Gå til innhold

Gudstro och muslimer


Anbefalte innlegg

Til KR-øst: Siden du tror på gud - hvorfor er du ikke muslim? Jesus var en bra fyr men alle vet at Mohammed er den siste store profet.

Gud er stor!

For det første så tror jeg ikke noe menneske velger å bli muslim, hvis de vet hva dette innebærer.

Jeg kan ikke få meg til å tro på en gud som vil alle andre enn muslimene til livs, hvis de ikke vil underkaste seg muslimene.

Jeg er ikke kvinnefiendtlig nok.

Jeg er ikke feig nok til å gjemme meg bak barn og kvinneskjørt i en krig jeg selv vil holde i gang.

Jeg er ikke krigersk nok til gjøre som disse muslimske imamene som dro ned til Midt-Østen for å hisse opp bermen der til ytterligere voldshandlinger, med løgnaktige historier.

Du kan kalle dette å generalisere, men jeg har enda til gode å lese om muslimer som har gått i protestmarsj mot de som praktiserer det omtalte.

Jeg ser også at det er stille her på KG om alle de muslimene som dreper sivile i Midt-Østen hver eneste dag.

Så lenge det ikke er en jøde med i spillet, så er det tydeligvis helt greit.

Nei, en slik vil jeg aldri bli.

Og å nevne Jesus og Mohammed som om de var av samme kaliber, er temmelig tåpelig. Jesus helbredet og reddet folk, mens mohammed drepte folk som stod i hans vei.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt at du svarer :P

Alt du klandrer muslimene for finnes det også kristne som mener, har gjordt eller gjør. Men du er kristen likevel!

Uansett:

Tror du den muslimske gud finnes? Er det en annen gud enn den kristne guden, eller er kristne bare uenige om hvem som er profeter?

Hvis den muslimske guden ikke finnes, betyr det da at muslimene - - tar feil, rett og slett. Men de er jo flest. Og mer overbeviste, enn de kristne.

Så det er jo mer sannsynlig, slik sett, at det er de kristne som tar feil, og at muslimene har rett.

Poenget mitt er å framheve at det dreier seg ikke om gud finnes eller ikke, om man skal tro på gud eller ikke. Det dreier seg om man skal tro på "noe", eller ikke, og isåfall *hva*. Der den kristne guden kun er et av mange alternativ, og der folk i Norge er kristne - fordi de er født i Norge, ikke fordi den kristne gud i større grad enn andre guder finnes.

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du svarer :P

Alt du klandrer muslimene for finnes det også kristne som mener, har gjordt eller gjør. Men du er kristen likevel!

Uansett:

Tror du den muslimske gud finnes? Er det en annen gud enn den kristne guden, eller er kristne bare uenige om hvem som er profeter?

Hvis den muslimske guden ikke finnes, betyr det da at muslimene - - tar feil, rett og slett. Men de er jo flest. Og mer overbeviste, enn de kristne.

Så det er jo mer sannsynlig, slik sett, at det er de kristne som tar feil, og at muslimene har rett.

Poenget mitt er å framheve at det dreier seg ikke om gud finnes eller ikke, om man skal tro på gud eller ikke. Det dreier seg om man skal tro på "noe", eller ikke, og isåfall *hva*. Der den kristne guden kun er et av mange alternativ, og der folk i Norge er kristne - fordi de er født i Norge, ikke fordi den kristne gud i større grad enn andre guder finnes.

Det er en interessant framstilling du kommer med her, men jeg forstår at du ikke henter nyheter om hva som skjer på kristenfronten der de er å finne.

Da ville du visst at mange millioner muslimer og andre religiøse, går over til kristendommen i dag, i Afrika, Asia og Sør-Amerika spesielt.

Muslimene sier at de får et møte med Jesus i sine drømmer, og de blir så grepet av dette at de omvender seg til Ham. Dette skjer uten påvirkning av de kristne.

Jeg har aldri hørt om kristne som har blitt muslimer.

De som hevder at den kristne Gud, og muslimenes gud er den samme, de overser, eller vet ikke, at muslimene tror at deres gud, gjennom koranen, får beskjed om å drepe alle muslimer som konverterer til kristendommen.

Hva slags gud er det som gir ordre om å drepe sine egne tilbedere?

