Gå til innhold

Dere som begrenser lørdagsgodtet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det?

Bestemmer dere dere for hva dere skal spise på forhånd?

Regner dere kcalinnhold?

Ellers spiser dere etter magefølelse?

Anonymous poster hash: 717d8...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lar være å kjøpe inn :P

Jeg spiser bare godteri når jeg er hos andre. Eller når jeg ikke har greid å la være å kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil ha sjokolade foreksempel så bestemmer jeg meg på forhånd for mye jeg "får lov" å spise og resten gjemmer jeg bare vekk

Anonymous poster hash: f90af...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Vanskelig å begrense lørdagsgodtet synes jeg. Jeg sliter med at når jeg først spiser et par biter, så greier jeg ikke å stoppe. Sukker er som narkotika for meg. 😫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemmer hvor mye jeg kan spise på forhånd. Legger det jeg tillater meg selv å spise i en liten bolle, og pakker bort resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å tilrettelegge for ca 200 kcal lørdagsgodt.

Da kjøper jeg 40 g potetgull hvis jeg vil ha potetegull, eller så deler jeg opp annet godt slik at det er innenfor kalorimålet mitt.

Jeg har ingen problemer med å ha resten liggende i skapet til neste uke.



Anonymous poster hash: c5416...513
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett kuttet helt ut den norske lørdagsgodt-tradisjonen. For mange år siden. Nå spiser jeg god mat og drikker god vin. Savner ikke "junket" et eneste sekund.



Anonymous poster hash: 79931...c18
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg tar "lørdagskosen" på sparket.

Noen ganger vil jeg ikke ha noe, andre ganger baker jeg noe godt eller tar et par knekk mørk sjokoalde og noen ganger er lørdagssnacksen cafékos med kaffe latte og noe godt å bite i. Har sjeldent behov for å fråtse eller spise smågodt da jeg spiser nok og næringsrik mat gjennom uka.

Blir jeg fysen på f.eks smågodt til kinoen så tar jeg som oftest ikke mer enn et par biter av hver ting jeg liker da jeg vet at jeg blir kvalm av for mye og smågodt, og i mørket i en kinosal er det lett å spise ustoppelig mens en ser på en spennende film. Men får uansett noe behov for å ta av i godishyllen i utgangspunktet så er egentlig ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare dropper å kjøpe det. Vet at hvis jeg spiser meg mett på middag, så vil ikke søtsuget være der. Hvis jeg likevel MÅ ha noe søtt, kjøper jeg en liten sjokolade. Den er jo ikke så stor, så da går det greit. Vet om mange som begrenser seg til 10 biter smågodt. Hvis du klarer å begrense deg i butikken så er jo mye av jobben gjort.

Anonymous poster hash: 4c690...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter med å spise godteri til etter at middagen er spist. Ofte er jeg da så mett at jeg ikke orker særlig mye godteri.

Anonymous poster hash: e008d...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Droppet det bare. Sluttet å spise godteri for noen uker siden. Blir som å slutte å røyke. Etterhvert tenker man ikke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg vil begrense, så gjør jeg som Pringle, lar være å kjøpe inn. Vil jeg tillate meg litt, så kjøper jeg litt.

Jeg er ofte fysen på noe på kvelden og er ikke flink til å la godis ligge i ro i skapet, med mindre det er tiltenkt en spesiell situasjon som kakepynt eller gjester dagen etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt med kromtilskudd. I går spiste jeg faktisk ikke sjokolade. Et par biter med Dumle, men det var alt av godteri. Hadde ikke lyst på en gang!
Men lørdagspizza og et par glass med vin derimot... Det finnes det ikke tilskudd mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrenser meg til et visst antall biter (f.eks. 4) og tar det frem i starten av kvelden. Dette skal da holde for hele helgen, så hvis jeg spiser det opp på fredag er det ikke noe igjen til lørdag. Det å passe på å være mett er også et bra tips :) Lett å spise sjokkis når man er litt sulten og godtesyk..

Ellers er det viktig for meg å ha andre alternativer til "kos" liggende, f.eks. appelsin med mørk sjokolade over, grønnsaker og dipp, frukt og bær, smoothie, glass med funlight osv. Da blir man mettere, og får snackse/kose følelsen likevel! Pass på å spar dette bare til helgen, slik at det blir litt stas.



Anonymous poster hash: 6be41...805
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å spise sjokkis når man er litt sulten og godtesyk..

Anonymous poster hash: 6be41...805

Det heter sjokolade!!!

Ååååhr, kan ikke folk bare slutte å være så late når de skriver i stedet for å dikte opp endinger???? :bond:

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det heter sjokolade!!!

Ååååhr, kan ikke folk bare slutte å være så late når de skriver i stedet for å dikte opp endinger???? :bond:

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

Oida. Det var en voldsom reaksjon på et uskyldig slangord.

Anonymous poster hash: d7636...abb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler aldri inn godteri selv, ser rett og slett ikke noe poeng i å ha det i hus. Det er jo også noe man får 'spontant' lyst på, så handler man godteri i butikken er det som regel fordi man har lyst på der og da.

Er jo hos en venninne som har godteri og spiser kan jeg kanskje spise litt, et par sjokolader el.l. Passer på at jeg er helt mett etter middag og kanskje har en sunnere snacks i tillegg, slik at jeg ikke blir fristet til å legge innpå.



Anonymous poster hash: 1b417...f9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida. Det var en voldsom reaksjon på et uskyldig slangord.

Anonymous poster hash: d7636...abb

Slangord? Slike "slangord" får folk til å høres tilbakestående ut. Ikke rart at rettskriving går rett vest.

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangord? Slike "slangord" får folk til å høres tilbakestående ut. Ikke rart at rettskriving går rett vest.

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

Slapp av. Det er ingen krise å bruke slang innimellom. Spør norsklæreren din.

Anonymous poster hash: d7636...abb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...