Gå til innhold

Hunden ignorerer meg :(


Rotemor

Anbefalte innlegg

Vofsen har vært hos noen venner i en uke og hatt det godt der.

Den ble glad for å se oss, men etter at vi kom hjem har den nå totalt ignorert meg.

Ligger i kurven sin som en såret og fornærmet sjel og vil ikke kose...

Stakkars liten :)

Det går sikkert snart over. Det er fasinerende hvor menneskelige de er innimellom ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje den er sur fordi den trodde du hadde forlatt den?



Anonymous poster hash: 84c39...199
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok sikkert fornærmet. Hihihi :) Dyr har også følelser :)



Anonymous poster hash: b6ef8...1f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om hunder blir så veldig fornærmet all den tid de lever i øyeblikket? For å bli fornærmet må man jo tillegge noen et motiv, og nå vet jo hunden at den ikke er forlatt. Vil tippe den er sliten etter to omstillinger på kort tid, og kanskje merker at menneskene den kanskje ble vant til ikke er der lenger. Det er fascinerende å menneskeliggjøre hundene, men ikke la det gå for langt, tenker jeg.

Anonymous poster hash: bbcf2...859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke mye tro på at de blir fornærmet og sure. Det er nok å menneskeliggjøre dem. Det kan være flere grunner til at han slapper av i senga - kanskje han rett og slett bare er sliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at dyr lever i nuet tror jeg ikke helt på. Om vi har vært borte fra katten i noen uker viser han glede når vi kommer hjem og er klengete et par dager. Det er ingen tvil om at han husker vi var borte, også etter noen dager. Han vet også hva han skal når han blir puttet i buret selv om det er et år siden han var hos dyrlegen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at dyr kan føle seg fornærmet, og "straffe" eierene med å være avvisende.

Har aldri opplevd det med hunden vår, hun er overlykkelig adhd-happy hver gang vi kommer hjem, om det så er etter en liten tur ut uten henne eller om vi har vært på to ukers ferie.

Den ene katten derimot er skikkelig mammadalt og går i hælene på meg hele tiden (type; er med på do, sitter utenfor dusjkabinettet når jeg dusjer, ligger oppå brystkassen min når jeg bader...) . Etter at jeg var to uker på ferie i sommer så var han drittfornærma. Overså meg totalt, hoppet opp i fanget mitt bare for å se surt på meg og hoppe ned igjen. Dette pågikk i over 1mnd før han "tilga" meg og jeg fikk kose med han igjen. Var nettopp borte ei helg og da var det på samme viset, men pågikk heldigvis bare i et par dager.

(det er ikkeno som står på kattene mens vi er borte, vi har kattepasser boende hjem til oss, så de får være ute og inne sånn som de er vant med, får kos og oppmerksomhet i sine vanlige omgivelser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal være forsiktig med å tolke dyrs oppførsel på et menneskelig vis. Det virker for meg ikke logisk overhodet at en hund eller katt vil "straffe" eieren for at de har vært borte fra dem. Det høres for meg ut som Disneyfisering av dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal være forsiktig med å tolke dyrs oppførsel på et menneskelig vis. Det virker for meg ikke logisk overhodet at en hund eller katt vil "straffe" eieren for at de har vært borte fra dem. Det høres for meg ut som Disneyfisering av dyr.

Jeg tror også vi skal være forsiktige med å gjøre det motsatte. Etter å ha hatt både hunder og katter i alle år vet jeg at de skjønner mer enn vi tror.

Veldig mange (spesiellt mannfolk uten erfaring med dyr) liker å tro at dyr vandrende kjøttklumper uten en tenkende hjerne eller følelser. Disse trekker ofte også dette Disneykortet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også vi skal være forsiktige med å gjøre det motsatte. Etter å ha hatt både hunder og katter i alle år vet jeg at de skjønner mer enn vi tror.

Veldig mange (spesiellt mannfolk uten erfaring med dyr) liker å tro at dyr vandrende kjøttklumper uten en tenkende hjerne eller følelser. Disse trekker ofte også dette Disneykortet.

For meg er det ikke enten/eller. Det er ikke slik at enten er de vandrende kjøttklumper uten tanker og følelser eller så er de små Disneydyr. Det finnes et hav av nyanser mellom disse to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...