Hvorfor er muslimene livredde for at de som konverterer, kaller seg kristne, hvis de fortsatt tilber den samme gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Da ville du visst at mange millioner muslimer og andre religiøse, går over til kristendommen i dag, i Afrika, Asia og Sør-Amerika spesielt.

Dette tror jeg ingenting på. Det er dødsstraff i Islam for å konvertere til andre religioner. Derfor må du dokumentere disse påstandene dine.

Andre religiøse forresten: Dere kristne klarer heldigvis ikke å konvertere japanerene.

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ingenting på. Det er dødsstraff i Islam for å konvertere til andre religioner. Derfor må du dokumentere disse påstandene dine.

Andre religiøse forresten: Dere kristne klarer heldigvis ikke å konvertere japanerene.

CoolDuckie

Du kan jo kikke på dette så lenge, så finner jeg mer i morgen.

Mange japanesere konverterer til kristendommen i dag.

Norge IDAG Nr.03.2007. Kristendommen stormer fram over hele verden. Hver eneste dag bekjenner 175 000 flere mennesker seg til kristen tro. Veksten er størst i Asia. Den kraftigste veksten skjer i Kina og India, hvor det skyter opp små husmenigheter over alt.

KS 01.11.2002. UGANDA. 92% kristne i Uganda.For 25 år siden var det fare for livet dersom man var en evangelisk kristen i Uganda. I dag er situasjonen snudd helt på hodet. En pastor hevder at 92% av landets befolkning er kristne, og at 75% er bekjennende og aktive i sine menigheter.

Lys i øst Nr.3.2005. UKRAINA. President Victor Jusjtjenko og statsminister Julia Timosjenko i Ukrainas nye politiske ledelse, har bedt om hjelp fra evangeliske kristne i kampen mot umoral og sosial urett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media presenter ikke til deg forskning og analyse av trender når det gjelder vold og voldtekt. De presenterer deg et øyeblikksbilde av hva som skjer, og du gjør deg opp en mening. Tror du virkelig det var mindre voldtekt av kvinner før da kvinner ikke en gang ble sett på som fullverdige mennesker?

Dette er bare dine velvillige antakelser som du ikke har dekning for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det virkelig er slik at bare de kristne blir kritisert for slikt, har det kanskje noe å gjøre med kristendommens manglende respekt for andre livsanskuelser og med at vi i Norge har den bisarre ordningen med statskirke og kristne formålsparagrafer. Det er provoserende og fører til at annerledestroende har lite sympati for kristendom.

CoolDuckie

Hvis det ikke fantes verre ting her i livet, enn statskirkeordningen og kristne formålsparagrafer, da kunne vi alle leve trygt og godt her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du skriver i de to innleggene over.

Norge IDAG  Nr.03.2007.  Kristendommen stormer fram over hele verden. Hver eneste dag bekjenner 175 000 flere mennesker seg til kristen tro. Veksten er størst i Asia. Den kraftigste veksten skjer i Kina og India, hvor det skyter opp små husmenigheter over alt.

KS 01.11.2002. UGANDA.  92% kristne i Uganda.For 25 år siden var det fare for livet dersom man var en evangelisk kristen i Uganda. I dag er situasjonen snudd helt på hodet. En pastor hevder at 92% av landets befolkning er kristne, og at 75% er bekjennende og aktive i sine menigheter.

Lys i øst Nr.3.2005. UKRAINA.  President Victor Jusjtjenko og statsminister Julia Timosjenko i Ukrainas nye politiske ledelse, har bedt om hjelp fra evangeliske kristne i kampen mot umoral og sosial urett.

Det er vel ikke plagsomt mange muslimer hverken i Kina, India eller Ukraina. Situasjonen i Uganda kjenner jeg ikke til.

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som hevder at den kristne Gud, og muslimenes gud er den samme, de overser, eller vet ikke, at muslimene tror at deres gud, gjennom koranen, får beskjed om å drepe alle muslimer som konverterer til kristendommen.

Hva slags gud er det som gir ordre om å drepe sine egne tilbedere?

Hvorfor er muslimene livredde for at de som konverterer, kaller seg kristne, hvis de fortsatt tilber den samme gud?

