Gå til innhold

Ser dette bra ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost:

Tre knekkebrød med et tynt lag bremykt, to kokte egg (med litt salt og pepper) og en skive hamburgerrygg.

+ en gulrot.

Lunsj:

Tacosalat - 1/4 isbergsalat, 1/4 agurk, 1 tomat, 200g karbonadedeig med tacokrydder, 1 ss lett rømme og litt revet ost.

Middag:

1 kyllingfilet, 50-60 gram jasminris og grillkrydder.

Dessert: en frukt

Mellommåltider:

Skyr, frukt, grønnsaker, bær, mager kesam, yoghurt (dobbel 0)..

hva synes dere om dette, i forhold til at jeg ønsker å gå ned i vekt og opp i muskelmasse (er 168 cm høy og veger 65 kg).

Anonymous poster hash: 8019d...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kalorier er det?

Jeg ville nok ha spist færre knekkebrød på en gang. Det er ikke mye næring i isbergsalat, velg en annen til vanlig. Skyr og Dobbel o yoghurt er vel knapt mat (null fett, null sukker - hvis ikke også null smak, vær mistenksom). Ville også ha styrt unna mager kesam. Høres også tørt og magert ut med kyllingfilet og karbonadedeig og hamburgerrygg.

Går ut fra at dette er et eksempel, typisk matvalg, og ikke eksakt hva du har tenkt å spise hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier er det?

Jeg ville nok ha spist færre knekkebrød på en gang. Det er ikke mye næring i isbergsalat, velg en annen til vanlig. Skyr og Dobbel o yoghurt er vel knapt mat (null fett, null sukker - hvis ikke også null smak, vær mistenksom). Ville også ha styrt unna mager kesam. Høres også tørt og magert ut med kyllingfilet og karbonadedeig og hamburgerrygg.

Går ut fra at dette er et eksempel, typisk matvalg, og ikke eksakt hva du har tenkt å spise hver dag?

Ja, jeg kan for eksempel ta to knekkebrød med egg til frokost, og to knekkebrød med hamburgerrygg til kveldsmat.

Har du forslag til en annen, mer næringsrik salat? Liker crispisalat og hjertesalat.

Jeg synes skyr og dobbel 0 de godt, og det metter, og tenker derfor at det er et ypperlig mellommåltid.

Mager vanilje kesam er jo kjempe godt til for eksempel bær, og det inneholder greit med proteiner.

Tørt? Nei, det synes jeg ikke. Jeg liker det, og derfor jeg ønsker å spise det hver dag i en periode.

Er lettere for meg å holde meg til planen, når det faktisk foreligger en plan.

Anonymous poster hash: 8019d...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det jo fire knekkebrød istedenfor tre :glare: Njæ. jeg elsker knekkebrød selv, ikke noe vondt å si om knekkebrød. Det er bare det at variasjon er viktig.

Hjertesalat og crispisalat er flott, og ruccola, radicchio, romano, ekeblad, lollo, spinat - jo mørkere, og jo mer smak - jo bedre, mer næring.

Du skal ikke bare ha proteiner, du trenger fett også, for hjerne og nerver og for å ta opp fettløselige vitaminer i grønnsakene.

Hovedsaken er at du liker maten din, da vil du holde deg til planen.

Men om du går ned i vekt, kommer an på hvor mange kalorier du får i deg.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det "kun" snakk om seks uker, så variasjon er ikke noe jeg orker å tenke på - er veldig kresen på mat.

Tips til hva jeg kan bruke spinat til?

Ja, jeg spiser fett (smør, rømme, ost). Forslag til hva annet fett jeg burde spise (ikke avokado, for mye kcal).

Jeg tror dette er 1200-1300 kcal. Trener 3 dager hver uke (cardio og styrke hver gang).

Anonymous poster hash: 8019d...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at dette er ca 1200-1300 kcal er det hvertfall for lite mat. Minst 1500 kcal de dagene du ikke trener og gjerne opp mot 2000 kcal på treningsdagene.



Anonymous poster hash: 92682...cea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...