Gå til innhold

Parkeringsbot mens sjåføren satt i bilen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var to stykker som overnatte i bilen pluss tre hunder som bjeffer mye. Vi hadde parkeringslappen men siden vi sov så hadde vi vinduene oppe halvveis siden den dogga sånn. Parkeringslappen hadde under natta blåst rundt sånn at baksiden viste. Vi sov i forsetet sittende. Vi merka ikke parkeringsvakta kom klokka fire midt på natta. Kan man få bot om man er i bilen? Parkeringsvakta kunne jo bare vekket oss.

Jeg har sett mange parkerer på fortau, rett ved inngangen i butikken, i ett lyskryss ol. Mens sjåføren satt i forsete siden de nok venter på ett menneske som skal sitte i bilen. Kan man da få bot? Det må jo gå Ann siden vi også fikk bot mens vi satt i forsetet. Hvordan er reglene her? De kunne bare bråket litt siden hundene bjeffer mye eller vekket oss gjennom vinduet som stod halvveis oppe alle fire vinduene. Er dette riktig å gjøre?

Hvis dette er riktig så er det merkelig at så mange sitter i bilen som da er parkert ulovlig mens de venter på en. Kan parkeringsvaktene bare sprette frem og å ta bilde før sjåføren rekker å flytte bilen da? Også får vedkommende bot?

Vi parkerte på en parkeringsplass og alt var lovlig men vi hadde ikke med en teip som da kunne teipe parkeringslappen i frontruta. Hvem er det som har teip liggende i bilen?

Anonymous poster hash: ef285...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg har sett folk klage på bøter når billettene har snudd seg eller falt på gulvet. Dersom du har billetten og kan ta bilde å sende med en klage, så er det mulig boten blir droppet.



Anonymous poster hash: ee4d5...059
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lappen så kan du sende den inn som bevis og forklare hva som hadde skjedd... 

usikker, men tror ikke du kan sitte i bilen parkert å unngå  å betale. men send inn klage. så lenge du har p billetten så er alt good.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsbeviset skal alltid være synlig, det var den ikke i dette øyeblikket, så ser ikke helt hvorfor de skal trekke tilbake boten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke parkert før man har stått stille i 3 minutter mener jeg å huske. Så da kan man sitte i bilen å vente på noen.

Men jeg synes det var teit at parkeringsvaktene å ikke vekke dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tape i bilen :opplyser:

For å kunne tape fast parkeringslapp. En skikkelig klok gammel dame er jeg faktisk.



Anonymous poster hash: f53ab...4cb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkeringsbeviset skal alltid være synlig, det var den ikke i dette øyeblikket, så ser ikke helt hvorfor de skal trekke tilbake boten.

har man p billetten,så kan man si den var synlig... det blir ord mot ord.og man burde vinne frem ,pga man sitter jo med billetten.....  aldri sett p vakter ta bilde av dashbordet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man p billetten,så kan man si den var synlig... det blir ord mot ord.og man burde vinne frem ,pga man sitter jo med billetten.....  aldri sett p vakter ta bilde av dashbordet.... 

 

Parkeringsbeviset skal være synlig i vinduet, er den ikke det på bildene parkeringsvakten tar, så synd for deg. 

 

Blir veldig overasket om Parkeringsbetjenten ikke gadd å ta bilde denne "ene" gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsbeviset skal være synlig i vinduet, er den ikke det på bildene parkeringsvakten tar, så synd for deg. 

 

Blir veldig overasket om Parkeringsbetjenten ikke gadd å ta bilde denne "ene" gangen.

vet ikke hvordan de jobber der du bor. men her har jeg aldri sett de tar bilde av annet enn skiltet... kan hende jeg bare har sett små slappe p vakter å da;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape fast parkeringslappen? :skratte: Når det er dugg så limer ikke tapen på vinduet. Parkeringsbillettholder koster under tjue kroner på Biltema.

Det er sjåførens ansvar å påse at parkeringsbilletten er godt synlig i frontruten. Står du parkert ulovlig så er der ingen forskjell om der sitter aldri så mange mennesker i bilen, bilen er hensatt ulovlig, punktum. Boten er dermed lovlig.

Der er klagepraksis på parkeri gslapper som ikke er synlig i ruten, og alle, så langt jeg kjenner til, har gått i parkeringsvaktenes favør.

Slutt å sutre, betal boten din og lær til neste gang.

Anonymous poster hash: 17a71...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvordan de jobber der du bor. men her har jeg aldri sett de tar bilde av annet enn skiltet... kan hende jeg bare har sett små slappe p vakter å da;)

De skal ta bilde av både skilting, bilens plassering, vindusruten og annen relevant informasjon i fall saken havner i klageorgan hvor saksbehandlerne ikke er lokalkjente. (Parkeringsklagenemnda, tror jeg den heter.)

Anonymous poster hash: 17a71...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape fast parkeringslappen? :skratte: Når det er dugg så limer ikke tapen på vinduet. Parkeringsbillettholder koster under tjue kroner på Biltema.

Det er sjåførens ansvar å påse at parkeringsbilletten er godt synlig i frontruten. Står du parkert ulovlig så er der ingen forskjell om der sitter aldri så mange mennesker i bilen, bilen er hensatt ulovlig, punktum. Boten er dermed lovlig.

