Gå til innhold

Hvorfor vil ikke du ha elbil?


Nevian

Anbefalte innlegg

For min del er det to ting utviklerne må få bukt med før jeg kan omfavne elbil-konseptet fullt og helt. Det ene er at batteriet blir dårligere når det er skikkelig kaldt. Det andre er fenomenet selvutlading - som bare blir som å ha et hull i bensintanken. Det psykologiske påkjenningen av å vite at det hele tiden forsvinner litt strøm fra "tanken" vil jeg aldri klare å håndtere :laugh:

 

Hva med deg - hvorfor vil ikke du ha elbil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lappen selv, men pappa prøvekjørte en el-bil fra Mercedes Benz og de passer rett og slett ikke til hans behov. Han kjører mye til hytta for eksempel og de turene blir for lange for en el-bil. 



Anonymous poster hash: 057a7...a25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke egnet ladeplass hjemme (skal jeg ha ny bil vil jeg ha garasje). Og dama har familie på østlandet, og jeg i Rogaland, så vi trenger (ok, synes det er greit) med bil når vi drar dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor høyt oppe, redd for å ikke få krafta jeg trenger til å komme meg opp bakkene på vinteren. Blir fort utladet, og jeg bor godt planta på landet uten ladestasjoner. Dyrt. De fleste bilene er bare upraktiske og alt for små. Nytter ikke med noen roadtrip... 

Sikler veldig på e-golf da, men den blir faktisk i minste laget (og alle de overnevnte grunnene..) :(



Anonymous poster hash: 6e2f9...9c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke behov for en bil som har lav rekkevidde. Jeg kjører ofte 60 mil pr dag, og vil da bruke minst mulig tid på stopp, som f.eks. ved lading.

Anonymous poster hash: a445d...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg stort sett kjører lenger på en dag enn rekkevidden på de fleste el-biler. Å kjøpe Tesla er ikke aktuelt da bilen overhodet ikke appelerer til meg. Jeg syntes e-golfen er fin men med rekkevidde på maksimalt 18-19 mil blir det for lite. Det er ikke alltid man er i nærheten av ladestasjoner eller har tid til å bli stående der en stund. Fryktelig praktisk når man bare kan fylle diesel på tanken og ratte videre.

 

Den dagen el-bilene får en fornuftig rekkevidde så skal jeg vurdere det. Eventuelt den dagen jeg ikke lenger har behov for å kjøre så mye som jeg gjør pr i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verditapet gjør at vinninga går opp i spinninga. Dessuten kjører jeg mye landlig og langt, akkurat det som ikke er elbilens kjerneområde.

 

Med det sagt så kunne vi nok ha klart oss med en elektrisk pendlebil og en voksenbil. Men det blir nok litt for mye styr for oss det...



Anonymous poster hash: 31bbf...573
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene er at batteriet blir dårligere når det er skikkelig kaldt.

Søsters hadde en Leaf, som på en god sommerdag greide ca 16 mil på noen lunde slett vei.

Her ute 7,5 mil fra nærneste lader var den ubrukelig. Forrige vinter var rekkevidden herfra mot neste lader 39km. i -16C.

Da måtte man ringe etter bergingsbil gitt.

Fikk i det minste demonstrert at elbil her ute er en umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Av samme grunner som i hovedinnlegget, pluss hovedårsaken for meg: jeg trenger større rekkevidde enn de fleste av dagens elbiler har, og Tesla passer ikke for meg og mitt bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dårlig rekkevidde er problem nr 1. Jeg må kunne kjøre til hytten på én ladning. 

 

En annen ting er dårlig mulighet til å lade hjemme. Bor i borettslag, uten fast parkering. 

 

Og så er økonomi en ting.. Skulle veldig gjerne hatt plug-in hybrid, men det er alt for dyrt... 



Anonymous poster hash: aa268...26d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kort rekkevidde og lang påfyllingstid :) Får heller ikke hengerfeste til biler som går på dildobensin!

Satser heller på ladbar hybrid når de kommer for fullt, de kan fåes med hengerfeste :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...