Gå til innhold

Noen som har polar m400, eller annen aktivitetsmåler som de bruker hele dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurte på dine erfaringer :)

Er nå gansk så opphengt i kcal og bevegelse og lurer på om dette vil gjøre alt vondt verre?

Har en m400 som er pulsklokke og aktivitesmåler i ett. Bruker den hver dag og har blitt litt avhengig ja… Klarer ikke å ta den av og ikke bruke den nemlig.

Hvordan er det med dere andre?



Anonymous poster hash: f0a36...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Fitbit Surge, er avhengig :o

Men jeg teller ikke kcal, er mer opptatt av bevegelse og hvilepuls.

Anonymous poster hash: 732e7...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcalmålingen vil vel aldri bli helt korrekt uansett...

Anonymous poster hash: f0a36...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Fitbit Surge, er avhengig :o

Men jeg teller ikke kcal, er mer opptatt av bevegelse og hvilepuls.

Anonymous poster hash: 732e7...471

Jeg har fitbit charge HR, og er helt enig med deg!

Anonymous poster hash: 683c7...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså opptatt av å nå en viss mengde aktivitet i løpet av dagen?

Hvor ligger dere lista da?

Anonymous poster hash: f0a36...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er fornøyd med å klare Fitbit standard verdier, altså 10k skritt ila dagen. Men jeg ligger på snitt ca. 18k ila dagen :-)

Anonymous poster hash: 732e7...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså opptatt av å nå en viss mengde aktivitet i løpet av dagen?

Hvor ligger dere lista da?

Anonymous poster hash: f0a36...8c8

Vi har alle ulike utgangspunkt, og vil derfor ha ulike mål.

Jeg er under opptrening etter en lang sykdomsperiode, og har pr i dag et mål om 8000 skritt (moderat aktiv), og 20 aktive minutter om dagen.

Dette målet klarer jeg ennå ikke daglig, da hvilepulsen bruker lang tid (ca 4-5 dager) på å roe seg etter trening.

Anonymous poster hash: 683c7...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m400 og her helt avhengig. Kan stille inn hvor aktiv man ønsker å være for å nå målet for dagen. Jeg har lagt meg midt på treet og må enten trene eller gå tur for å komme opp i 100%. Syns det er et helt fantastisk hjelpemiddel og liker at den har gps. Har litt konkurranse med meg selv om å klare 100% hver dag så jeg får det ekstra pushet til å komme meg ut eller på treningssenteret. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polar loop og er ganske avhengig ja:) Ligger mellom 10-20 000 skritt per dag, men bryr meg ikke så alt for mye om det. Synes bare det er interessant å se forskjellene utifra hva jeg har gjort. Og det skal jammen utrolig lite for å fylle opp kvoten, bare en 20 minutters tur ut og man har fått 3000 skritt eller noe sånt. Og man får nesten like mange skritt om man går en rolig tur på en time/ løper rundt inne i 8 timer. Så sånn sett blir det jo kanskje litt feil da. Bruker pulsbeltet som følger med til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m400 og her helt avhengig. Kan stille inn hvor aktiv man ønsker å være for å nå målet for dagen. Jeg har lagt meg midt på treet og må enten trene eller gå tur for å komme opp i 100%. Syns det er et helt fantastisk hjelpemiddel og liker at den har gps. Har litt konkurranse med meg selv om å klare 100% hver dag så jeg får det ekstra pushet til å komme meg ut eller på treningssenteret. Veldig fornøyd!

Så du har stilt inn din på nivå 2?

Hva med trening pr uke da?

Hvor mange prosent ligger du på i gjennomsnitt da?

Jeg for min del ligger på rundt 70% de dagene jeg har hviledag og ikke trener/går tur.

Men de dagene jeg trener (løper) ligger jeg på alt fra 140-180%

Jeg har min på nivå 2, og at jeg trener 3-5 t pr uke. Men er vanskelig å få 100% på treningsfrie dager, men veldig lett på treningsdager.

Gjennomsnittet for april er på 110% så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har stilt inn din på nivå 2?

Hva med trening pr uke da?

Hvor mange prosent ligger du på i gjennomsnitt da?

Jeg for min del ligger på rundt 70% de dagene jeg har hviledag og ikke trener/går tur.

Men de dagene jeg trener (løper) ligger jeg på alt fra 140-180%

Jeg har min på nivå 2, og at jeg trener 3-5 t pr uke. Men er vanskelig å få 100% på treningsfrie dager, men veldig lett på treningsdager.

Gjennomsnittet for april er på 110% så langt.

Beklager veldig seint svar. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med nivå 2 (finner ikke noe på klokken som heter det), men jeg har stilt inn på at hverdagen er "mest sittende" for jeg sitter foran pc hele dagen på jobb, og at jeg trener 1-3 ganger i uken. Ser jeg har 21,5 timer trening i april så det burde vært oppjustert til 3-5..

