Gå til innhold

Bør menn få støtte til vasking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Si meg, er du evneveik som ikke kan vri opp en klut og vaske et gulv?

Ja jeg er evneveik. Hvor er den gratis vaskehjelpa mi?

Anonymous poster hash: 9f5f1...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På høy tide at man gjenninnfører husmorskolen slik at staten får noen kvinner de kan sende rundt til mennene.



Anonymous poster hash: 62e54...17f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høy tide at man gjenninnfører husmorskolen slik at staten får noen kvinner de kan sende rundt til mennene.

Anonymous poster hash: 62e54...17f

Det er bare litt dumt at ingen ville gått husmorskole, så da er du like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 19 Dec 2014 - 15:24, said:

På høy tide at man gjenninnfører husmorskolen slik at staten får noen kvinner de kan sende rundt til mennene.

Anonymous poster hash: 62e54...17f

Kanskje de skulle innført en husfarskole i stedet, så kan de mennene gjøre husarbeidet sitt selv.

Anonymous poster hash: 3619b...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare litt dumt at ingen ville gått husmorskole, så da er du like langt.

Jo da. NAV kan sende noen kvinner på de skolene. Så er de garantert jobb gjennom staten etterpå. Da gjør de noe nyttig for NAV-pengene sine i alle fall.

Anonymous poster hash: 62e54...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løsningen må være at damene sier ja til flere menn, og såkan de vaske sammen. Eller dele oppgavene slik at damen vasker ol. og han gjør annet.

Anonymous poster hash: b58ca...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere kvinner bos også alene. Skulle ikke disse også få støtte til vaskehjelp?

Fant du ikke på noe mere saftig og kvinneundertrykkende å skrive om enn det der idag TS? Må si du har sunket lavt....

Med tanke på at flere og flere kvinner bor alene, bør de ikke få støtte/hjelp til å skifte lyspære, skifte sikringer, skru på PC'en og stille inn kanaler på TV'en?

------

Altså, om du ikke ser at innlegget til TS er langt mer fornærmende for menn enn for kvinner, så foreslår jeg at du leser det jeg skrev over og ser om du oppfatter det som mannsundertrykkende, for det er langt mer fornærmende/nedlatende overfor kvinner enn menn.

Jeg regner med at du synes at begge deler er forferdelig kvinneundertrykkende :)

TS skriver i praksis at menn er udugelige og ikke klarer å vaske selv -> kvinneundertrykkende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at flere og flere kvinner bor alene, bør de ikke få støtte/hjelp til å skifte lyspære, skifte sikringer, skru på PC'en og stille inn kanaler på TV'en?

------

Altså, om du ikke ser at innlegget til TS er langt mer fornærmende for menn enn for kvinner, så foreslår jeg at du leser det jeg skrev over og ser om du oppfatter det som mannsundertrykkende, for det er langt mer fornærmende/nedlatende overfor kvinner enn menn.

Jeg regner med at du synes at begge deler er forferdelig kvinneundertrykkende :)

TS skriver i praksis at menn er udugelige og ikke klarer å vaske selv -> kvinneundertrykkende

Nei, det TS mener er at det er langt under menns verdighet å vaske. Og siden kvinner BARE velger menn med utseende og penger bør de stygge og fattige mannfolka få statlig hjelp til å vaske siden ingen kvinnfolk vil ha dem! Det er du som misforstår her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det TS mener er at det er langt under menns verdighet å vaske. Og siden kvinner BARE velger menn med utseende og penger bør de stygge og fattige mannfolka få statlig hjelp til å vaske siden ingen kvinnfolk vil ha dem! Det er du som misforstår her.

Og det vet du selvfølgelig, bare sånn rent intuitivt?

Igjen; hadde en AB skrevet en tilsvarende tråd hvor h*n foreslo støtte til single kvinner for å skifte lyspære, så kan du ta deg en bolle på at det også hadde vært "kvinneundertrykkende" i KGs øyne.

Hvem hadde jeg fornærmet om jeg laget en tråd om at single kvinner burde få støtte/hjelp til å bytte sikring eller noe annet som impliserte at de er komplett udugelige innen et område?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kanskje en grunn til at kvinner ikke vil ha sånne menn som ikke klarer å vri opp en klut. At de kaller seg flotte mannfolk som fortjener det, joda...de klarer vel såvidt å skifte undertøy på seg selv kan jeg tenke meg. Minner meg om sånne som ikke klarer noe på egenhånd,pleietrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kanskje en grunn til at kvinner ikke vil ha sånne menn som ikke klarer å vri opp en klut. At de kaller seg flotte mannfolk som fortjener det, joda...de klarer vel såvidt å skifte undertøy på seg selv kan jeg tenke meg. Minner meg om sånne som ikke klarer noe på egenhånd,pleietrengende.

