Gå til innhold

Hva er galt med dem som er FOR pelsdyroppdrett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Empatiløse?

- Psykopater?

- Kunnskapsløse?

- Dumme?

- Grådige?

- Egoister?

- Ren ondskap?

Håper inderlig disse personene aldri får seg kjæledyr, eller har.



Anonymous poster hash: 1440a...460
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er galt med dyrevernere?

-tilknytningsvansker?

-lav impulskontroll?

-høye tanker om seg selv og sin moral?

-ekstremister?

-aggresjonsproblemer?

Sånne mennesker vil ikke jeg ha noe med å gjøre i alle fall!

Anonymous poster hash: 554fa...811

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot pelsdyroppdrett i seg selv. Hvis man hade funnet en human måte å organisere det på ser jeg ikke noe galt i at man utnytter også pelsen til dyret. Men sånn næringen fremstår i dag er jeg ikke for. Det samme med kjøttoppdrett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empatiløse må de i hvertfall til en viss grad være.

Da er isåfall de som spiser kylling empatiløse. Listen over hva som kvalifiserer til empatiløst er uendelig lang, hvis man skal inkludere alt man foretar seg som direkte eller indirekte skader andre mennesker eller miljø. Når pelsdyroppdrett overskygger alt det andre så har det lite å gjøre med dyrevelferd eller miljøhensyn å gjøre, for det er en bagatell i forhold. Men - og dette er viktig - det illustrerer hvor lettpåvirkelige mennesker er og hvor lett rasjonell tankegang viker til fordel for følelser.

Anonymous poster hash: 5f27b...a01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lekte med de myke flekkene deres når de var små.



Anonymous poster hash: 47614...3f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er isåfall de som spiser kylling empatiløse.

Anonymous poster hash: 5f27b...a01

...og hva med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer empatiløse enn de som har undulater, papegøyer, rotter, mus, kaniner, hamstere osv osv.

Har ikke sett eller hørt om noen som putter digre araer i et for lite bur noen gang blir drapstruet.

Og nei, jeg er heller ikke for pelsdyroppdrett i sin nåværende form, men aktivistenes handlinger går jo over alle støvleskaft.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer empatiløse enn de som har undulater, papegøyer, rotter, mus, kaniner, hamstere osv osv.

Har ikke sett eller hørt om noen som putter digre araer i et for lite bur noen gang blir drapstruet.

Og nei, jeg er heller ikke for pelsdyroppdrett i sin nåværende form, men aktivistenes handlinger går jo over alle støvleskaft.

Nå er det jo faktisk noen som tar seg godt av gnagere/fulgler og ikke lar dem stå i bur hele dagen.

Men det er like ille når da lar kaniner stå i små bur dag ut og dag inn. De får også problemer med muskelsvinn ol, som pelsdyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva med det?

Jeg hadde mye heller vært en mink i en pelsdyrfarm i Norge enn en kylling som leverer til Prior for å si det slik. Om du går så hardt ut mot en bransje samtidig som du har null kunnskap om andre du selv benytter deg av - hva sier det om deg og din innsikt i det du uttaler deg om?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk noen som tar seg godt av gnagere/fulgler og ikke lar dem stå i bur hele dagen.

Men det er like ille når da lar kaniner stå i små bur dag ut og dag inn. De får også problemer med muskelsvinn ol, som pelsdyrene.

Det er ingen dyr som hører hjemme i bur. Jeg skjønner bare ikke hvorfor ingen protesterer høylytt mot andre burdyr. Noe av det mest triste jeg ser er en flott ara-papegøye som sitter i et trangt bur i en Oslo-leilighet mens de egentlig skulle ha flydd mellom palmene.

En annen ting er at Norge nok er av de bedre pelsdyr-landene. At vi legger ned betyr bare at enda flere dyr får det enda verre i andre land. Hvorfor betyr ikke det noe. Var det da ikke så farlig med dyrevelferden bare vi slipper å se det i vår egen bakgård?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting ,det er bra de står opp for pelsproduksjonen i Norge som skaper arbeidsplasser og verdier som er med på å holde parasittene i Oslo og omheng i live. Og bedre at det gjøres her enn i Kina el. hvor reguleringene er elendige og dyrene lider, her kan vi stramme inn og bedre forholdene



Anonymous poster hash: 7e053...8c1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting ,det er bra de står opp for pelsproduksjonen i Norge som skaper arbeidsplasser og verdier som er med på å holde parasittene i Oslo og omheng i live. Og bedre at det gjøres her enn i Kina el. hvor reguleringene er elendige og dyrene lider, her kan vi stramme inn og bedre forholdene

Anonymous poster hash: 7e053...8c1

Det de har vist fra Kina er at dyrene har det ikke verre der enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mye heller vært en mink i en pelsdyrfarm i Norge enn en kylling som leverer til Prior for å si det slik. Om du går så hardt ut mot en bransje samtidig som du har null kunnskap om andre du selv benytter deg av - hva sier det om deg og din innsikt i det du uttaler deg om?

Kan du spesifisere nøyaktig hva som gjør at livet som kylling som leveres til Prior er verre enn mink i en pelsdyrfarm? Og hvilke forhold ser du for deg minken lever under?

