Gå til innhold

Trene med virusinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært trøtt, slapp og småforkjølet i over en uke nå. Orker knapt å dra meg på jobb, og sitter og smådupper der, sover 8 timer om natten, planlegger å trene men snur meg rundt og sover to-tre timer til...

Var hos legen i dag, crp var helt ok, og han tok en haug blodprøver og lyttet på meg.

Har ikke trent på over en uke, greier knapt gå og snakke samtidig, burde jeg tvinge meg selv på trening når jeg er frisk nok til å gå på jobb?

Anonymous poster hash: 73a0c...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært trøtt, slapp og småforkjølet i over en uke nå. Orker knapt å dra meg på jobb, og sitter og smådupper der, sover 8 timer om natten, planlegger å trene men snur meg rundt og sover to-tre timer til...

Var hos legen i dag, crp var helt ok, og han tok en haug blodprøver og lyttet på meg.

Har ikke trent på over en uke, greier knapt gå og snakke samtidig. Anonymous poster hash: 73a0c...6fa

Synes du selv at du bør presse kroppen i den tilstanden du er nå? Nei, hvil deg i noen dager til du!!

God bedring!!

Anonymous poster hash: 387e3...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjenner deg uopplagt og i tillegg har mye større søvnbehov enn vanlig er det tydelige tegn på at kroppen ikke har noe overskudd. Da skal du ta det med ro, ikke presse kroppen. Hvis du presser kroppen i din tilstand vil det ta lenger tid før du blir frisk, og du kan i verste fall få langvarige problemer.

Thor Hushovds måtte avslutte karrieren litt tidligere enn han hadde tenkt fordi han pressa kroppen hardt i lengre tid mens han hadde virusinfeksjon. Selv om han til slutt tok et flere måneders avbrekk fra treninga kom han aldri tilbake på det nivået han hadde vært på. Han hadde noen bra dager, men også dager der han datt av feltet selv i begynnelsen av lange ritt før det hadde begynt å gå fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du absolutt ikke gjøre!
Jeg har hatt perioder som dette, CRP rimelig grei og legen fastslo ikke hva det var. Lang historie, men både vært gjennom kyssesyken og cytomelagiovirus og måtte kutte ut treningen noen små perioder. Er av dem som blir gal om jeg ikke får rørt litt på meg, så prøvde meg innimellom. Lærte fort at det bare ikke går.


Jeg sier bare LYTT til kroppen. Du vil bare bruke lengre tid til å komme tilbake til normalen, dersom du f.eks. har et virus som tar på energien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyssesyke hadde jeg for mange år siden, det fant de ut etter mange måneder med blodprøver etter en litt uforklarlig sykdom som de da fant ut var mycoplasma.

På jobb i dag måtte jeg gå opp en liten bakke. Det kjentes ut som jeg skulle besvime på toppen.

Greier knapt å gå og snakke samtidig, blir anpusten. Det er slitsomt å snakke, jeg får liksom ikke nok luft.

Legen lyttet og fant ikke noe på lungene.

Er det mye pollen nå? Bor på Vestlandet. Har tidligere blitt konstatert allergisk mot alt mulig, men de verste plagene gikk over av seg selv. Kan jo hende de er dukket opp igjen like brått som de forsvant?

Anonymous poster hash: 73a0c...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...