Ja, det er fullt forståelig. Vi menn vil jo ikke ha evneveike kvinner som ikke klarer å skifte lyspærer eller skifte pakninger om vaskemaskinen lekker heller :) De minner meg om sånne som ikke klarer noe på egen hånd, pleietrengende...

At de kaller seg sterke kvinnfolk...joda... ;)

we-can-do-it-movie-poster-9999-102038023

Ingen vil vel ha evneveike partnere, enten det er menn som ikke kan vaske et gulv, eller kvinner som ikke klarer å skifte bildekk eller snekre litt...

Helt kurrant at kvinner forventer slikt av menn, så lenge det ikke blir syting når vi forventer tilsvarende tilbake :) Da jeg hadde samboer sist var det selvfølgelig uhørt med "kvinnearbeid", men gjett hvem som måtte gjøre alt som hadde med tekniske, fysisk tunge eller "skitne" ting å gjøre? :)

"Kvinnfolkarbeid" -> diskriminerende og undertrykkende

"Mannfolkarbeid" -> helt greit, om mannen ikke kan utføre dette arbeidet med glans er han nokså verdiløs og evneveik.

For ordens skyld; jeg tok min halvpart av alle klassiske "kvinnejobber", likestilt som man skal være, pluss alt av "mannfolkarbeid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mennene kunne vaske altså? Eller kunne hverken hun eller mennene vaske?

Så mennene ble diskrimminert av firmaet altså?

Mennene burde jo få en klekkelig erstatting for denne diskrimineringen.

Anonymous poster hash: 9f5f1...288

Kverrilikverrula? Er det en årsak til at du stiller spørsmål til om de kan vaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo et slags handikapp, å ikke kunne vaske? Så da burde menn få en slags "uføreytelse" i form av at noen stiller opp og vasker. Jeg skjønner virkelig ikke hva det er kvinner har mot dette strålende gode forslaget? :klo:



Anonymous poster hash: 62e54...17f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fullt forståelig. Vi menn vil jo ikke ha evneveike kvinner som ikke klarer å skifte lyspærer eller skifte pakninger om vaskemaskinen lekker heller :) De minner meg om sånne som ikke klarer noe på egen hånd, pleietrengende...

At de kaller seg sterke kvinnfolk...joda... ;)

we-can-do-it-movie-poster-9999-102038023

Ingen vil vel ha evneveike partnere, enten det er menn som ikke kan vaske et gulv, eller kvinner som ikke klarer å skifte bildekk eller snekre litt...

Helt kurrant at kvinner forventer slikt av menn, så lenge det ikke blir syting når vi forventer tilsvarende tilbake :) Da jeg hadde samboer sist var det selvfølgelig uhørt med "kvinnearbeid", men gjett hvem som måtte gjøre alt som hadde med tekniske, fysisk tunge eller "skitne" ting å gjøre? :)

"Kvinnfolkarbeid" -> diskriminerende og undertrykkende

"Mannfolkarbeid" -> helt greit, om mannen ikke kan utføre dette arbeidet med glans er han nokså verdiløs og evneveik.

For ordens skyld; jeg tok min halvpart av alle klassiske "kvinnejobber", likestilt som man skal være, pluss alt av "mannfolkarbeid".

Hvor kom alt dette her fra? Jeg bare henvendte meg til menn som mener kvinner er til for å vaske opp dritten etter dem, at du ikke er en sånn mann,er jo bare bra:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kverrilikverrula? Er det en årsak til at du stiller spørsmål til om de kan vaske?

Er det noen grunn til at du ikke svarer på mine spørsmål?

Anonymous poster hash: 9f5f1...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg fortjener litt godtgjørelse etter all skatten jeg har betalt uten å få noe særlig tilbake.

Anonymous poster hash: b58ca...6ca

Du får plenty tilbake etter skatten du har betalt. På lik linje med alle andre som betaler skatt.

Anonymous poster hash: 14c2a...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kom alt dette her fra? Jeg bare henvendte meg til menn som mener kvinner er til for å vaske opp dritten etter dem, at du ikke er en sånn mann,er jo bare bra:)

Det kom fra tanken som kvinner har om at kvinner (naturlig nok) ikke vil ha evneveike menn, men at de sjelden ser seg selv i speilet og ser at de selv (ofte) har en rekke feil og mangler som partnere. I alle mine forhold har det vært en selvfølge at jeg har gjort "mannfolkarbeidet", det vil si alt som har noe med verktøy, strøm, rør, bil, pc eller lignende å gjøre.

Jeg sier ikke at det ikke finnes kvinner som er i stand til å gjøre alt det der, men jeg synes det er en påfallende dobbeltmoral hos mange; det skal bare likestilles når det er vasking av gulv og tøyvask og denslags, går dusjsluket tett er det som regel en selvfølge at det er mannen i huset som skal ordne opp i det...

:)

Endret av likestilling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...