Gå til innhold

KAtten min blir tatt inn av naboer !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du burde ta deg kraftig sammen!!! Skammelig at du i det hele tatt kan tenke på den måten!!

Forklar nærmere.

TS sier jo at det er HENNES katt. At andre vil kose med den betyr ikke at hun vil kjøpe en katt til de. De må bare ligge unna hennes katt. At den samme katta driter i naboens blomsterbedd er ikke så nøye. Hun avskyr naboen som koser med katten hennes og har den på besøk.

Bare for å svare deg. Nei, her kommer ikke naboens katt inn. Her blir den meget brutalt hivd ut. Både fra hus og tomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det kan godt hende, men da får de skaffe seg sin egen katt. Min katt er MIN katt :)

Og at jeg skal kjøpe en katt til den/dem kommer ikke på tale :nei:

Håper det ordner seg nå med plakatene. Visst ikke kommer jeg tilbake til tråden og spør etter hvirdan jeg skal formulere en sintere plakat evt andre ting.

TS

Må ærlig innrømme at jeg klør meg litt i hodet av tankegangen din, TS. "Min katt er MIN katt"? Har du veldig store problemer med å dele? Dersom du er så fast bestemt på at katten din kun er din, og til din glede, mener jeg det er du som har et problem, og ikke de andre menneskene rundt deg som setter pris på litt besøk i ny og ne. De trenger ikke å mate den, det kan jeg si meg enig i, men så er det ikke det tråden handler om heller, i bunn og grunn. Det handler om hvor egen du er, og den eneste rimelige løsningen jeg ser på dette er at du får deg en innekatt, så kan du ha den forbannede katten din for deg selv!

Ikke rart den besøker naboer istedenfor å sitte hjemme med deg :glare:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB#21 her.

Jeg har en vakker katt som en track over tomta mi. Nei, den får ikke mat hos meg, men den får masse kos når den kommer.

Samme katt har hatt en frokostrunde hos naboen. Nå har naboen solgt så jeg tipper katten sliter litt. Vi kjenner eier. Eier har ikke hatt noe i mot frokostbesøket hos en nabo. Kanskje gjorde denne katten naboen lykkelig :) Jeg ble iallfall alltid glad når han stakk innom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg klør meg litt i hodet av tankegangen din, TS. "Min katt er MIN katt"? Har du veldig store problemer med å dele? Dersom du er så fast bestemt på at katten din kun er din, og til din glede, mener jeg det er du som har et problem, og ikke de andre menneskene rundt deg som setter pris på litt besøk i ny og ne. De trenger ikke å mate den, det kan jeg si meg enig i, men så er det ikke det tråden handler om heller, i bunn og grunn. Det handler om hvor egen du er, og den eneste rimelige løsningen jeg ser på dette er at du får deg en innekatt, så kan du ha den forbannede katten din for deg selv!

Ikke rart den besøker naboer istedenfor å sitte hjemme med deg :glare:

Når jeg skriver at min katt er MIN katt, er det da fordi jeg mener denne/disse naboene kan skaffe seg sin EGEN katt. Det er snakk om at katten min er inne der i mange mange timer, får mat osv, og som nevnt, dette gjør katten forvirret.

Jeg har ingenting imot at det er et lite besøk innom naboen, men et lite besøk varer ikke opptil et døgn. Og hvem som vil får selvsagt kose med katten min!!

En god dose misforståelse fra enkelte som ikke vet hva jeg mener dette her... :rolleyes:

TS

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tar inn min også. Han er ikke lenge borte da. Vet heller ikke hvem det er, men noen ganger lukter det parfyme av han :fnise:

Har vurdert å feste en lapp i halsbåndet hans jeg og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen tar inn min og..hun er borte i flere døgn, og når hun endelig kommer så stinker det parfyme av henne, og hun har flass over hele kroppen. hun er allergisk mot melkeprodukter, så noen driver tydeligvis og forer henne med melk eller noe. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som katteeier spør om hvilken rett naboen har til å ta inn din katt.

Jeg spør som nabo om hvilken rett du har til at katten din driter og pisser ned hage og inngangsparti hos meg.

sorry, jeg tror du skal være glad for at du har en nabo som bryr seg om katten din og dermed tåler mer fra den.

djeeeez. du får se på det som gjødsling da vet du. her i norge er det faktisk lov å slippe ut katten sin. eller foretrekekr du at folk skal flytte til fjells fordi de vil ha en katt? kanskje gå tur med de i bånd? klatre i trær med dem?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg TS! Jeg ville virkelig blitt forbanna om noen tok inn pysene mine. Håper du får svar på hvem det er og at de kan love deg at det ikke skal gjenta seg! Og så vil jeg også si at det er flott at du GJØR noe med dette, det viser at du virkelig bryr seg om pusen din, noe mange ikke gjør..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen tar inn min og..hun er borte i flere døgn, og når hun endelig kommer så stinker det parfyme av henne, og hun har flass over hele kroppen. hun er allergisk mot melkeprodukter, så noen driver tydeligvis og forer henne med melk eller noe. :kjefte:

Tror ikke min blir matet fordi han er sulten når han kommer hjem. Han er veldig kresen så hun sliter nok med å finne noe han liker.

Det er mulig han også går frivillig bort til en av naboene ute for en kos, men liker ikke at han går til fremmede. Det virker som det er samme nabo hver gang så han har vel funnet en snill dame han liker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

djeeeez. du får se på det som gjødsling da vet du. her i norge er det faktisk lov å slippe ut katten sin. eller foretrekekr du at folk skal flytte til fjells fordi de vil ha en katt? kanskje gå tur med de i bånd? klatre i trær med dem?

