Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så var det store spørsmålet. Hva nå? Oppretter jeg meg en ny graviditetsdagbok? Får meg ticker? Hjelp. Jeg er jo ikke så langt på vei, det føles så risky.

Forresten, jeg ønsker å oppsummere alle de tegn jeg faktisk har hatt i det siste, men har avskrevet og oversett:

  • Mye smerter i magen, stikking og noe som har minnet om luftsmerter, men aldri helt har vært det. I går og i dag har stikkingen og smertene tatt seg opp til nye høyder. Kjenner det så og si konstant. Er ikke direkte vondt, bare ubehagelig.
  • Må tisse om nettene, våkner fordi jeg er så tissatrengt.
  • HODEPINE
  • Hetetokter hver morgen.
  • Sliten og trøtt
  • Øm, og verkende, korsrygg.
  • Brystvorter som bare blir ømmere og ømmere, har nå begynt å få tunge og ømme bryster også.
  • Humørsvigninger
  • Tidvis noe som ligner UVI, kløe nedentil (dette er visst normalt)
  • .... Det jeg kom på i farta gitt.

Har ringt legen da. Fått time i dag. Vet det er tidlig, men må få tatt noen blodprøver da jeg har slitt med lavt innhold av hvite blodlegemer. Dessuten så er det greit å få noen gode råd fra legen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra og gratulerer så mye!!! :strix: :strix: :strix: Så fantastisk!! :hoppendeglad: Og så fin mage!! Jeg ble også sånn med en gang fordi jeg var kjempeopplåst, det har heldigvis gitt seg litt nå, men nå er magen ordentlig på vei da!! ;) Ja, da er du 4+0 i morgen! (Regnes fra første dag i forrige mens). Du får kjenne etter om du vil kjøre på med graviditetsbok og ticker med en gang, det gjorde jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra og gratulerer så mye!!! :strix: :strix: :strix: Så fantastisk!! :hoppendeglad: Og så fin mage!! Jeg ble også sånn med en gang fordi jeg var kjempeopplåst, det har heldigvis gitt seg litt nå, men nå er magen ordentlig på vei da!! ;) Ja, da er du 4+0 i morgen! (Regnes fra første dag i forrige mens). Du får kjenne etter om du vil kjøre på med graviditetsbok og ticker med en gang, det gjorde jeg. ;)

Ja, det føles som jeg er konstant oppblåst, men ingen luft i magen. Stikker og strekker, og ryggen veeerker. Er i hvert fall ikke tvil om at noe skjer der nede, hihi.

4+0 i morgen, åhhh, for en herlig tanke. Fire uker høres så mye mer ut enn tre. Så har jeg 8 uker jeg skal komme meg igjennom for alt så og si er "trygt".

Når var du første gang hos legen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sååå glad på dine vegne! Dette er deres pp2 kun?? Har du passert ikm?? Aah, du er så heldig :)

IKM er i morgen:) Var hos legen i dag og der kunne det også bekreftes, hihi. Jeg har et lite blåbær i magen<3 Og det vil skje for deg også, jeg har bare vært ekstremt heldig. For ja, dette var PP2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det føles som jeg er konstant oppblåst, men ingen luft i magen. Stikker og strekker, og ryggen veeerker. Er i hvert fall ikke tvil om at noe skjer der nede, hihi.

4+0 i morgen, åhhh, for en herlig tanke. Fire uker høres så mye mer ut enn tre. Så har jeg 8 uker jeg skal komme meg igjennom for alt så og si er "trygt".

Når var du første gang hos legen forresten?

8 uker er ikke sååå mye, selvom det kan føles sånn. ;)

Jeg var hos legen første gang når jeg var 11+4.

Jeg er sååå glad på dine vegne! Dette er deres pp2 kun?? Har du passert ikm?? Aah, du er så heldig :)

Hei roseduft!!! :vinke: Hvordan står det til? Har savnet deg!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker er ikke sååå mye, selvom det kan føles sånn. ;)

Jeg var hos legen første gang når jeg var 11+4.