På treningsdager ligger jeg på rett under eller rett over 200% og på de andre dagene mellom 130%-150%. For at jeg skal nå 100% med min inaktive hverdag så må jeg gå en tur på ca en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Heisann, nå er dette et gammelt innlegg men jeg prøver meg for det. 

Jeg forstår ikke om jeg har gjort noe feil ved registering på min polar m400. Altså om natta ligger den på nattbordet og teller kalorier. Jeg trodde det var noe galt med den så jeg var innom butikken og faktisk byttet til en ny polar klokke. Men herregud den nye gjør det samme. Jeg tror jeg har valgt noe feil innstilling noen andre enn meg som har vært borti dette?? 

Takk på forhånd for svar.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, nå er dette et gammelt innlegg men jeg prøver meg for det. 

Jeg forstår ikke om jeg har gjort noe feil ved registering på min polar m400. Altså om natta ligger den på nattbordet og teller kalorier. Jeg trodde det var noe galt med den så jeg var innom butikken og faktisk byttet til en ny polar klokke. Men herregud den nye gjør det samme. Jeg tror jeg har valgt noe feil innstilling noen andre enn meg som har vært borti dette?? 

Takk på forhånd for svar.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, nå er dette et gammelt innlegg men jeg prøver meg for det. 

Jeg forstår ikke om jeg har gjort noe feil ved registering på min polar m400. Altså om natta ligger den på nattbordet og teller kalorier. Jeg trodde det var noe galt med den så jeg var innom butikken og faktisk byttet til en ny polar klokke. Men herregud den nye gjør det samme. Jeg tror jeg har valgt noe feil innstilling noen andre enn meg som har vært borti dette?? 

Takk på forhånd for svar.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, nå er dette et gammelt innlegg men jeg prøver meg for det. 

Jeg forstår ikke om jeg har gjort noe feil ved registering på min polar m400. Altså om natta ligger den på nattbordet og teller kalorier. Jeg trodde det var noe galt med den så jeg var innom butikken og faktisk byttet til en ny polar klokke. Men herregud den nye gjør det samme. Jeg tror jeg har valgt noe feil innstilling noen andre enn meg som har vært borti dette?? 

Takk på forhånd for svar.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, nå er dette et gammelt innlegg men jeg prøver meg for det. 

Jeg forstår ikke om jeg har gjort noe feil ved registering på min polar m400. Altså om natta ligger den på nattbordet og teller kalorier. Jeg trodde det var noe galt med den så jeg var innom butikken og faktisk byttet til en ny polar klokke. Men herregud den nye gjør det samme. Jeg tror jeg har valgt noe feil innstilling noen andre enn meg som har vært borti dette?? 

Takk på forhånd for svar.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann, nå er dette et gammelt innlegg men jeg prøver meg for det. 

Jeg forstår ikke om jeg har gjort noe feil ved registering på min polar m400. Altså om natta ligger den på nattbordet og teller kalorier. Jeg trodde det var noe galt med den så jeg var innom butikken og faktisk byttet til en ny polar klokke. Men herregud den nye gjør det samme. Jeg tror jeg har valgt noe feil innstilling noen andre enn meg som har vært borti dette?? 

Takk på forhånd for svar.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, nå er dette et gammelt innlegg men jeg prøver meg for det. 

Jeg forstår ikke om jeg har gjort noe feil ved registering på min polar m400. Altså om natta ligger den på nattbordet og teller kalorier. Jeg trodde det var noe galt med den så jeg var innom butikken og faktisk byttet til en ny polar klokke. Men herregud den nye gjør det samme. Jeg tror jeg har valgt noe feil innstilling noen andre enn meg som har vært borti dette?? 

Takk på forhånd for svar.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke polar, men de fleste pulsklokker teller kalorier gjennom døgnet basert på vekt og høyde, i tillegg til kalorier fra aktiviteter. Dette for at totalt kaloriforbruk gjennom døgnet skal bli "riktig". Det er jo uansett bare et estimat, men det gir en pekepinn. 

Anonymkode: 28c20...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke polar, men de fleste pulsklokker teller kalorier gjennom døgnet basert på vekt og høyde, i tillegg til kalorier fra aktiviteter. Dette for at totalt kaloriforbruk gjennom døgnet skal bli "riktig". Det er jo uansett bare et estimat, men det gir en pekepinn. 

Anonymkode: 28c20...8b0

Men da blir jo ikke dette riktig i utgangspunktet. Jeg har jo ikke forbrent så mye kalorier som den viser🙈. Men da er det vist ikke noe jeg gjør feil og ikke galt med klokka. Må si jeg ble skuffet nå.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...