Både bibelen og koranen blei skrevet for lenge sida under andre samfunnsforhold, det å bruke koransitat om drap av vantro som argument mot islam er like gyldig som å bruke bibelsitat som argument mot kristendom.

Uansett: Du mener altså at den islamske guden er en annen enn den kristne. Ok. Men begge gudene kan ikke finnes, siden begge religionene forutsetter at det bare finnes en gud. Ergo tar da muslimene eller de kristne feil.

Siden muslimene er flest og de er mer religiøst overbeviste enn de kristne, i snitt, samt at deres profet er av nyere dato, er det naturlig å anta at de kristne tar feil.

Altså at guden du tror på ikke finnes.

Men det er mer komplisert enn som så: Hinduisme, Bhuddisme, shintoisme, osv osv osv.

Så hvorfor i alle dager skal jeg tro på den kristne guden, eller hvirkensomhelst annen gud, hvis tro på forutsetter at store deler av verdens religiøse befolkning er på bærtur.

Da blir det eneste logiske å ikke tro i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du skriver i de to innleggene over.

Det er vel ikke plagsomt mange muslimer hverken i Kina, India eller Ukraina. Situasjonen i Uganda kjenner jeg ikke til.

Jeg nevnte i mitt tidligere innlegg at jeg skulle finne mer stoff, og her er litt til:

Norge IDAG Nr.35. 2006. Seks millioner muslimer blir kristne hvert år. Bare i Egypt har en million blitt kristne det siste året, kunne Benny Hinn opplyse på et møte for kristne ledere under Israel-uken i København nylig.

1999. NIGERIA: Evangelist Reinhard Bonnke er for en gangs skyld målløs. I løpet av tre uker i byene Benin, Port Parcourt og Calabar ga over to millioner mennesker til kjenne at de ønsket å følge Jesus. Dette skjedde i form av kort som de skrev under.

Santalen 1999. VERDEN: Generalsekretær Torbjørn Lied i Den Norske Santalmisjonen, skriver i bladet Santalen at i 150 land i verden er det nå mer enn 50 % kristne. Bare 29 land har mindre enn 1% kristne.

KS. 10.08.2001. VERDEN. 25 millioner nye kristne det siste halvåret. I løpet av dagen i dag vil nærmere 140 000 mennesker bli kristne.

Magazinet. 07.10.2006. VERDEN: Kristne vekkelsesbevegelser vokser tre ganger raskere enn befolkningsøkningen i verden, hevder Jason Mandryck, medforfatter til den anerkjente bønneguiden Operation World. Den største kirkeveksten skjer i land som Brasil, Kina, Banglasesh og Nigeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette er jo ikke pålitelige kilder siden de er partiske. Vennligst gi meg offentlige eller uavhengige statistikker på dette.

CD

Jeg nevnte i mitt tidligere innlegg at jeg skulle finne mer stoff, og her er litt til:

Norge IDAG Nr.35. 2006.  Seks millioner muslimer blir kristne hvert år. Bare i Egypt har en million blitt kristne det siste året, kunne Benny Hinn opplyse på et møte for kristne ledere under Israel-uken i København nylig.

1999. NIGERIA: Evangelist Reinhard Bonnke er for en gangs skyld målløs. I løpet av tre uker i byene Benin, Port Parcourt og Calabar ga over to millioner mennesker til kjenne at de ønsket å følge Jesus. Dette skjedde i form av kort som de skrev under.

  Santalen 1999. VERDEN: Generalsekretær Torbjørn Lied i Den Norske Santalmisjonen, skriver i bladet Santalen at i 150 land i verden er det nå mer enn 50 % kristne. Bare 29 land har mindre enn 1% kristne.

  KS. 10.08.2001. VERDEN. 25 millioner nye kristne det siste halvåret. I løpet av dagen i dag vil nærmere 140 000 mennesker bli kristne.

  Magazinet. 07.10.2006. VERDEN: Kristne vekkelsesbevegelser vokser tre ganger raskere enn befolkningsøkningen i verden, hevder Jason Mandryck, medforfatter til den anerkjente bønneguiden Operation World. Den største kirkeveksten skjer i land som Brasil, Kina, Banglasesh og Nigeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette er jo ikke pålitelige kilder siden de er partiske. Vennligst gi meg offentlige eller uavhengige statistikker på dette.