Der er klagepraksis på parkeri gslapper som ikke er synlig i ruten, og alle, så langt jeg kjenner til, har gått i parkeringsvaktenes favør.

Slutt å sutre, betal boten din og lær til neste gang.

Anonymous poster hash: 17a71...e07

Jah   der på dashbordet. Jeg er så feit at jeg ikke rekker frem til ruta, magen kjæsjer liksom i rattet. Derfor har jeg tape i bilen. Også er det uhorvelig kjekt å ha slike ting i bien til en regnværsdag...

Tape, hundebæsjeposer selvom jeg ikke har hund, nal, fyrstikker, ibux, kortstokk, stiftemaskin og binders er vel det jeg kommer på i farten at jeg har i bilen. Og bøter... det får jeg aldri :laugh:

Anonymous poster hash: f53ab...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkeringsvakter er de verste folka som fins.

 

Fikk bot en gang da vi gikk fra butikken og butikkparkering til å kjøpe kebab ved siden av butikken - parkeringa var bare for butikkens kunder. Vi var vel innenfor tiden. Klagde tre ganger og trua med advokat, da ble boten trukket.

 

Min kona fødte på Voss. Da vårt førstefødte barn kom ut, skulle jeg egentlig ha fornyet p-billetten. Det er selvsagt at jeg foretrakk å være i fødestuen. Ingen gyldig grunn for p-gestapoen på Voss: Boten ble stående.



Anonymous poster hash: ec4ee...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Parkeringsvakter er de verste folka som fins.

 

Fikk bot en gang da vi gikk fra butikken og butikkparkering til å kjøpe kebab ved siden av butikken - parkeringa var bare for butikkens kunder. Vi var vel innenfor tiden. Klagde tre ganger og trua med advokat, da ble boten trukket.

 

Min kona fødte på Voss. Da vårt førstefødte barn kom ut, skulle jeg egentlig ha fornyet p-billetten. Det er selvsagt at jeg foretrakk å være i fødestuen. Ingen gyldig grunn for p-gestapoen på Voss: Boten ble stående.

Anonymous poster hash: ec4ee...e52

 

 

Selvsagt prioriterte du å være med på fødestuen, men du sto like fullt ulovlig parkert. Det er ikke vanlig med behovsprøving av parkeringsgebyr.

Anonymous poster hash: 07eb8...3f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var to stykker som overnatte i bilen pluss tre hunder som bjeffer mye. Vi hadde parkeringslappen men siden vi sov så hadde vi vinduene oppe halvveis siden den dogga sånn. Parkeringslappen hadde under natta blåst rundt sånn at baksiden viste. Vi sov i forsetet sittende. Vi merka ikke parkeringsvakta kom klokka fire midt på natta. Kan man få bot om man er i bilen? Parkeringsvakta kunne jo bare vekket oss.

Jeg har sett mange parkerer på fortau, rett ved inngangen i butikken, i ett lyskryss ol. Mens sjåføren satt i forsete siden de nok venter på ett menneske som skal sitte i bilen. Kan man da få bot? Det må jo gå Ann siden vi også fikk bot mens vi satt i forsetet. Hvordan er reglene her? De kunne bare bråket litt siden hundene bjeffer mye eller vekket oss gjennom vinduet som stod halvveis oppe alle fire vinduene. Er dette riktig å gjøre?

Hvis dette er riktig så er det merkelig at så mange sitter i bilen som da er parkert ulovlig mens de venter på en. Kan parkeringsvaktene bare sprette frem og å ta bilde før sjåføren rekker å flytte bilen da? Også får vedkommende bot?

Vi parkerte på en parkeringsplass og alt var lovlig men vi hadde ikke med en teip som da kunne teipe parkeringslappen i frontruta. Hvem er det som har teip liggende i bilen?

Anonymous poster hash: ef285...e45

Parkeringsvakten burde vekket dere. Vanlig praksis hos oss. Klag.

Og ja, de kan ilegge biler som står ulovlig tross fører/passasjer sitter i bilen. Om vedkommende nekter å flytte seg etter informert.

Anonymous poster hash: feac1...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Parkeringsvakter er de verste folka som fins.

Fikk bot en gang da vi gikk fra butikken og butikkparkering til å kjøpe kebab ved siden av butikken - parkeringa var bare for butikkens kunder. Vi var vel innenfor tiden. Klagde tre ganger og trua med advokat, da ble boten trukket.

Min kona fødte på Voss. Da vårt førstefødte barn kom ut, skulle jeg egentlig ha fornyet p-billetten. Det er selvsagt at jeg foretrakk å være i fødestuen. Ingen gyldig grunn for p-gestapoen på Voss: Boten ble stående.

Anonymous poster hash: ec4ee...e52

Skjønner ikke at du klagde på noen av disse. Vurdert buss?

Anonymous poster hash: eac17...490

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du klagde på noen av disse. Vurdert buss?

Anonymous poster hash: eac17...490

Ta buss når en skal føde? Haha give me a break  :laugh:

Anonymous poster hash: 11a24...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...