Gå til innhold

Alkohol er idiotisk, hvorfor drikker dere alkohol?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Gjest Winza

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle som drikker seg fulle når de drikker alkohol.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er godt. Det går an å drikke alkohol uten å drikke seg snydens full. Selv drikker jeg det mest for kosens skyld en sjelden gang. Kjæresten drikker ikke alkohol (eller ihvertfall svært sjelden) og det er helt greit det. Hun synes alkohol generelt smaker vondt, og da ser jeg heller ingen grunn til hvorfor man skal drikke noe man ikke liker.

Alt med måte som det heter.

Endret av Herr Sebra
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Man blir fyllesyke med og bare ligger der og later som dem er så syk når det er dems egen feil når dem drakk seg dritings, blir provosert

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

Fordi det er godt. Det går an å drikke alkohol uten å drikke seg snydens full. Selv drikker jeg det mest for kosens skyld en sjelden gang. Kjæresten drikker ikke alkohol (eller ihvertfall svært sjelden) og det er helt greit det. Hun synes alkohol generelt smaker vondt, og da ser jeg heller ingen grunn til hvorfor man skal drikke noe man ikke liker.

Alt med måte som det heter.

Cola med er godt og det inneholder ikke alkohol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir fyllesyke med og bare ligger der og later som dem er så syk når det er dems egen feil når dem drakk seg dritings, blir provosert

Det kan jeg være enig i. Men det at man drikker noen glass med alkohol er ikke ensbetydende med at man blir full eller syk dagen derpå.

Cola med er godt og det inneholder ikke alkohol:)

Joda, og derfor drikker jeg heller ikke alkohol så ofte. Som sagt drikker jeg det jeg synes det er godt, f.eks en deilig kald pils når det er varmt eller vin til en god biff.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Så nylig en kjent 80 talls kjendis på god kveld norge som deler mine synspunkter om dette:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Jeg er ikke avholds selv, men forstår godt poenget ditt. Jeg drakk en del da jeg var yngre, men nå toppen 4-5 ganger i året.

Greit å ta seg et glass eller 3 til spesielle anledninger for å feire og uten å bli veldig full, men synes det er en veldig dårlig uvane å "måtte" ha alkohol ofte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nylig en kjent 80 talls kjendis på god kveld norge som deler mine synspunkter om dette:)

å derfor sier det seg selv at vi andre må mene det samme?

jeg liker å kose meg med et par glass rødvin nå og da, eller noen øl ute på byen, uten at jeg drikker så mye at jeg blir fyllesyk. ser ikke helt hvorfor du har et problem med det

Anonymous poster hash: 8710c...503

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tris

Cola er ikke sunt det heller Sid. Jeg liker godt vin, da spesielt hvitvin. Av øl er det corona og carlsberg en sjelden gang. Og jeg drikker sjelden mer enn ett glass/en flaske.

Det går fint å leve med et måtehold. Ellers er jeg enig om at det er ikke noe særlig å være i nærheten av fulle mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alkohol er idiotisk - hvorfor drikker dere?" Det er et par grunnleggende feil med spørsmålet ditt Sid.

Punkt 1. Å drikke alkohol er ikke synonymt med å bli dritings, slik at man blir en "tulling" i dine øyne.

Punkt 2. Alkohol er i stor grad noe man drikker for å heve opplevelsen når man spiser, det er ikke tilfeldig at de tradisjonelle vin landene som Spania, Frankrike og Italia også er kjent for sin kulinariske unikhet og variasjon.

Det du kritiserer er ikke alkohol, men de som drikker for mye.

Jeg drikker selv nesten aldri, man kan i praksis si at jeg er avholds, men lager gjerne cocktails til mine besøkende og ser helt klart at alkohol kan være et positivt element. Siste jeg selv drakk var på denne tiden i fjor, da var jeg i Roma og tok 2 cocktails hos The Jerry Thomas experiment - en cocktailbar jeg anbefaler alle å besøke.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om du aldri har drukket kan man ikke forvente at du skal forstå akkurat.

De som drikker for å bli så fulle at de ikke husker noe forstår jeg meg ikke på. En ting er å gjøre det med vilje(For det er tydeligvis vanlig?), men de fleste gjør det jo ikke med vilje håper jeg... Men poenget med alkohol er vel ikke å bli særlig full. Man kan drikke uten å bli full eller veldig brisen, man vil bare komme i god stemning osv. For det er mye lettere å være sosial, og mye lettere å snakke om ting når man har drukket. Eller om man skal ut på byen, jeg klarer jo ikke å danse så det ville vært kjedelig uten alkohol. Men når jeg drikker så tør jeg å danse og det er jo kjempegøy

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det øker produksjonen av "lykkehormoner"

Anonymous poster hash: 7f3bd...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Men om du aldri har drukket kan man ikke forvente at du skal forstå akkurat.

De som drikker for å bli så fulle at de ikke husker noe forstår jeg meg ikke på. En ting er å gjøre det med vilje(For det er tydeligvis vanlig?), men de fleste gjør det jo ikke med vilje håper jeg... Men poenget med alkohol er vel ikke å bli særlig full. Man kan drikke uten å bli full eller veldig brisen, man vil bare komme i god stemning osv. For det er mye lettere å være sosial, og mye lettere å snakke om ting når man har drukket. Eller om man skal ut på byen, jeg klarer jo ikke å danse så det ville vært kjedelig uten alkohol. Men når jeg drikker så tør jeg å danse og det er jo kjempegøy

For meg er det det mest alarmerende med alkohol, at man føler man må ha det for å føle seg bra.

Jeg er som sagt ikke avholds selv, og jeg drikker litt til spesielle anledninger, så skjønner jo hva du mener. Men det er lett å dra det for langt og føle at man må ha det til hver anledning man er en større gruppe som samles f.eks, og det synes jeg er en uting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sabrina

Fordi da har folk en unnskyldning for å oppføre seg som primitive huleboere. Jeg tenker særlig på dem som slår ned folk uprovosert, for å så si at fylla har skylda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sær at jeg ikke er synes at mat og alkohol egentlig passer så godt sammen. Forstå meg rett - jeg er glad i vin, og spesielt rødvin - men jeg synes ikke det komplimenterer mat noe særlig godt. Jeg drikker gjerne vin til maten, men hvis jeg glemmer meg og drikker vin når jeg er tørst i stedet for vann, så skvetter jeg til fordi det ikke passer. Vinen er bedre innimellom maten. Eller som en slags dessert. Eller for seg selv, et par glass vin og en god film eller samtale.

Jeg drikker derfor fordi jeg synes det er godt. Nå går det jo stort sett i et par glass rødvin i ny og ne, men det hender jo jeg er med på fest og drikker andre ting også.

Og helt ærlig, forholdet til alkohol har endret seg over årene. Ikke at jeg er så fryktelig gammel nå, i midten av tyveårene, men da jeg var yngre lå det mye utforsking i det. Hva er greia, liksom. Og ja, da var det gøy å bli litt full, gjøre teite ting, være litt på en snurr. Nå er det ikke så farlig, jeg blir ikke så ofte full.

Om man ikek klarer seg uten alkohol for å være sosial er det jo trist, men mitt inntrykk er at det ikke er sånn for de fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg har sett alt for mye av den mørke siden med alkohol til at jeg kan si noe som helst posetivt om det.

For min del fører alohol bare med seg faenskap for og si det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett alt for mye av den mørke siden med alkohol til at jeg kan si noe som helst posetivt om det.

For min del fører alohol bare med seg faenskap for og si det rett ut.

Det sier mer om deg og de du omgås enn noen ting annet.

Anonymous poster hash: 2c29f...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...