på kvinner som mindre verdifulle før heller, om man såg bort fra denne fysiske og psykiske fordelen. Det er nemlig derfor kvinner fikk stemmerett kun noen få år etter at menn fikk det. Med en gang det var mulig, fikk faktisk kvinner gradvis like muligheter og likestilling. Samfunnet dreier alltid mot det moralsk riktige og mulige, ikke mot holdninger som var basert på en annen tid.

Så hva med å heller reflektere verden i alle mennesker, og ikke gi enkelte fordeler? Kvinner har jo også en fysisk fordel i dag, i og med at menn muligens oftere blir selektert bort som partnere i samlivsmarkedet. Som har blitt debattert om kanskje er årsaken til at færre menn blir fedre.

Anonymous poster hash: e242a...293

Ingen så på kvinner som mindre verdifulle

- så lenge de holdt seg ved kjøkkenbenken, fødte og fostret barn og hadde middagen på bordet til far kom hjem. Eller sagt med andre ord: Gjorde de oppgaver kvinnen var til for å gjøre. Sant?

Men prøvde de seg som karrierekvinner, se da fikk pipa en annen låt. Eller ble de sett på som like verdifulle der mener du? Likt lønn for likt arbeid? Forfremmmelser etter kompetanse, på lik linje med menn? Eller ble de holdt unna - for "slike oppgaver egner seg ikke for en kvinne, hun er jo født til å være hjemme". Eller hur?

Samfunnet dreier alltid mot det moralsk riktige og mulige

- er det derfor muslimske land er så langt fremme i synet på kvinner?

Eller er det egentlig slik at deres syn og praksis er det riktige? Om det er det du mener, så har du baller som går i retning overdimensjonerte.

Å reflektere verden i alle mennesker

- er det ikke nettopp dit vi prøver å komme med likestillingskampen?

Tenk litt over hvem "alle mennesker" er. Der har du deg, du har meg, du har mennesker med et sunt syn på kvinner, og du har de som helst vil ha dem tilbake til kjøkkenbenken. Hvem av dem mener du vi skal reflektere?

Ta deg en kikk på saken. Dette handler om at familie ble sett på som ett, ikke det du har blitt lært opp til å tro. Ellers kan jeg referere til siste innlegget på side 2.

Anonymous poster hash: e242a...293

Det gjør den fortsatt, men vi er ikke lenger der at "ett" betyr at kvinner skal gjøre tradisjonelle kvinneoppgaver som å servere mannen tøflene når han kommer hjem.

Eller kanskje du kan definere hva som er "ett" for deg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikkenå diskutere dette med dere, les der litt opp så kanskje synet deres blir litt nyansert. Dere må huske på at mennesker i går var mennesker, som tenkte og følte. Hvorfor fikk kvinner samme retter som , enn så fort? Jo fordi folk var enige. Rett og slett.

Dere kan heller ikke viske bort fordelene, samt de fysiske fordelene.

Anonymous poster hash: e242a...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså kvinnenes fordeler, i tilegg til de fysiologiske.

Anonymous poster hash: e242a...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kvinnenes fordeler, i tilegg til de fysiologiske.

Anonymous poster hash: e242a...293

Vi bør finne ut hvorfor så mange menn hater kvinner? Kan det skyldes ulikhetene i rettigheter for eksempel? For eksempel retten til abort og fødsel og andre rettigheter kvinner nekter å dele med menn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikkenå diskutere dette med dere, les der litt opp så kanskje synet deres blir litt nyansert. Dere må huske på at mennesker i går var mennesker, som tenkte og følte. Hvorfor fikk kvinner samme retter som , enn så fort? Jo fordi folk var enige. Rett og slett.

Dere kan heller ikke viske bort fordelene, samt de fysiske fordelene. Anonymous poster hash: e242a...293

Har du lest NOE historie???

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest NOE historie???

Anonymous poster hash: 543c1...286

Jeg har lest for mye historie, samt har litt kritisk tankegang. Denne tullehistorien har fått stå ukritisert for lenge. Alt for at kvinner skal stemme på venstreorienterte parti, fordi de får en feilaktig følelse av urettferdighet. Jeg har nevnt i fleng fordeler kvinner har, hvilken fordel har menn?

Anonymous poster hash: e242a...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...