Gå til innhold

Vestlandet som egen stat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7253244

Jeg ville definitivt stemt for! Vi trenger ikke Oslo og resten av landet. :nigo:

Vi hadde sluppet å bli styrt av mennesker som aldri har satt en fot her. Verdier har vi også mer enn nok av. Kanskje(!?) vi til og med hadde sett en ende på språkstriden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei takk, hadde ikke orket det ekle vestlandsspråket og de innadvendte, kristen, tørre menneskene til å styre et land!

De kan hold eseg i bibelbeltet med sine lokale stengetider og bingo. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for! Er fra Vestlandet selv, bor i Oslo midlertidig. Fy for et tragisk sted. Savner Vestlandet og den nydelige naturen vi har der:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, hadde ikke orket det ekle vestlandsspråket og de innadvendte, kristen, tørre menneskene til å styre et land!

De kan hold eseg i bibelbeltet med sine lokale stengetider og bingo. :goodbye:

Noe sier meg du aldri har vært på Vestlandet. Dessuten, hvis Vestlandet hadde vært en egen stat så hadde vi lett kastet deg ut så fort som mulig;) Tragiske, depresive tørrpinner som deg vil vi ikke ha der borte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, hadde ikke orket det ekle vestlandsspråket og de innadvendte, kristen, tørre menneskene til å styre et land!

De kan hold eseg i bibelbeltet med sine lokale stengetider og bingo. :goodbye:

Jeg forstår deg ikke helt her.. Antar du ikke er fra vestlandet? Visst du ikke orker vestlandet så burde du jo være for en egen stat, bli kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hehe. Husker Frank Aarebrot var ute med en lignende uttalelse for noen år siden.

Problemet er at det hadde blitt borgerkrig på Vestlandet, for de lokalpatriotiske bergenserne som skriker høyest om dette ser på byen sin - som ikke har betydd noe siden hansatiden - som den naturlige hovedstaden. Jeg tror siddiser og sunnmøringer ville hatt noen innvendinger. Hva skal vi med bergensere, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Husker Frank Aarebrot var ute med en lignende uttalelse for noen år siden.

Problemet er at det hadde blitt borgerkrig på Vestlandet, for de lokalpatriotiske bergenserne som skriker høyest om dette ser på byen sin - som ikke har betydd noe siden hansatiden - som den naturlige hovedstaden. Jeg tror siddiser og sunnmøringer ville hatt noen innvendinger. Hva skal vi med bergensere, liksom?

Frank Aarebrot er en vis mann!:D

Da blir det Vestlandet som egen stat og "Bergen ut av Norge" (eller "Norge ut av Bergen", som en bergenser så fint sa til meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha tenkt meg litt om. Så hadde jeg stemt ja men jeg synes ikke det skulle ha het Vestlandet. Om det skulle bli et eget land så burde det hete Vest-Norge

Endret av Trajan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke hindrer meg i å besøke familien og venner på vestlandet, er redd for en ny Berlin-mur ... Jeg bor i oslo og har familie og venner her på østlandet og. Har bodd mange år i vest og mange år i øst, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vestlandet skal snu ryggen til resten av norge... syns det blir trist.

Faren min er fra vestlandet og moren min er fra østlandet, så jeg har halvt vestlending og halvt østlending så forholder meg ganske nøytral til dette.

Har en bank-konto i sogn og fjordane, så håper det kommer noe godt ut av det da ;)

Endret av meridian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Etter og ha tenkt meg litt om. Så hadde jeg stemt ja men jeg synes ikke det skulle ha het Vestlandet. Om det skulle bli et eget land så burde det hete Vest-Norge

Hvorfor skal det hete Vest-Norge? Så fantasiløst, skal man rive seg løs så finn på noe mer spennende enn dette da. Kan ikke både rive seg løs og være en del av Norge?!

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor så mange har i mot Oslo, her bor det jo stort sett nordlendinger, trøndere, sørlendinger, vestlendinger og innimellom en innfødt Oslo-borger. Oslo er en smeltedigel, mange folk fra distriktene som har blitt smeltet om til nye familier her.

Nå skal jeg ikke legge meg opp i statistikken som ligger til grunn for denne "feiden", ikke jobber jeg i statistisk sentralbyrå og ikke vet jeg hvilket grunnlag de bygger den på. Oslo er en by å bo i på linje med Bodø, Kristiansand, Kristiansund, Bergen og enten trives man der eller så gjør man det ikke. Folket i Oslo er ikke annerledes enn i andre byer, det finnes gode, blærete, slemme, idiotiske, rare, overlegne, underlegne, tykke, tynne, intelligente, dumme og de midt i mellom - der som i alle andre byer. Hovedsaken er at man trives der man bor.