I Oslo er der lurt å være hos legen mellom 7-8 uker, for det er viktig å få tidlig inn en søknad om fødestue. Så, jeg skal tilbake om 4 uker og da blir det masse blodprøver og hele pakka :)

Så du hadde vært på UL. Så spennende, håper tiden går fort frem til den dagen jeg kan gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, nå sluttet den digitale graviditetstesten min å vise "gravid". Ble litt paff og trist, selv om det ikke har noen sammenheng med meg og min graviditet, så likte jeg å se på den og få bekreftet at ja, jeg er gravid. Stikking og oppblåstheten din er det en grunn for.

Går batteriet ut (eller hva det nå er som får den til å fungere), siden den sluttet å vise gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er der lurt å være hos legen mellom 7-8 uker, for det er viktig å få tidlig inn en søknad om fødestue. Så, jeg skal tilbake om 4 uker og da blir det masse blodprøver og hele pakka :)

Så du hadde vært på UL. Så spennende, håper tiden går fort frem til den dagen jeg kan gjøre det :)

Ja, det er jo noe helt annet i Oslo. :) Han legen min mente det var for tidlig å søke om fødeplass når jeg var der, raringen. Må bare passe på at han søker så jeg ikke ender opp med ufrivillig hjemmefødsel.

:gjeiper: :balltre:

Ul var fantastisk, angrer ikke et sekund på at vi gjorde det. :rodmer:

Åhhh, nå sluttet den digitale graviditetstesten min å vise "gravid". Ble litt paff og trist, selv om det ikke har noen sammenheng med meg og min graviditet, så likte jeg å se på den og få bekreftet at ja, jeg er gravid. Stikking og oppblåstheten din er det en grunn for.

Går batteriet ut (eller hva det nå er som får den til å fungere), siden den sluttet å vise gravid?

Jeg tror det er normalt, har sikkert noe med batteriet å gjøre ja. Jeg tok bilde av min test og kastet den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, nå sluttet den digitale graviditetstesten min å vise "gravid". Ble litt paff og trist, selv om det ikke har noen sammenheng med meg og min graviditet, så likte jeg å se på den og få bekreftet at ja, jeg er gravid. Stikking og oppblåstheten din er det en grunn for.

Går batteriet ut (eller hva det nå er som får den til å fungere), siden den sluttet å vise gravid?

Min gikk også ut på batteri idag, var litt trist. For jeg likte også å se den bekreftelsen :)

Idag skulle jeg hatt mensen, sykt å vite at den ikke kommer!

Våknet tidlig om mårningen for jeg måtte tisse, haha.... gidder jeg å stå opp? Neeh, jeg våkner heller noen timer seinere enda mer tissetrengt! Hahahaha

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo noe helt annet i Oslo. :) Han legen min mente det var for tidlig å søke om fødeplass når jeg var der, raringen. Må bare passe på at han søker så jeg ikke ender opp med ufrivillig hjemmefødsel.

:gjeiper: :balltre:

Ul var fantastisk, angrer ikke et sekund på at vi gjorde det. :rodmer:

Jeg tror det er normalt, har sikkert noe med batteriet å gjøre ja. Jeg tok bilde av min test og kastet den jeg.

Ja, jeg tenkte det skulle lyse for alltid, men neeeeidaa :cry3:

Svangerskapskontroll er det vel jevnlig, så neste gang får du møte opp slik: :sprettert::regler::vimse::rasende: og be han så vennlig skaffe deg en fødeplass, hehe.

Har heldigvis bilde av testen :jepp: Glad for det nå.

Min gikk også ut på batteri idag, var litt trist. For jeg likte også å se den bekreftelsen :)

Idag skulle jeg hatt mensen, sykt å vite at den ikke kommer!

Våknet tidlig om mårningen for jeg måtte tisse, haha.... gidder jeg å stå opp? Neeh, jeg våkner heller noen timer seinere enda mer tissetrengt! Hahahaha

Hvordan går det med deg?