CD

Er redd du må vente lenge på disse, ihvertfall hvis du skal ha dem fra KR-øst... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette er jo ikke pålitelige kilder siden de er partiske. Vennligst gi meg offentlige eller uavhengige statistikker på dette.

CD

Det hadde vært greit det, hvis det fantes slike.

Jeg kan fortelle deg at det er sjelden eller aldri at noen ikke-kristne vil befatte seg med slikt, som strider mot deres egen overbevisning.

Dette er ikke godt stoff for slike.

Jeg antar at det finnes statistikker på hvor mange som møter opp på de forskjellige rockekonserter, men ingen om hvor mange som møter opp på kristne møter, eks. sommerstevner. Der er som regel mediene totalt fraværende.

Unntaket er selvfølgelig Statskirka.

Men nå har ikke jeg noen større grunn til å stole på noe av de opplysningene du får fra ikke-kristne medier, enn de du ikke stoler på av de kristne.

Så da blir spørsmålet: Hvordan skal vi finne sannheten?

Men jeg stoler på de kristne medier, og iallfall så lenge ikke andre medier kommer med protester. Det ville de alltid gjøre hvis de mente at noe ikke stemte.

Ingen blir saumfart så grundig som de kristne.

Noen kunne jo tro at de vokste litt, hvis de bare kunne finne en feil eller svakhet hos kristne.

Jeg regner med at du fulgte med i debatten rundt Mohammed-tegningene i Magazinet, hvor feige alle andre medier var som også hadde kopiert disse tegningene. Også disse klandret Magazinet-redaktøren.

Jeg ser ingen annen årsak til dette enn at han er kristen.

Så vær du bare trygg. Hvis noe ikke stemmer av det kristne medier kommer med, da vil du få vite det i nesten alle andre medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både bibelen og koranen blei skrevet for lenge sida under andre samfunnsforhold, det å bruke koransitat om drap av vantro som argument mot islam er like gyldig som å bruke bibelsitat som argument mot kristendom.

Uansett: Du mener altså at den islamske guden er en annen enn den kristne. Ok. Men begge gudene kan ikke finnes, siden begge religionene forutsetter at det bare finnes en gud. Ergo tar da muslimene eller de kristne feil.

Siden muslimene er flest og de er mer religiøst overbeviste enn de kristne, i snitt, samt at deres profet er av nyere dato, er det naturlig å anta at de kristne tar feil.

Altså at guden du tror på ikke finnes.

Men det er mer komplisert enn som så: Hinduisme, Bhuddisme, shintoisme, osv osv osv.

Så hvorfor i alle dager skal jeg tro på den kristne guden, eller hvirkensomhelst annen gud, hvis tro på forutsetter at store deler av verdens religiøse befolkning er på bærtur.

Da blir det eneste logiske å ikke tro i det hele tatt.

Nå er det jo mange ting som kan sies om det du nevner her.

For det første så er jo Koranen i utgangspunktet blitt til etter at Mohammed hadde lest Bibelen.

For det andre så ble jo Koranen totalt endret etter at Mohammed ble fiendtlig innstilt til jødene, slik at mye da dreide seg om dette fiendskapet.

Og en kan jo undre seg på hvor muslimenes Gud var, før det fantes en eneste muslim.

Den kristnes Gud fantes altså lenge før Mohammed eksisterte.

Du nevner at en ikke kan bruke Koransitat om drap av vantro, men da følger du altså heller ikke med i hva muslimene i mange land foretar seg, og at de bruker koranen og Mohammed som en rettferdiggjøring av sine umenneskelige handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kristnes Gud fantes altså lenge før Mohammed eksisterte.

Den kristne Gud hvem er det egentlig er det Jave,,Jehova eller Jesus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vær du bare trygg. Hvis noe ikke stemmer av det kristne medier kommer med, da vil du få vite det i nesten alle andre medier.

Jeg tror ikke at muslimer konverterer til kristendommen, rett og slett fordi det vil være direkte farlig i og med dødsstraffpåbudet for slik konvertering. Islam er en enda verre religion enn kristendommen, det er det beste en kan si om kristendommen.

