Gå til innhold

Flat rumpe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tidenes flateste rumpe. Eller firkantet blir vel best å si. Når jeg ser meg i speilet , ser jeg rumpa mi er flat midt på.

Har prøvd å trene den jevnlig sammen med annen trening, men ingenting skjer.

Kan kjenne den en sjelden gang etter å ha gått i nedoverbakke. Tror dessuten jeg er veldig dårlig på rumpeøvelsene, for jeg får bare vondt i lårene fremme.

Noen som kan hjelpe meg? Vet du om noe som virkelig funker? Hva kan jeg gjøre annerledes for at jeg ikke skal kjenne det bare i lårene fremme?

Hilsen slappe rumpa :D

Anonymous poster hash: 808ac...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange treningsformer som påstår å virke for flate rumper, men den gang ei. Min er like flat.

Arvelig, tror jeg. Moren min ser likedan ut.



Anonymous poster hash: d38ad...510
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt problemer med å aktivere musklene i bakside lår og rumpe, for meg har det hjulpet å gjøre mange støtteøvelser og variasjoner av knebøy samt mye tøying.

Klarer nå å bruke rumpa og har nå en rund rumpe istedenfor en pannekake, men har fortsatt ikke noe kontakt med bakside lår som er like stivt og stramt som før.- Det har tatt 2 år for meg å komme der jeg er nå.



Anonymous poster hash: ccea8...db0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dype, tunge knebøy er trikset.



Anonymous poster hash: 51eb8...007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skikkelig flat og firkanta rumpe.. Jeg trener ikke aktivt for å gjøre noe med det da, men kjæresten sier den har fått mer form i løpet av tiden vi har vært sammen (oppunder halvannet år). For min del tror jeg det skyldes spinning!

Ellers er jeg ikke enig i de som sier knebøy, det er i alle fall ikke da jeg får best kontakt med rumpa. Personlig heller jeg mer mot øvelsene nevnt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!

Ja, er nok arvelig , for moren min har akkurat samme rumpa. Men jeg er såpass ung at jeg kunne tenkt meg å ikke sett ut som jeg gjør i den alderen.

Har venninner som har spretterumpe, men ikke trener noe. Så jeg har tenkt tanken at det ikke er meningen for meg. Men hvordan aktiverer jeg de musklene?

Skal se gjennom øvelsene dere sier, kanskje noe funker bedre for meg. Takk igjen! :)

Anonymous poster hash: 808ac...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hip thrust i smith machine, la tærne peke utover, da får du mer kontakt med rumpa, samme med glutebridge. Ett beins markløft funker også for meg for å få god kontakt, ellers kan jeg anbefale aktiveringsøvelser.



Anonymous poster hash: dd37e...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hip thrust i smith machine, la tærne peke utover, da får du mer kontakt med rumpa, samme med glutebridge.

Anonymous poster hash: dd37e...7df

Hvorfor i smith?

Jeg har alltid ment at maskinen ødelegger noe av den naturlige bevegelsen, hip thrust kan helt fint bli gjort med vanlig stang.

Mine favoritt øvelser for rumpa er glute bridge med beina plassert på en vanlig benk (og vekter på magen), og selvfølgelig bulgarsk utfall med ekstra vekter i hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...