Syns heller de som har noe imot katter i nabolaget kunne flyttet langt opp på fjellet! :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller de som har noe imot katter i nabolaget kunne flyttet langt opp på fjellet! :fnise:

ja jeg og. drøyt å si: hvilken rett har DU til at din katt gjør fra seg i hager og sånn. eeehhhhm..... man tar ikke katta og tvinger den til å gå på do der og der. herregud. hjerne er en fin ting, synes flere burde skaffe seg en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB#21 her.

Jeg har en vakker katt som en track over tomta mi. Nei, den får ikke mat hos meg, men den får masse kos når den kommer.

Samme katt har hatt en frokostrunde hos naboen. Nå har naboen solgt så jeg tipper katten sliter litt. Vi kjenner eier. Eier har ikke hatt noe i mot frokostbesøket hos en nabo. Kanskje gjorde denne katten naboen lykkelig :) Jeg ble iallfall alltid glad når han stakk innom. :)

Det er en stor forskjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke min blir matet fordi han er sulten når han kommer hjem. Han er veldig kresen så hun sliter nok med å finne noe han liker.

Det er mulig han også går frivillig bort til en av naboene ute for en kos, men liker ikke at han går til fremmede. Det virker som det er samme nabo hver gang så han har vel funnet en snill dame han liker :)

min har blitt både små-feit og flassete hun..hun er kastrert, og jeg er LIVREDD for urinkrystaller, fedme, allergiske reakasjoner etc.

OG jeg får hjerteinfarkt når jeg roper på henne i TRE DØGN i minus 20 grader og hun ikke kommer. greit, ta inn katta gi kos etc. men 1 time er grensa for meg. og nei, jeg låser henne aldri ute. jeg er en av disse nevrotiske som roper på katten annenhver time fordi jeg er redd for hu. kan kanskje ha noe med at hun er en slåsskjempe av dimensjoner og har kommet hjem haltene, med sår etc. har sett henne falle ned fra tak o.l.

derfor blir jeg redd for at hun skal være ute og skadet..og fryse. dakar pusen min.. :)

dessuten går hun på et bestemt for, og dyrlegen min har sagt at hun ikke under noen omstendigheter skal ha vanlig mat fra butikken, reker, tunfisk etc. kun spesialfor fra dyrebutikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moulu, helt enig med deg!

Ser du ikke for deg at jeg løper etter pus, gjennom skau og trær, vente mens pus har en lur under en bil og så følge etter den og plukke opp bæsjen i rosebeddet til naboen? :skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen tar inn min og..hun er borte i flere døgn, og når hun endelig kommer så stinker det parfyme av henne, og hun har flass over hele kroppen. hun er allergisk mot melkeprodukter, så noen driver tydeligvis og forer henne med melk eller noe. :kjefte:

Huffda... :( Her en er god grunn til hvorfor man ikke skal gi andre katter mat og heller skaffe seg sin egen!

Føler med deg TS! Jeg ville virkelig blitt forbanna om noen tok inn pysene mine. Håper du får svar på hvem det er og at de kan love deg at det ikke skal gjenta seg! Og så vil jeg også si at det er flott at du GJØR noe med dette, det viser at du virkelig bryr seg om pusen din, noe mange ikke gjør..

Jeg håper også at jeg finner ut hvem det er. Jeg har snakket med et par av naboene, naboer jeg er på hils med, og de sier at de ikke ville tatt inn andre katter i respekt for eieren. Og samtlige sier også at man da virkelig ikke tar inn kattene til noen andre så lenge, og hvertfall ikke gi dem mat da man vet at katter som fores kommer tilbake.

TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moulu, helt enig med deg!

Ser du ikke for deg at jeg løper etter pus, gjennom skau og trær, vente mens pus har en lur under en bil og så følge etter den og plukke opp bæsjen i rosebeddet til naboen? :skratte:

:skratte: :skratte:

åååh...TUSEN TAKK!!!!!!!! du ga meg min første latter siden fredag!! :klemmer:

se for deg dette du, for det her har faktisk skjedd:

jeg våknet døøøødelig fyllesjuk, så deretter ut også, fyttihelvete. det var det fjerde døgnet min elskede dott av en katt var borte. jeg reiv på meg noe klær, løp ut i regner på gangstien mellom vei, skog og svær plen mens jeg brøle-hulket navnet hennes en milliard ganger. knestående av sorg!! hun kom frem mellom trærne og spurtet mot meg, mens jeg løp mot henne med ytstrakte armer. :skratte:

som en helvetes film. katta var verken sulten eller tørst forresten. men hun hadde 7 flått.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: :skratte:

åååh...TUSEN TAKK!!!!!!!! du ga meg min første latter siden fredag!! :klemmer:

se for deg dette du, for det her har faktisk skjedd:

jeg våknet døøøødelig fyllesjuk, så deretter ut også, fyttihelvete. det var det fjerde døgnet min elskede dott av en katt var borte. jeg reiv på meg noe klær, løp ut i regner på gangstien mellom vei, skog og svær plen mens jeg brøle-hulket navnet hennes en milliard ganger. knestående av sorg!! hun kom frem mellom trærne og spurtet mot meg, mens jeg løp mot henne med ytstrakte armer. :skratte:

som en helvetes film. katta var verken sulten eller tørst forresten. men hun hadde 7 flått.

Så godt å høre at det er andre her med samme katte"galskap" som meg :) :)

Når jeg forteller om enkelte av disse episodene til andre, da ser de bare rart på meg "hva er det i veien med henne" står skrevet i ansiktet deres. Bare bestekameraten min er samme ulla som meg.

Jeg har mang en gang grenet og styrt fordi katten er borte leeenge, og lurer på hvorfor ikke, er katten lei meg osv osv :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...