Gå til innhold

Hvorfor vil ikke du ha elbil?


Nevian

Anbefalte innlegg

Med min el-bil kjøring på opptil 500 km per dag så tenker jeg at det er mange myter og lite reell erfaring med denne teknologien.

Pumpestasjoner for tungolje vs ladepunkter for elkraft - det er ca. 1 million flere steder å lade en elbil enn en fossilbil som forpester nærmiljøet ditt. Husk at hver eneste stikkontakt kan brukes til å lade en elbil.

Rekkevidde. I Norge skal det bygges ut hurtigladestasjoner i hele landet med maks 50 km mellomrom. Det holder fint selv på de kaldeste dagene. Klarer ikke elbilen å kjøre så langt idag er den nok gammel og slitt.

4x4 og hengerfeste. Det kommer på neste generasjon elbiler som Audi m.fl. Slik kan også bøndene få dekket sitt behov.

Anonymous poster hash: 67228...64b

Rekkevidde er et reelt problem selv om de bygger ladestasjoner hver 10. meter mellom boligen og arbeidsplassen. Jeg kjenner ingen i dag som synes det er gøy å stå og tanke bilen i 5 minutter. Kan ikke tenke meg at de synes det er gøy å hurtiglader i en halvtime hver dag heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rekkevidde er et reelt problem selv om de bygger ladestasjoner hver 10. meter mellom boligen og arbeidsplassen. Jeg kjenner ingen i dag som synes det er gøy å stå og tanke bilen i 5 minutter. Kan ikke tenke meg at de synes det er gøy å hurtiglader i en halvtime hver dag heller.

 

Hva med en sånn "powerbank" som man bruker til mobiler? Dimensjonert for elektriske biler altså

Anonymous poster hash: 82477...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med en sånn "powerbank" som man bruker til mobiler? Dimensjonert for elektriske biler altså

Anonymous poster hash: 82477...0b3

 

 

Enda tyngre bil??? Lite smart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda tyngre bil??? Lite smart :)

 

Hvis det kan gi litt lengre rekkevidde er det vel verdt det?

Anonymous poster hash: 82477...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke el-bil fordi:

-Jeg elsker dieselbiler

-Jeg elsker STORE biler

-Jeg elsker motorlyden

-Jeg elsker min 4x4 pickup

-Jeg elsker å slippe å måke :ler:

-Jeg elsker å kjøre langt, men hater å stå og tvinne tommeltotter i gud veit hvor lang tid det tar å lade bilen. Syns det er kjedelig å stå de minuttene det tar å fylle diesel

-Har lest flere rapporter om at el-biler ikke nødvendigvis er så miljøvennlige da det forurenser like mye å produsere batteriene som det gjør om man kjører dieselbil. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke og gidder heller ikke diskutere det her

-Jeg hadde fått angst av å hele tiden være redd for at jeg skal gå tom for strøm

-sist men ikke minst så får jeg ikke ladet bilen hjemme siden jeg må parkere et godt stykke fra huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt elbil? Noen som har noen tanker om det? Siden prisene på nybiler fortsetter å gå nedover, drar det bruktprisene med seg, og en f.eks 1 år gammel elbil har vel ikke mistet allverden batterikapasitet? Slipper ikke unna omregistrering, dog. :(



Anonymous poster hash: 82477...0b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvis det kan gi litt lengre rekkevidde er det vel verdt det?

Anonymous poster hash: 82477...0b3

 

 

Joda, for all del! Men du er ikke noe særlig smart som kan prestere å komme med forslaget, blir jo bare enda med vekt som for det første belaster veien, og for det andre vil du tappe batteri enda forte. God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rekkevidde. I Norge skal det bygges ut hurtigladestasjoner i hele landet med maks 50 km mellomrom. Det holder fint selv på de kaldeste dagene. Klarer ikke elbilen å kjøre så langt idag er den nok gammel og slitt.

Anonymous poster hash: 67228...64b

 

 

Skal bygges ut = betyr at det ikke er slik pr i dag.

 

Jeg kan ikke ha el-bil, pga rekkekvidden og lastekapasiteten er for dårlig til mitt behov, pr i dag. Bor i Oslo, så vil vurdere det som en bil nummer to neste gang det skal kjøpes inn, men det blir da et økonomisk spørsmål. 

Anonymous poster hash: 63d7f...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkevidden suger. Selv på Tesla.

Har prøvd P85D i 2 uker og har erfart at rekkevidde på 50 mil må være på helt slett vei uten bakker på sommerdekk i varmt klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett fordi jeg ikke liker den type biler. Er ikke så lett å lade når man står på en parkeringsplass i et borettslag.

 

Dessuten liker jeg andre typer biler



Anonymous poster hash: c3dee...df9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke el-bil fordi:

-Jeg elsker dieselbiler

-Jeg elsker STORE biler

-Jeg elsker motorlyden

-Jeg elsker min 4x4 pickup

-Jeg elsker å slippe å måke :ler:

-Jeg elsker å kjøre langt, men hater å stå og tvinne tommeltotter i gud veit hvor lang tid det tar å lade bilen. Syns det er kjedelig å stå de minuttene det tar å fylle diesel

-Har lest flere rapporter om at el-biler ikke nødvendigvis er så miljøvennlige da det forurenser like mye å produsere batteriene som det gjør om man kjører dieselbil. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke og gidder heller ikke diskutere det her

-Jeg hadde fått angst av å hele tiden være redd for at jeg skal gå tom for strøm

-sist men ikke minst så får jeg ikke ladet bilen hjemme siden jeg må parkere et godt stykke fra huset

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekkeviddeangst, bortsett fra Teslaen hadde jeg ikke kommet meg tur-retur hytta

Tar for lang tid å lade

Finnes det SUV?

Kjedelig å komme hjem fra jobb og ikke få kjørt på butikken fordi bilen må lade før man får kjørt noe sted...

 

Dog kunne jeg godt hatt el-bil som bil nr 2, det hadde funket bra å bruke en til jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noia av ladegreiene :P Liker å bare svippe innom en bensinstasjon, spesielt på lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...