Gå til innhold

Sikkerhetsvest - ridning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale/fraråde ridevest? Kikker på RS sikkerhetsvest som nå er til halv pris på Løwenborg (dette er ikke Racesafer til 2500 kr, men den til 1199). Noen formeninger? Syns i grunn alt føles veldig ubehagelig ut når det prøves på, men de blir kanskje mykere etter bruk?



Anonymous poster hash: ffbe7...734
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ridevest kjennes ut som et korsett på meg, med den kanten nedover halebenet som konstant tar ned i bakvisselen på salen, man sitter rett opp og ned enten man vil det eller ikke. De blir ikke mykere for de skal være harde og stive nok til ikke å bli penetrert av kvister eller skarpe gjenstander, man blir vant til det. Finn din helt riktige størrelse, det er viktig. Selv ikke de riktigste størrelsene på meg sitter helt 100% føler jeg, men det går greit.



Anonymous poster hash: 263ea...8b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridevest kjennes ut som et korsett på meg, med den kanten nedover halebenet som konstant tar ned i bakvisselen på salen, man sitter rett opp og ned enten man vil det eller ikke. De blir ikke mykere for de skal være harde og stive nok til ikke å bli penetrert av kvister eller skarpe gjenstander, man blir vant til det. Finn din helt riktige størrelse, det er viktig. Selv ikke de riktigste størrelsene på meg sitter helt 100% føler jeg, men det går greit.

Anonymous poster hash: 263ea...8b1

Hvis kanten tar ned i bakvisselet så har du hatt på deg en vest som ikke passer. Jo de blir mykere etter bruk, det er en forskjell å ta på seg en flunka ny vest kontra en som er brukt i noen mnd. Beskyttelsen er den samme såklart.

Er det noen som bruker vest og kan komme med anbefaling/fraråding?

Anonymous poster hash: ffbe7...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at folk flest burde bli mye flinkere til å ri med vest. Jeg er altfor dårlig selv. Jeg hadde en Racesafe som jeg faktisk var veldig flink til å bruke. Når jeg ble vant til det merket jeg ikke lenger at jeg hadde den på. Det ble litt som hjelmen, man følte seg naken uten. Den ble stjålet, og jeg har ikke kjøpt ny noe jeg egentlig burde....

Dersom du kjøper vest, så kjøp en skikkelig en som passer. Så vil det etterhvert bli helt naturlig å ha på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen anbefale/fraråde ridevest? Kikker på RS sikkerhetsvest som nå er til halv pris på Løwenborg (dette er ikke Racesafer til 2500 kr, men den til 1199). Noen formeninger? Syns i grunn alt føles veldig ubehagelig ut når det prøves på, men de blir kanskje mykere etter bruk? Anonymous poster hash: ffbe7...734

Jeg kjøpte den vesten for et par uker siden - til full pris. Så kjipt jeg ikke ventet litt... Men er fornøyd med den. Den er litt stiv i begynnelsen og stram over brystet, men former seg etter kroppen ganske raskt. Man må bare ikke kjøpe i for stor str, for da vil den kanten bakerst komme for langt ned.

Anonymous poster hash: 0cee8...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den vesten for et par uker siden - til full pris. Så kjipt jeg ikke ventet litt... Men er fornøyd med den. Den er litt stiv i begynnelsen og stram over brystet, men former seg etter kroppen ganske raskt. Man må bare ikke kjøpe i for stor str, for da vil den kanten bakerst komme for langt ned.

Anonymous poster hash: 0cee8...c4e

Hvilken vest var det du kjøpte, racesafer til over 2000 kr eller den jeg snakket om? Det er to forskjellige :)

Anonymous poster hash: ffbe7...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Takler ikke å ri med vest, men racesafe er det eneste ok av de harde vestene. Den fra ryttersport liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Eneste sikkerhetsvesten jeg har likt er den fra Racesafe, voksen. Den som er på litt over 2000kr. Dyr men er verdt pengene. Må også passe på å få den tilpasset så den sitter riktig på deg, både pga. sikkerhet og komfort.

Endret av Enhjørning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vest var det du kjøpte, racesafer til over 2000 kr eller den jeg snakket om? Det er to forskjellige :)Anonymous poster hash: ffbe7...734

Jeg kjøpte den til 1199,- Den fungerer fremdeles fint for meg. Passet på å ikke kjøpe for stor størrelse. Den sitter helt fint, og går ikke ned i salen bak. :)

Anonymous poster hash: 0cee8...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Racesafer er en fantastisk vest! Den eneste vesten jeg noen gang har tatt på meg uten protester. Jeg hadde dog den til 2000, den satt best på meg, da den var mykere og litt kortere i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...