Gå til innhold

Vil ikke, men MÅ omplassere katten min :'( om det ikke løser seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet inn til samboer som allerede hadde 2 voksne katter. Min katt var fremdeles kattunge. Nå er katten min over et år, og går overhode ikke overens med den ene katten til samboer.

Kattene har det ikke bra med hverandre, det er tydelig. Hører knurring og fres nesten hver dag... Og hjemmet er delt opp i "territorier" som de er veldig beskyttende på. (Altså min katt og kun den ene av samboer sine katter, den andre går overens med alle).

Men katten min er heller ikke bare bare å omplassere. Han er veldig nervøs rundt andre mennesker enn meg, selv samboer. Han er rasekatt, og jeg fikk han billig pga moren hans visstnok er fra noen "nervøse linjer", men han var jo helt fin når han var kattunge... Det er EKSTREM forskjell på hvordan han er når bare jeg er hjemme(han går langbeint rundt med halen tilværs), eller når både samboer og jeg er hjemme (han "lunter", holder seg mer langs veggene og beveger seg raskere rundt).

Har ikke lyst å omplassere, elsker den katten. Og han er så tydelig "min" på en måte... Vi har bestilt FeliWay som visstnok skal hjelpe. Samboer gir spesielle godbiter for å få katten min til å slappe av rundt han. De får også godbitene kun når de er samlet slik at de skal forbinde hverandre med noe godt...

Noen som har noen tips til hva som kan gjøres? Vil prøve alt...

Anonymous poster hash: 4094c...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Noen ganger trenger katter tid til og bli venner , har de egne kattedoer?

:)

Vi har 2 doer, og trodde det holdt?

hvilken rasekatt er det?

Siameser.

Samboers 2 katter er huskatter som han fant på finn.no. (de har hatt 2 hjem før han fikk dem. Har det noe å si?)

Anonymous poster hash: 55029...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en siameser, de er litt mere sære....

Men min siameser går godt overens med vår andre katt, kanskje de trenger litt mere tid.

De bør ha egne kasser og gjøre ifra seg. Få en egen ligge plass. Har de muligheter for og gå ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To doer er for lite. Man bør ha likt antall doer som katt, og da pluss en til, sa katteatferdspesialisten til meg.

Anonymous poster hash: 37b3c...4c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen muligheter for å gå ut, bortsett fra en liten terrasse som de ligger å soler seg på når det er sol ute. Går også tur med dem iblant, men må kjøre et stykke ut av byen da de får panikk når det kommer bil.

Ok, men da skal vi få kjøpt inn ny do(er) snarest.



Anonymous poster hash: 55029...466
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd hvis du må omplassere :/du kan prøve og se om det hjelper. Orientalere er slike fine katter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på en eller annet dyreprogram for en tid tilbake, dette handlet om en siameser og på programmet var katten nervøs, rett og slett fordi den ikke hadde mulighet å komme seg vekk ifra de andre kattene i huset.
Siamesere er veldig glade i å klatre og se an situasjonen i høyden.

Hva med å prøve å lage hyller på veggen som katten kan bruke?
Ikke mye i første omgang, men om det fungerer så kunne man prøvd noe slikt ut:

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/lifehacker/2009/03/2009-03-29_043440.png -Ikea plater..

http://www.heavenlykitty.com/wp-content/uploads/CatShelf2.jpg

Prøv å sette noe slikt opp i kattens terr.
Trenger ikke å gjøre mye i starten, men om det blir bedre, så er det vel verdt ett forsøk? :)


Ei venninne av meg har 2 siamesere og 1 annen katt.. Hun kan gå for den "gærne" kattedama...For hennes leilighet er fulle av slike katteduppedingser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min siameser sitter høyt oppe.. Ligger oppe platespillere og høyttalere.

Hun får egentlig gå hvor hun vil hjemme. Men hun trives best i høyden.

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det du flyttet inn til din samboer?

Noen katter trenger noen måneder i hvert fall for å tilpasse seg nye steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...