Mindre vondt i magen i dag, men innimellom stikker det til. Ellers veldig tissatrengt og trøtt, hele tiden. Vil bare sove. Lav konsentrasjonsevne. Håper virkelig ikke jeg får mensen, for har hørt at cerazettebrukere (den minipillen jeg gikk på) kan gi hormonelle blødninger tidlig i svangerskapet. Ikke farlig, men man blir jo bekymret likevel. Den hormonelle fjaseblødningen får bare holde seg unna!! :flekke: (Hahaha, klarte ikke å dy med da jeg fant den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tenkte det skulle lyse for alltid, men neeeeidaa :cry3:

Svangerskapskontroll er det vel jevnlig, så neste gang får du møte opp slik: :sprettert::regler::vimse::rasende: og be han så vennlig skaffe deg en fødeplass, hehe.

Har heldigvis bilde av testen :jepp: Glad for det nå.

Mindre vondt i magen i dag, men innimellom stikker det til. Ellers veldig tissatrengt og trøtt, hele tiden. Vil bare sove. Lav konsentrasjonsevne. Håper virkelig ikke jeg får mensen, for har hørt at cerazettebrukere (den minipillen jeg gikk på) kan gi hormonelle blødninger tidlig i svangerskapet. Ikke farlig, men man blir jo bekymret likevel. Den hormonelle fjaseblødningen får bare holde seg unna!! :flekke: (Hahaha, klarte ikke å dy med da jeg fant den).

Hihi, ja plutselig så stikker det til gitt. Haha!

Jeg må også tisse heletiden! Og sover til langt på dag, haha! Håper det blir litt bedre etterhvert gitt.

Skal på jobb på mandag-torsdag og da trenger jeg litt energi!

Hmm, kan det skje med p-ring brukere også? P-ring har jo mye mindre hormoner enn enn p-piller osv.

Jeg har jo helt siden jeg fikk mensen vært plaget med mellomblødninger, men når jeg sluttet på prevensjon har jeg bare hatt det en gang mellom EL og IKM hver gang. Før hadde jeg jo mellomblødninger alltid! Haha. Jeg var jo veldig sikker på jeg ikke var gravid siden jeg fossblødde 5-6 dpo, og hadde svaake blødninger 3-4 dager til. Heldigvis gitt seg nå :)

Jaja, så lenge det er ufarlig så går det jo fint :) Men skjønner at du er beskymret. Jeg går også å kjenner jeg er redd for å få "mensen". Merkelig å tenke på at man liksom ikke skal ha mensen på lenge!

Krysser fingrene for at du ikke skal blø jeg :D

Oi, det ble et langt innlegg. Spammer jo hele dagboken din stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja plutselig så stikker det til gitt. Haha!

Jeg må også tisse heletiden! Og sover til langt på dag, haha! Håper det blir litt bedre etterhvert gitt.

Skal på jobb på mandag-torsdag og da trenger jeg litt energi!

Hmm, kan det skje med p-ring brukere også? P-ring har jo mye mindre hormoner enn enn p-piller osv.

Jeg har jo helt siden jeg fikk mensen vært plaget med mellomblødninger, men når jeg sluttet på prevensjon har jeg bare hatt det en gang mellom EL og IKM hver gang. Før hadde jeg jo mellomblødninger alltid! Haha. Jeg var jo veldig sikker på jeg ikke var gravid siden jeg fossblødde 5-6 dpo, og hadde svaake blødninger 3-4 dager til. Heldigvis gitt seg nå :)

Jaja, så lenge det er ufarlig så går det jo fint :) Men skjønner at du er beskymret. Jeg går også å kjenner jeg er redd for å få "mensen". Merkelig å tenke på at man liksom ikke skal ha mensen på lenge!

Krysser fingrene for at du ikke skal blø jeg :D

Oi, det ble et langt innlegg. Spammer jo hele dagboken din stakkars.

