Gå til innhold

En teori om feminismen i dag


Gjest EnFyr

Anbefalte innlegg

Vi er alle enige i at det ikke var rettferdig at det var kun menn som skulle ha familiens stemmerett og at kvinner var forskjellsbehandlet slik at de ikke kunne ta høyere utdanning og tilgang til de beste jobbene. Slik at de hadde andre ting å gjøre på enn å føde, disiplinere mannen, stelle hus, barn, åker, fe, arbeide i syfabrikk og annet arbeid det var å få (det var egentlig ganske mye forskjellig).

På 70-tallet begynte arbeidet mot usynlige fiender, slik som at de ikke var like representert i høye stillinger og retter til å ta abort ol. Dette var en ganske annerledes feminisme enn før, fordi de var i kamp mot fiender som var mer usynlige.

I dag topper de de flese gode statistikker og alt arbeidet særskilt har begynt vokse å gi en avling. Om det er en god eller dårlig avling kan ikke jeg svare på. Likevel fortsetter kampen mot usynlige fiender og kjemper, *host* vindmøller mente jeg når jeg skrev sistnevnte.

Så jeg har en teori. Jeg kom til å tenke på katten til familien vår som en dag i paringssesongen kom seg til vår store fortvilelse seg ut. Den var ikke sterilisert. Da sprang den fra hankattene og vi fikk i alle fall ikke tak i den. Den skulle liksom teste de eller noe slikt. Det samme har jeg sett på ulike dyreprogrammer, der hundyrene springer og tester handyrene. Når handyret får tak i den, stopper hodyret og parer seg med hannen.

Feminister er stort sett unge single kvinner, ofte med høy utdannelse. Jeg greier nesten ikke å slå i fra meg den tanken om at muligens er det noe slikt som hos dyrene, de skal teste mennene for å se om de er verdige partnere. De klager og klager på usynlige fiender, som de og alle andre vet ikke eksisterer. Eller er en effekt av kjønnshormonene deres, som forteller dem "test, test!". Mannfolk sin oppgave i deres hode er å stoppe dem og bevise at de ikke er helt bortreist og har noe tæl. I alle fall i vestlige land.

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vil jeg bare skrive hvorfor jeg er i mot feminisme. Ikke fordi jeg mener at kvinner er mindre verdt, nei jeg synes vi alle fortjener likeverd og like muligheter. Jeg synes bare det er urettferdig at mange unge svake gutter og menn i dag skal betale for disse eventuelle sær behandlingen som eksisterte før, for helt andre sjeler og som jentene tjente like mye på. Ved at de skal havne dårlig ut på de fleste områder i dag fullstendig uten årsak. Og så fortsetter en med kvinnesak likevel. Det er til å bli sint av. Folkene har ingen lyst til å være gode, de er bare onde.

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...