Gå til innhold

Svare på kontakt fra mannens elskerinne?


Gjest Gjest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Så er ingen av dem bra nok for den gifte utro mannen da?

Konen kan jo ikke være bra nok, når mannen søker seg ut til en elskerinne.

Og elskerinnen som vil noe mer kan jo ikke være bra nok hun heller, i og med at mannen ikke forlater konen.

Mannen blir vinneren, kvinnene taperne.

Det finnes også nok av historier der mannen faktisk forlater konen sin for elskerinnen. Som kjent er det også det mest vanlige scenariet der mannen forlater kvinnen. De færreste menn forlater kone/samboer uten å ha en ny å gå til. I disse tilfellene vil jeg anta at mannen enten er forelsket i elskerinnen og har tro på at han vil få det mye bedre med henne enn med konen, eller at mannen har innsett at han er i et dårlig forhold han uansett vil ut av (eller begge deler).

Du kan ha rett i at konen ikke er bra nok når mannen føler behov for å søke ut av forholdet. På den annen side, det er en ting ikke livslange partnere kan gi hverandre, og det er den spennende følelsen når noe er nytt og ukjent. De menn (eller kvinner) som har en så sterk "drive" etter spenning og følelsen av å erobre noe nytt, vil søke ut av forholdet sitt, uansett hvor flott forholdet er. Derfor burde de ikke vært i noe forhold, og derfor forlater jeg min mann.

Så her i huset er det mannen som er taperen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Hva faen får dere til å tenke at det er KONEN som ikke er god nok når mannen er utro?

I mine øyne er det MANNEN som ikke er god nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Elskerinnen også, for den del. Hva gjør at enkelte damer har så lite egenverd at de inngår forhold med en mann som er opptatt? Dersom han faktisk er interessert, går han fra kona når han har en idé om at han har møtt en kvinne han vil fungere bedre med enn den han er gift med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg kan ikke tenke meg noe mer nedlatende enn å være noens elskerinne.

Jeg tror ikke en millimeter på de som sier det er deilig uforpliktende osv.

Dersom min manns elskerinne hadde tatt kontakt med meg, hadde jeg svart med kjølig taushet, på samme måte som jeg hadde svart min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
hvilke betingelser hadde du?

Det var alt fra å få alle detaljer på bordet hvis eller når jeg måtte ønske det, ikke ha private telefoner eller passord (dvs. åpent for begge å sjekke om vi skulle ønske det) han måtte sjekke seg for kjønnssykdommer, skifte jobb osv.

I tillegg var det en del andre grep han måtte ta i livet sitt, og andre betingelser han fikk som ikke hadde noe med utroskapen å gjøre. Dette var ting som var problem mellom oss før han var utro, som handlet om helt andre ting. Men det var ting elskerinnen ikke visste om og heller ikke hadde stilt noen betingelser for om han hadde valgt henne. Med meg ville det altså bli en hel del mere pes enn det ville blitt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tydelig det er endel forsmådde elskerinner her på forumet om dagen.

Get real, de mennene som ønsker det, forlater faktisk konene sine for den andre kvinnen. Gjør de ikke det, er det fordi elskerinnen ikke er bra nok. Sorry!

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit for meg om mannen er utro, han blir hos meg uansett hvor misfornøyd han måtte være. Kjekt å være trygg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kone1
Greit for meg om mannen er utro, han blir hos meg uansett hvor misfornøyd han måtte være. Kjekt å være trygg uansett :)

For ordens skyld: Den som har skrevet dette, er ikke den samme som skrev de foregående 2 innleggene som "Kone", som altså er meg. Kan kalle meg Kone1 heretter så unngår vi misforståelser.

Og for ordens skyld 2: Mannen min ønsker å bli hos meg, men jeg har faktisk valgt å sparke han ut. Hans svik er mer enn jeg ønsker å leve med, og jeg ønsker ikke å leve resten av livet og undre om jeg er bra/spennende nok for han. Da vil jeg heller være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kone2
For ordens skyld 2: Mannen min ønsker å bli hos meg, men jeg har faktisk valgt å sparke han ut. Hans svik er mer enn jeg ønsker å leve med, og jeg ønsker ikke å leve resten av livet og undre om jeg er bra/spennende nok for han. Da vil jeg heller være alene.