Jeg vet også at omtrent 0.7% av Japanerene er kristne: http://en.wikipedia.org/wiki/Japan, og at dere ikke lykkes med å omvende Japan i særlig grad. Det er nok fordi de som gammel stor kulturnasjon ser hvor primitiv kristendommen egentlig er?

Der dere kristne lykkes med misjon i våre dager, er stort sett blant folkeslag med høy grad av analfabetisme og lav utdanning. Dere har suksess i Afrika. La oss håpe at også afrikanerene vil kaste åket av seg med øket kunnskapsnivå.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er redd du må vente lenge på disse, ihvertfall hvis du skal ha dem fra KR-øst... :sjenert:

Ja, ja, så er du her og oppmuntrer igjen. Lenge siden sist nå.

Kvis du kikker litt på tidspunktene på ditt og mitt siste innlegg,så kom iallfall vi likt ut.

Jeg beklager det ikke, men jeg sitter faktisk ikke alltid ved PC-en, og er ikke alltid inne på KG når jeg sitter her heller.

Men det er fint at du kan opplyse de ukjente her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at muslimer konverterer til kristendommen, rett og slett fordi det vil være direkte farlig i og med dødsstraffpåbudet for slik konvertering. Islam er en enda verre religion enn kristendommen, det er det beste en kan si om kristendommen.

Jeg vet også at omtrent 0.7% av Japanerene er kristne: http://en.wikipedia.org/wiki/Japan, og at dere ikke lykkes med å omvende Japan i særlig grad. Det er nok fordi de som gammel stor kulturnasjon ser hvor primitiv kristendommen egentlig er?

Der dere kristne lykkes med misjon i våre dager, er stort sett blant folkeslag med høy grad av analfabetisme og lav utdanning. Dere har suksess i Afrika. La oss håpe at også afrikanerene vil kaste åket av seg med øket kunnskapsnivå.

CD

Nå er det større framgang i Kina enn i Afrika.

Har du målt intelligensen til kineserne også?

Og du mener tydeligvis at vi kristne er analfabetister?

Jeg tror kanskje at det er du selv som mangler litt kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det større framgang i Kina enn i Afrika.

Har du målt intelligensen til kineserne også?

Og du mener tydeligvis at vi kristne er analfabetister?

Jeg tror kanskje at det er du selv som mangler litt kunnskap.

Jeg snakker ikke om IQ, men om utdanningsnivå, så du må nok skjerpe leseferdighetene dine. I Wikipedia står det at 3-4% er kristne i Kina og 1-2% er muslimer.

Men Kina er ennå ikke et rent I-land. De har store grupper som lever i fattigdom og som mangler utdanning. Der har dere kristne sikkert store muligheter til å lure mange.

Kristendom i Europa har nok ikke så mye med analfabetisme å gjøre, men analfabetisme som indikator på manglende utdanning er en faktor dersom man ønsker å predikere hvor dere kristne kan lure folk inn i overtroen deres.

CD

Endret av CoolDuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om IQ, men om utdanningsnivå, så du må nok skjerpe leseferdighetene dine. I Wikipedia står det at 3-4% er kristne i Kina og 1-2% er muslimer.

Men Kina er ennå ikke et rent I-land. De har store grupper som lever i fattigdom og som mangler utdanning. Der har dere kristne sikkert store muligheter til å lure mange.

Kristendom i Europa har nok ikke så mye med analfabetisme å gjøre, men analfabetisme som indikator på manglende utdanning er en faktor dersom man ønsker å predikere hvor dere kristne kan lure folk inn i overtroen deres.

CD

Jeg forstår jo at du mangler kunnskap om temaet vi nå diskuterer.

Og det er tydelig at du tror fullt og fast på de opplysningene du henter fra dine nyhets- og informasjonskilder.

Nå er det slik at det kun er de som er registrert i Tre-selv-kirken som registreres som kristne av det offentlige.

Men størstedelen av de kristne i Kina holder til i husmenigheter, som ikke blir registrert av det offentlige.

Man regner i dag med at det er mellom 50- og 100 millioner kristne kinesere i Kina i dag.

Jeg synes nok at du tar brodden fra ditt eget utsagn, når du sier at kristendommen i Europa ikke er basert på analfabetisme, men det er den altså i Afrika.

Kan du begrunne denne litt merkelige konklusjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...