Gå til innhold

Hjelp til navn på cavalier-hanne


Lumos

Anbefalte innlegg

Om noen uker skal vi hente en liten blenheim cavalier-hanne! Hipphurra! :laugh: Men vi sliter med å finne på en fint navn som passer til rasen!

Vi vil ikke ha et "klassisk" hundenavn som Fido, Max, Rex osv., men et litt mer "spesielt" navn, om jeg kan si det slik.

Har googlet meg ihjel, så tenkte jeg kunne høre her om noen har noen kule navn på lager :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pepsi? Jeg syns det er skikkelig stilig!



Anonymous poster hash: d3084...3bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joppe, marko, tigern, tommy, olaf

Anonymous poster hash: 59aaa...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar

Arne

Ivar

Oddvar

Wilhelm

Trygve

Roger

Anonymous poster hash: 668ed...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leo

Pepper

Pascal

Max

Alessi

Emil

Kompiz

Frost



Anonymous poster hash: f7cbc...d62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen uker skal vi hente en liten blenheim cavalier-hanne! Hipphurra! :laugh: Men vi sliter med å finne på en fint navn som passer til rasen!

Vi vil ikke ha et "klassisk" hundenavn som Fido, Max, Rex osv., men et litt mer "spesielt" navn, om jeg kan si det slik.

Har googlet meg ihjel, så tenkte jeg kunne høre her om noen har noen kule navn på lager :Nikke:

Hvorfor blenheim? Trikolor er jo mye finere? Og hvorfor falt valget på en cavalier istedet for den originale king Charles spaniel? Synd at orginalrasen snart dør ut firdi alle skal ha cavalieren :(

Anonymous poster hash: 8ebe5...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalieren vi hadde het Elvis. Andre vi kjenner med cavalierer har kalt dem Aaron, Casper og Julius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xantos!

Mange oppdrettere navngir kullene etter tema, som f.eks. greske guder. Da kan du velge navn som Zevs, Hera, Io, Athene osv. Gjør et temasøk! Da vi skulle ha navn til et firma, gikk vi gjennom en plantebok, og endte opp med Areca.

Cavalierene pleier jo å få et fancy navn av oppdretter. Kanskje du kan finne en variant ut fra det opprinnelige navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...