Gå til innhold

Hva spiser dere som veimat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Si at dere ikke pakker med matpakke, som sikkert hadde vært det aller beste.

Når dere er på langtur i bil, hva spiser dere da? Spesielt hvis man ønsker litt mindre kaloririk fastfood. Alt er vel ille, men hva er best av det verste?



Anonymous poster hash: 05d23...6df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er vel å stikke innom en matbutikk, kjøpe en salat og litt skinke. Selv kjøper jeg gjerne med meg en grillkylling og noen rundstykker, spiser jeg den. Ikke helt det beste men å sitte å gafle i seg en grillkylling med litt salat er ikke så altfor ille.

Eventuelt stikke innom en kinarestaurant, spise kinamat.



Anonymous poster hash: 8745e...b5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å holde meg unna baconpølse på besinstasjon når vi skal kjøre langt, haha! Men jeg vet ikke om noe "sunn" junkfood.. Om jeg absolutt ikke skulle hatt noe usunt, så måtte det vel blitt en slik ferdigsalat de selger.



Anonymous poster hash: 8f060...b4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å spise baconpølse eller luna fra shell.



Anonymous poster hash: 7bc98...8e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banan og nøtte-/energibar. :)

Anonymous poster hash: ff924...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar med sunn og innholdsrik salat hjemmefra, og kjøper et beger druer, bananer og juice. Kanskje varme fiskekaker på meny. Kaffe og sjokolade langs veien ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er jeg fornuftig og stopper innom en matvarebutikk istedet for en bensinstasjon, og da kjøper jeg meg salat fra salatdisken.

Ikke helt fornuftig så kjøper jeg en grov baguett med ost og skinke fra bensinstasjon.

Fullstendig ufornuftig: en pose boller fra bensinstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på.

Jeg er IKKE en av disse som forbanner og spytter tre ganger hver gang jeg ser en Statoil Burger. Av og til er det digg på langtur og da kjøper jeg det, (selv om alle disse "jeg spiser bare organiske produkter og er sunn som bare juling og jeg haaaaaater alt av fast food drite dere spiser på, ekle ekle mennesker) har en tendens til å komme med spy tegnet i slike tråder.

Spiser roller burger også viss de har eller grill pølse.

Eller om jeg har lyst på kjøper jeg like gjerne en baguett med ost og skinke på bensinstasjonen, hender av og til jeg stopper på meny/spar for der har de gode pizza baguetter, eller annen mat som er varm som fiskekaker, pannekaker, lunsjkaker, pastaretter eller en salat av en eller annen variant.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte med meg bananer og nøtter, men ender stort sett opp med å ikke spise det og heller ta med meg ei pølse i lompe og 3 boller fra Statoil. Ingen skam i det :)



Anonymous poster hash: 5071c...324
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt ta en pølse av noe slag eller en burger. Men nå jobber jeg i bil, så det er jo selvsagt ikke noe jeg gjør til vanlig. Til vanlig kjøper jeg mat på matbutikken, alt fra salater, rundstykke og en pakke skinke, skyr og en wasa sandwich, bringebær og kesam lime (og tar jeg med meg en isskje) osv. De nevnte er de det går mest av for tiden. Dropper matpakke da jeg ikke har kjøleskap tilgjengelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Det er ikke fordi jeg er snobbete og ikke kan spise en burger på bensinstasjon at jeg unngår det hvis jeg kan, men har sett meg lei på at det jeg har fått rett og slett er så forferdelig at det knapt kan spises.

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å lage en burger. Etter at jeg en gang fikk med det svidde greiene som ligger igjen i panna på burgeren og fikk kanskje 5 pommes frites til blodpris, så er jeg skeptisk til mange av de langs-veien-spisesteder.

Pølse spiser jeg ikke uansett, så da stikker jeg innom en matbutikk og kjøper salat eller en baguett.

Men vi har en rute vi pleier å kjøre ganske ofte, og der vet vi om et sted hvor vi kan stoppe og få oss grei fast food, men jeg synes det er trist at det stort sett bare er usunn dårlig mat å oppdrive når man er ute og kjører på en søndag. (På vestlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøttemiks med eventuelt tørket frukt eller energibar om jeg kjøper på bensinstasjon.

Hvis jeg har tilgang til et supermarket kjøper jeg gjerne andre typer energibarer, tørket frukt, bananer, bær, sjokolademelk eller juice, ferske rundstykker, mørk sjokolade.

Varierer en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg kjøre langt stopper jeg gjerne på en veikro og spiser middag, rett og slett. Skal jeg ikke kjøre så langt, så føler jeg sjelden noe behov for mat. Kan kjøpe med meg en sjokolade eller noe slikt hvis det er bare halvlang distanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som regel med meg matpakke til minst ett måltid, men er det en lengre tur på ukjente veier blir det fort en burger eller pølse på en tilfeldig bensinstasjon. Hvis jeg kjører veier jeg kan og vet hvor det er veikroer underveis stopper jeg helst og kjøper middag. Er det ferjeturer med svelesalg, blir det minst én sånn også. Ellers har jeg gjerne frukt og boller e.l. i bilen for raskt energipåfyll underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vann og vannkoker i bilen. Og noen poser og bøtter med ulike rett i koppen og kaffepresse. Og så ligger der noen muslibars og kjeks. Om sommeren ligger der også knekkebrød og ulike påleggsbokser: Tomatmakrell, mager leverpostei, svolværpostei, jædersylte etc. Men hermetikk er ikke glad i frost og store temperatursvingninger.

Men det er "nødproviant". Finner som oftest langåpen butikk med salat eller ferskvaredisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom det er bare 8 timer eller mindre, så spiser jeg ikke noe. Driker vann. Er det lengre enn det hadde jeg enten laget noe som kunne spises kaldt eller tatt med proteinpulver.



Anonymous poster hash: 77b89...246
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er ute på veien, og trenger å "tanke", gir jeg fullstendig blanke faen i kalorier og bestiller en burger med alt som hører med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...