Gå til innhold

Er jorden helvete?


Gjest hopia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan vet man om det fortsatt er mulig å bli frelst?

Man vet ikke, man tror. Jeg tror fordi det står i Bibelen, det står at helt frem til dommedag er det mulig å bli frelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Interessant. Kan du vitenskapelig bevise det motsatte? :)

Man kan vel strengt tatt ikke bevise eller motbevise verken det ene eller det andre.

Ellers er helvete et menneskeskap begrep. Jesus snakket om Gehenna, som senere er oversatt til "helvete".

Gehenna var en søppelbrenningsplass utenfor Jerusalem hvor de brant søppel og mordere og andre som ble henrettet av ymse grunner.

Videre har kristendommen adoptert den Hornede gud som hersket over det underjordiske riket og gjort ham til djevelen.

Mye artig å finne for dem som gidder å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes et helvete så må jo det nesten være jorden, eller hva? Nesten alle definisjoner av helvete passer jo for livet på jorden.

Hvorfor ellers har vi urettferdighet, mobbing, egoisme, fattigdom, sult, lidelse? For ikke å snakke om at det vi kaller underholdning er sex, vold og latterliggjøring.

Som buddhistene sier; i livet på jorden har vi bare midlertidig lykke. Det mange opplever som lykke og suksess forsvinner jo etter hvert allikevel, og et lykkelig familieliv ender jo til slutt i død og sorg.

I tillegg har vi jo forskerne som prøver å finne ungdomskilden slik at vi kan ha leve myyye lenger. Hva skjer da? Er det det som kalles evig fortapelse? Må vi skynde oss å søke Gud før vi blir fanget her for alltid? Tar man selvmord blir man jo bare sendt tilbake igjen.

Det er vel derfor Gud ikke griper inn også, fordi han har ikke noe med jorden å gjøre, men ønsker oss velkommen når vi har lært nok og er klare for det.

Hva tror dere?

Du kan å fundere, du observerer mye av elendigheten, enkelt, men ikke mange bryr seg lenger, det er blitt så mye, det må noe mer ekstraordinert til, noe muslimene har klart ved å bombe helt uskyldige hvor som helst, det kan skje i ditt nabostrøk også nå til dags. Frykten sprer seg.

Det er slutt på freden, bare piller kan dope ned frykten mennesker har satt i sin sjel, jo det er mildt sagt et helvete det da.

Mens de på toppen funderer på om de skal hjelpe verden eller gi faen, så sitter vi under og blir matet med tomhet, fordi lengselen etter noe mer blir større, dess større tomheten blir.

Mens så grep Gud inni mitt liv for en stund siden så jeg ikke kan leve så mye mer inn det livet til en som ikke tror på Gud kan gjør. Men han har vel sine høyder i livet han og, bare noen kan passe på ham slik Gud gjør med meg.

Gud velsign dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...