Hm, ja beundringsverdig om du klarer å gjøre det du sier. De fleste lar det nok være med ord, for jo eldre vi alle blir, desto vanskeligere er det å takle endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt
Mannen tatt i utroskap, avsluttet forholdet til elskerinnen. Mye frem og tilbake. Hun har til slutt tatt kontakt med meg, sannsynligvis for å lette egen samvittighet. Jeg har lyst til å ta kontakt tilbake, skjelle henne ut, men sannsynligvis ingen god ide. Men, vil likevel gjerne høre hennes del av historien - jeg vet nemlig ikke helt om mannen min (fortsatt) lyver om enkelte forhold. Gode råd..? Noen som har vært i samme situasjon..?

Ring henne og si hva du mener om henne, det fortjener hun. Jeg hadde ihvertfall tatt henne skikkelig for meg. :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ring henne og si hva du mener om henne, det fortjener hun. Jeg hadde ihvertfall tatt henne skikkelig for meg. :rope:

Enig, det ville jeg ha gjort også. Bra å få det ut, en slags closure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpa
Ring henne og si hva du mener om henne, det fortjener hun. Jeg hadde ihvertfall tatt henne skikkelig for meg. :rope:

Og så hadde mannen fått så hatten passet etterpå....... så klart mannen vil fremstille seg selv best mulig for å vinne tilbake kona... det ligger nå i menneskers natur å fremstille seg selv i mest mulig positivt lys for å oppnå goder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Det var alt fra å få alle detaljer på bordet hvis eller når jeg måtte ønske det, ikke ha private telefoner eller passord (dvs. åpent for begge å sjekke om vi skulle ønske det) han måtte sjekke seg for kjønnssykdommer, skifte jobb osv.

I tillegg var det en del andre grep han måtte ta i livet sitt, og andre betingelser han fikk som ikke hadde noe med utroskapen å gjøre. Dette var ting som var problem mellom oss før han var utro, som handlet om helt andre ting. Men det var ting elskerinnen ikke visste om og heller ikke hadde stilt noen betingelser for om han hadde valgt henne. Med meg ville det altså bli en hel del mere pes enn det ville blitt med henne.

Er dere fortsatt sammen? Jeg har fortsatt ikke tatt kontakt, og er veldig veldig usikker på hva jeg skal gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere fortsatt sammen? Jeg har fortsatt ikke tatt kontakt, og er veldig veldig usikker på hva jeg skal gjøre....

Om du er så usikker som du er, kanskje det er best at du ikke gjør så mye? Du høres litt ut som typen som lurer litt men handler aldri. Du tar ikke steg ut i skilsmisse uansett, så hvorfor plage deg selv med dette?

Selv ville jeg ha ringt opp elskerinnen og bare tatt en kort prat. Hun er også bare et menneske, som deg og meg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Jeg har bestemt meg for ikke å ta kontakt tilbake, ikke minst fordi elskerinnen i mellomtiden har faket en helt fantastisk patetisk historie for å få mannen min tilbake. Hun er busted så det holder i løgn, og har ikke bare involvert mannen min i løgnen, men i tillegg kollegaer på jobb... Det hun har gjort er maks patetisk og komplett idiotisk, og nesten (men bare nesten) straff nok for å ødelegge så mye for meg som løgnen gjorde. Skikkelig flaut å innrømme til kollegaene sine... ! Så jeg hever meg over. Gidder ikke være forsmådd kone.... og i alle fall ikke ta kontakt. Takk for mange fine svar - skulle ønske jeg var så tøff som mange av dere der ute virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere fortsatt sammen? Jeg har fortsatt ikke tatt kontakt, og er veldig veldig usikker på hva jeg skal gjøre....

Ja, vi er fortsatt sammen og det fungerer bedre enn noengang, faktisk.

Ser at du har bestemt deg for å ikke kontakte henne pga. løgner hun serverer. Tror nok det er ganske vanlig ja, det gjorde den elskerinnen jeg snakket med også. Det ble derfor litt vanskelig å vite hva som var sant og ikke. Jeg ba mannen om å servere meg den hele og fulle sannhet dersom vi skulle være sammen. Han serverte da en versjon midt i mellom sin første versjon og hennes versjon. Føler jeg har fått svar på det meste nå og vi har kommet oss videre.

Sikkert like greit som du har bestemt deg for; å ikke kontakte henne, hvis hun er sånn som du beskriver. Men pump gjerne han dersom du har behov for det. Evt. kan du true med å snakke med henne om han ikke vil si den fulle sannheten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trådstarter (ts), jeg synes du skal ta kontakt med hun som er/var/er elskerinnen til mannen din.

Dette plager deg så åpenbart, og du gjør klokt i å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...