Gå til innhold

Jeg blir aldri syk, dvs forkjøla/influensa/feber/oppkast


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns folk er syk hele tiden, jeg har ikke vært syk siden 2010, og da var det flere år siden sist, ikke så mye som litt snufsete en gang. Andre som aldri blir syke?

Anonymous poster hash: 57ad4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært ordentlig syk siden tidlig på 2000-tallet. Spiser 1 gram C-vitamin om dagen og tror på det! :)



Anonymous poster hash: 12a66...343
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slik før. Ble aldri syk. Ikke en liten forkjølelse engang. Så fikk jeg kyssesyka og etter det har immunforsvaret mitt vært rævva.

Anonymous poster hash: 37bd6...c06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke si sånt! Da kan du banne på at du blir syk i morgen :P

Hehe;-) tviler på det egentlig, men på en annen side er det helt greit om jeg skulle bli litt forkjølet og fikk en liten pause :-p

Anonymous poster hash: 57ad4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du heldig :) Er forkjøla just nu, så kan ikke kime inn med at jeg aldri blir syk. Men går lenger og lenger tid mellom hver gang. Heldigvis!

(Tipper det har noe med at jeg sluttet å røyke for 5 år siden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg blir veldig sjelden syk, men det har ikke alltid vært sånn. Enkelte vintre har jeg hatt bihulebetennelse og bronkitt flere ganger, men nå er det over to år siden jeg har vært syk! Herlig :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tran, spiser sunt og passer på å ikke fryse, det hjelper! Hadde en skikkelig omgang her i vinter, men det var fordi jeg stod ute og frøys. Mange år siden sist.

Ellers er jeg også sjelden syk, selv om jeg har en kronisk sykdom. Does that make sense? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, har aldri hatt influensa, er aldri forkjølet, har aldri omgangssyke eller noe slikt.

Men et overaktivt immunforsvar har sine negative sider også!



Anonymous poster hash: af95a...542
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, har aldri hatt influensa, er aldri forkjølet, har aldri omgangssyke eller noe slikt.

Men et overaktivt immunforsvar har sine negative sider også!

Anonymous poster hash: af95a...542

Hva da?

Anonymous poster hash: 60828...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg tar tran, spiser sunt og passer på å ikke fryse, det hjelper! Hadde en skikkelig omgang her i vinter, men det var fordi jeg stod ute og frøys. Mange år siden sist.

Ellers er jeg også sjelden syk, selv om jeg har en kronisk sykdom. Does that make sense? :ler:

Du blir ikke syk av å fryse, men hvis du allerede var smittet av noe, kan kulden gjøre at det lettere bryter ut sykdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva da?

Anonymous poster hash: 60828...8d5

Autoimmunitet blant annet.

(Immunforsvaret er så aktivt at det til og med går til angrep på egne friske celler,)

Anonymous poster hash: af95a...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke syk av å fryse, men hvis du allerede var smittet av noe, kan kulden gjøre at det lettere bryter ut sykdom.

Jeg forkortet en lang personlig historie der. Var nettopp operert og immunforsvaret var på bånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror gjennomsnittet er å være syk 2 ganger i året (forkjølelse) og en gang hvert 10. år (influensa).

Så TS er heldig! Er selv syk ca 2 ganger i året.



Anonymous poster hash: ea3dc...b42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da?

Anonymous poster hash: 60828...8d5

Det finnes en rekke autoimmune sykdommer pga et overaktivt immunforsvar. Bl.a diabetes (type 1), Cøliaki, Chrons sykdom, eksemer ++

Anonymous poster hash: ea3dc...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er heller aldri syk. Jeg får jo influensa bare noen forteller meg at det går. Eller spyr hvis jeg har snakket i telefonen med noen som har et familiemedlem med spysyken. -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden her også med unntak av bihulebetennelse neste hvert år og udiagnostisert kronisk hodepine...

Har aldri hatt influensa i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...