Gå til innhold

Voldsom mjauing etter kastrering


Kayli

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere skrevet her på forumet om den ene hunkatten min som fikk en mislykket kastrering. Tirsdag denne uka hadde hun et nytt inngrep, der veterinæren skulle prøve å finne det hun ikke fant sist. Denne gangen ble det åpning i buken, og den eggstokken som de ikke fant sist, ble funnet og fjernet. Grunnen til at den ikke ble funnet sist, var en abnormalitet. Denne eggstokken var ikke festet til livmoren, men lå bare festet i bindevev.

I dagene etterpå har katten blitt roligere, maler mye, er mer inne og er svært kjælen, i motsetning til tidligere, da den ene løpetiden avløste den andre. Hun oppfører seg mer som hund enn katt, og følger etter meg overalt.

Det som ikke er så kjekt er at hun går og mjauer veldig mye. Det virker som hun vil ha kos og oppmerksomhet hele tida. Lager jeg mat, kommer hun opp på benken og tråkker. Hopper opp på bordet når vi spiser, og nesten tråkker i maten. Bare når jeg setter meg ned og hun kan krype inntil meg og kose er hun stille og fornøyd.

Er det noen som har opplevd lignende etter kastrering? Vil det roe seg etter hvert, tror dere? Kan det være hormonene som fortsatt er litt på villspor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Det tar litt tid før alle hormonene er ute av kroppen.

De blir jo ikke bort i det øyeblikk hormonprodusenten fjernes, det er fremdeles hormoner som alt er produsert og surrer rundt i systemet selv om det ikke produseres nye.

Gi det litt tid. Jeg mener det meste skal være ute av kroppen i løpet av noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun smertebehandlet? Det kan være at hun har postoperative smerter



Anonymous poster hash: b0633...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun fikk bare en langtidsvirkende smertestillende sprøyte etter operasjonen. Jeg spurte om hun skulle ha noe mer, men veterinæren sa det vanligvis gikk veldig bra uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...