Bare hyggelig med "spam". Er så gøy å skrive med noen i akkurat samme situasjon. Vi er jo helt likt i syklusen. Gratulerer til oss begge, vi er nå i uke 4 av svangerskapet!! :)

Fra graviditetsboka jeg fikk hos legen: "I begynnelsen av denne uken er embryoet to uker gammelt. Nå dannes det en strek langs nesten hele ryggplaten og embryoet blir mer avlangt. Denne streken danner barnets akse. Cellene fra ryggplaten begynner å bli spesialiserte og bevegeser meg mot stedet der organet skal dannes. Blant annet vandrer celler fra rygglaget gjennom streken og dannet et nytt cellelag mellom de to andre eksisterende lagene i embryoet. Mot slutten av uken har dermed embryoet tre lag, alle med forskjellige oppgaver. Ett skal danne respirasjonsorganer (pusteorganer) og fordøyelsessystem, et annet bein, muskler, vev, kjønnsorgan, nyrer og blodomløps, og det tredje vil danne hud, hår, gjerne og ryggmarg. Denne uken forbindes embryoet til morkaken med en liten stilk. Denne stilken blir senere til navlestrengen, og om noen uker kan næringsstoffer fra blodomløpet ditt overføres til barnet gjennom den."

Denne uken er embryoet ca. 1 mm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått meg ny dagbok :) feel free til å følge :hjerte::)

Håper du har en herlig helg!! Klem :klem:

PS: Fikk ikke til å skrive skikkelig inn linken til den nye dagboken min, slik hele linja er markert til å trykke på..fikk kun til R'en..etter flere forsøk!! Skulle tro en husket det etter forrige gang du lærte meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått meg ny dagbok :) feel free til å følge :hjerte::)

Håper du har en herlig helg!! Klem :klem:

PS: Fikk ikke til å skrive skikkelig inn linken til den nye dagboken min, slik hele linja er markert til å trykke på..fikk kun til R'en..etter flere forsøk!! Skulle tro en husket det etter forrige gang du lærte meg! :fnise:

Du må bare merke hele teksten, for så å trykke på det linksymbolet. Prøv igjen, da får du det helt sikkert til :) Skal stikke innom nå. Har selv en ny dagbok, den finner du her: Prøvelykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare merke hele teksten, for så å trykke på det linksymbolet. Prøv igjen, da får du det helt sikkert til :) Skal stikke innom nå. Har selv en ny dagbok, den finner du her: Prøvelykke.

Haha, der fikk jeg det jammen til !! Var sikker på jeg prøvde alt, samme som sisst.. Men etter å lese fra deg HVORDAN det gjørs, så får jeg det til på første forsøk..hver gang! Så rart :ler:

Takk!! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Tror jeg rett og slett drar frem denne prøvedagboka fra KG-dypet, hvor den har ligget brakk i noen år. Vi skal nemlig prøve på en nummer to.... til sommeren (gifter oss 27. juni og vil helst unngå å stå gravid brud, det er jo tidenes dyreste fest og jeg ønsker å kunne delta fullt og helt på den i tillegg). Men, før den tid så har jeg noen utfordring jeg trenger å få luftet et sted.

Jeg går nemlig på spiral. Kobberspiral. Det gjør at min syklus er særdeles stabil på om lag 30-32 dager, Åkkesom. Jeg har lagt dette inn på Womanapp og den kalkulerer da fremover i tid når mensen vil ankomme og derfor vet jeg med sikkerhet at den kommer på....bryllupsreisen! :grine:

Så, i jula tenkte jeg at jeg skulle være smart og bruke opp to brett med p-piller jeg hadde liggende for å forskyve mensen. Det gikk særdeles dårlig for kobberspiralen overstyrer alt av hormoner og det gikk ikke å forskyve syklusen. Ser ut som jeg klarte å forskyve den med hele to dager bare! Yey. :fnise:

Neste løsning, som jeg skal prøve nå, er primalut-n. Jeg tar ut kobberspiralen i slutten av april, tar primalut og forskyver da menstruasjonen med en uke eller to. Dermed har jeg ikke mensen på bryllupsreisen (men enda bedre - eggløsning!). Jeg velger å forskyve allerede i april så kroppen rekker å komme seg i gjenge etter jeg har, forhåpentligvis, flyttet på syklusen.

Noen som tilfeldigvis har erfaring med primalut? Eller har en bedre løsning? Menstruasjon på bryllupsreisen er forøvrig ikke en løsning :hoho: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...