Anonymous poster hash: 1440a...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot pelsdyroppdrett i seg selv. Hvis man hade funnet en human måte å organisere det på ser jeg ikke noe galt i at man utnytter også pelsen til dyret. Men sånn næringen fremstår i dag er jeg ikke for. Det samme med kjøttoppdrett.

Det er her problemet ligger for min del. Det er KUN pelsen som utnyttes av pelsdyr… Det er helt meningsløst og unødvendig...

Jeg støtter ikke kjøttproduktsjonen heller, bare så det er sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spesifisere nøyaktig hva som gjør at livet som kylling som leveres til Prior er verre enn mink i en pelsdyrfarm? Og hvilke forhold ser du for deg minken lever under?

Anonymous poster hash: 1440a...460

Hva får deg til å tro at så lenge et dyr ikke er i et bur, så har de det så mye bedre?

Tror du disse kyllingene har et så mye bedre liv?

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2014/07/04/23246674/1/990/2267276.jpg

Jeg har selv gått rundt på en sånn kyllingfarm i Norge og kunne selv med egne øyne se kyllinger som ble hakket på av andre kyllinger. Tror du at disse lever et liv i trygghet og harmoni? Plassen de får per kvm som frittgående er omtrent den samme som mink i bur.

Anonymous poster hash: 0a4fb...d3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva får deg til å tro at så lenge et dyr ikke er i et bur, så har de det så mye bedre?

Tror du disse kyllingene har et så mye bedre liv?

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2014/07/04/23246674/1/990/2267276.jpg

Jeg har selv gått rundt på en sånn kyllingfarm i Norge og kunne selv med egne øyne se kyllinger som ble hakket på av andre kyllinger. Tror du at disse lever et liv i trygghet og harmoni? Plassen de får per kvm som frittgående er omtrent den samme som mink i bur.

Anonymous poster hash: 0a4fb...d3c

Hva du tror jeg "tror" er irrelevant. Jeg har aldri sagt at minken har det verre. Jeg reagerer på den tankegangen: "Det er greit med pelsdyr for kyllingene har det verre". Det er ikke en konkurranse.

Hakking er ikke "verre" en gnaging. Minken får svære kjøttstykker gnagd av av andre mink. Under parringstiden blir de svært aggressive, men det hindrer ikke bøndene at de er i samme bur. Dette kalle de selv "kannibalismen". Her kan du få noen bilder:

http://gfx.nrk.no//1nN3t8zGY1wk7UbWdpV8uQb_LbOrnsYzPxRK38xysJOQ

https://farm5.staticflickr.com/4014/5166781935_8bafdd5878_b.jpg

http://anima.dk/sites/default/files/styles/500x/public/minkforskere.jpg?itok=mfvfrE7u

Anonymous poster hash: 1440a...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I

Hva du tror jeg "tror" er irrelevant. Jeg har aldri sagt at minken har det verre. Jeg reagerer på den tankegangen: "Det er greit med pelsdyr for kyllingene har det verre". Det er ikke en konkurranse.

Hakking er ikke "verre" en gnaging. Minken får svære kjøttstykker gnagd av av andre mink. Under parringstiden blir de svært aggressive, men det hindrer ikke bøndene at de er i samme bur. Dette kalle de selv "kannibalismen". Her kan du få noen bilder:

http://gfx.nrk.no//1nN3t8zGY1wk7UbWdpV8uQb_LbOrnsYzPxRK38xysJOQ

https://farm5.staticflickr.com/4014/5166781935_8bafdd5878_b.jpg

http://anima.dk/sites/default/files/styles/500x/public/minkforskere.jpg?itok=mfvfrE7u



Anonymous poster hash: 1440a...460

Igjen. Dine egne ord:

"Kan du spesifisere nøyaktig hva som gjør at livet som kylling som leveres til Prior er verre enn mink i en pelsdyrfarm?"

Det var et svar på dette. Tror det er best du kommer ut av tåka og tungetalen din før du uttaler deg så bastant.



Anonymous poster hash: 0a4fb...d3c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I

Igjen. Dine egne ord:

"Kan du spesifisere nøyaktig hva som gjør at livet som kylling som leveres til Prior er verre enn mink i en pelsdyrfarm?"

Det var et svar på dette. Tror det er best du kommer ut av tåka og tungetalen din før du uttaler deg så bastant.

Anonymous poster hash: 0a4fb...d3c

Og hva da egentlig? Jeg svarte jo Guybrush som uttrykte at han heller ville vært en mink enn en kylling. Det indikerer jo at han mente at kyllingene har det verre. Jeg tror heller du bør lære deg å lese skikkelig og forstå sammenhenger.

Jeg hadde mye heller vært en mink i en pelsdyrfarm i Norge enn en kylling som leverer til Prior for å si det slik. Om du går så hardt ut mot en bransje samtidig som du har null kunnskap om andre du selv benytter deg av - hva sier det om deg og din innsikt i det du uttaler deg om?

Anonymous poster hash: 1440a...460

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye heller vært en mink i en pelsdyrfarm i Norge enn en kylling som leverer til Prior for å si det slik. Om du går så hardt ut mot en bransje samtidig som du har null kunnskap om andre du selv benytter deg av - hva sier det om deg og din innsikt i det du uttaler deg om?

Poenget var at innlegget handlet om pelsdyroppdrett, ikke kyllingoppdrett. At kyllingene også har det ille, stiller vel ikke saken i et annet lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...