Jeg har familie fra flere kanter av landet, også vestlandet. Jeg har intet negativt å si om noen av de andre landsdelene, vi har et vakkert land, men jeg får alltid negative kommentarer om stedet hvor jeg trives med å bo - ikke fordi at jeg oppfører meg blærete for det er byen de rakker ned på - ikke meg, gjerne uten å ha vært her. Byen er ikke vakker, men det er fullt mulig å bli glad i den likevel. Og Oslo kommer ikke til å dø fordi om vestlandet flagger ut, til det bor det for mange handlekraftige folk i fra alle kanter av landet her, og det er mye handlekraft i de innfødte, etniske Oslo-folka også selv om det ikke er politisk korrekt å si det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Og Oslo kommer ikke til å dø fordi om vestlandet flagger ut, til det bor det for mange handlekraftige folk i fra alle kanter av landet her, og det er mye handlekraft i de innfødte, etniske Oslo-folka også selv om det ikke er politisk korrekt å si det. :)

Hehe, det tror jeg på. Men hjelper ikke med handlekraft når man ikke har ressurser.

Men slapp av, vi vestnordmenn vil selvsagt bedrive utstrakt u-landshjelp til våre venner i øst. Noen Berlinmur blir det ikke så lenge grensevaktene klarer å holde kustus på alle de illegale innvandrerne fra Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det tror jeg på. Men hjelper ikke med handlekraft når man ikke har ressurser.

Men slapp av, vi vestnordmenn vil selvsagt bedrive utstrakt u-landshjelp til våre venner i øst. Noen Berlinmur blir det ikke så lenge grensevaktene klarer å holde kustus på alle de illegale innvandrerne fra Kristiansand.

:ler:

Ja til Vestlandet her óg! Et par hunder tusen innbyggere og styggmye penger? Kjempe kjekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Husker Frank Aarebrot var ute med en lignende uttalelse for noen år siden.

Problemet er at det hadde blitt borgerkrig på Vestlandet, for de lokalpatriotiske bergenserne som skriker høyest om dette ser på byen sin - som ikke har betydd noe siden hansatiden - som den naturlige hovedstaden. Jeg tror siddiser og sunnmøringer ville hatt noen innvendinger. Hva skal vi med bergensere, liksom?

Nu misforstår du til de grader :ler:

Selvsagt finnes det ingen by her i landet med større betydning enn Bergen! Du vet, selv Toro kommer herifra :lur: Men dere siddiser kan vi klare oss godt uten i staten vår, altså, for folk som ser på Stavanger som verdens hovedsete vil vi ikke vite av :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja til Vestlandet her óg! Et par hunder tusen innbyggere og styggmye penger? Kjempe kjekt! :D

Det er mulig at jeg er en gledesdreper nu, og det må du i så fall ha meg unnskyldt for, men Vestlandet, bestående av Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland, har i alt omkring 1,2 millioner innbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mulig at jeg er en gledesdreper nu, og det må du i så fall ha meg unnskyldt for, men Vestlandet, bestående av Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland, har i alt omkring 1,2 millioner innbyggere.

Jeg skrev litt fort der.. Mente ikke bokstavelig talt to hundre tusen, men mesteparten av verdiene i Norge på en liten del av befolkningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev litt fort der.. Mente ikke bokstavelig talt to hundre tusen, men mesteparten av verdiene i Norge på en liten del av befolkningen. :)

Ja, jeg ser for meg at vi må drive litt bistandsarbeid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Hehe, det tror jeg på. Men hjelper ikke med handlekraft når man ikke har ressurser.

Men slapp av, vi vestnordmenn vil selvsagt bedrive utstrakt u-landshjelp til våre venner i øst. Noen Berlinmur blir det ikke så lenge grensevaktene klarer å holde kustus på alle de illegale innvandrerne fra Kristiansand.

:gjeiper:

Skal det være monarki eller skal dere ha president? Og hvilken by skal være hovedstad? Ser for meg det lurvelevenet mellom byene langs vestlandskysten om hvem det er som skal styre landet og hvilken by som best egner seg til å være hovedstad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gjeiper:

Skal det være monarki eller skal dere ha president? Og hvilken by skal være hovedstad? Ser for meg det lurvelevenet mellom byene langs vestlandskysten om hvem det er som skal styre landet og hvilken by som best egner seg til å være hovedstad. :)

President selvfølgelig, og hovedstaden må selfølgelig være Stavanger!

Ingen diskusjon, ferdig opplest og vedtatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...