Gå til innhold

Vi som skal holde vekta


Pringle

Anbefalte innlegg

Jeg ser at du nå er under det du har satt som minimum. Men det er nok greit så lenge du ikke fortsetter å gå ned. Kanskje kroppen trenger litt tid på å finne hva som er idealvekten.

Så du fortsetter å telle kalorier, også etter at du var ferdig med slankingen? Det var vel der jeg bommet sist, når jeg gikk opp etter slankeslutt. Jeg får prøve å huske på det, når jeg forhåpentligvis er ferdig med slankingen og kommer hit etter påske.

Strengt tatt er jeg vel fremdeles i stabiliseringsfasen! Hva jeg bør ligge på er jeg neimen ikke sikker på. Jeg veier nå mindre enn jeg gjorde da jeg gikk på videregående. Jeg var enda en kilo lettere enn nå da jeg hadde slanket meg i 2006, men da hadde jeg nok lavere fettprosent også og så litt utmagret ut. Jeg gikk også fort opp igjen da jeg sluttet å telle kalorier og livet overrumplet meg. Har ikke tenkt å la dette skje igjen :-P Jeg teller kalorier fordi det passer inn i min livssituasjon akkurat nå. Jeg trenger å planlegge for å holde styr på innkjøp og måltider, og matdagboken med kaloriteller (MFP) er en del av dette systemet.

Gleder meg til å få deg med her når du er klar, Hulderen!

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt fra tidligere: 78,6 (28. oktober 2013)
Høyde: 161 cm

Maksimum: 59,0 kg
Minimum: 57,5 kg

Desember 2014
26. desember: 58,8 kg

Januar 2015
2. januar: 57,8 kg
9. januar: 56,9 kg

16. januar: 57,8 kg

Ypperlig :mrgreen:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 78,6 (28. oktober 2013)

Høyde: 161 cm

Maksimum: 59,0 kg

Minimum: 57,5 kg

Desember 2014

26. desember: 58,8 kg

Januar 2015

2. januar: 57,8 kg

9. januar: 56,9 kg

16. januar: 57,8 kg

Ypperlig :mrgreen:

Se der ja,mder var du oppe igjen!

Gjorde du det samme denne uken som forrige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja,mder var du oppe igjen!

Gjorde du det samme denne uken som forrige?

Jeg hadde salt sild til middag i går, ellers har jeg gjort omtrent det samme hver dag i de siste par månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg at jeg vil være med. Jeg skulle gjerne gått ned et par kilo til (tror jeg - ''alle'' sier at jeg ikke trenger det, så jeg vet ikke om det bare er jeg som tenker ''mye vil ha mer''), men siden jeg har holdt meg stabil i flere måneder nå, er det vel liten sannsynlighet for det tror jeg. Jeg setter uansett ingen nedre grense. :)

Vet ikke helt hva jeg skal sette som førvekt egentlig. Er det juks å sette høygravid-vekt? :fnise: Veide 88 kg rett før barn nr. 2 kom. Hadde et utgangspunkt på 75 kg da jeg ble gravid med henne, og 70 kg da jeg ble gravid med førstemann. 70 kg har nok vært min vekt de siste 5 årene før jeg ble gravid.

Høyde: 167 cm

Maxvekt: 64 kg

14.01.15: 62,5 kg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Belle! Litt juks å regne babyen som vekt, vil jeg si :laugh: Men angående hvilken vekt man bør/vil ha... jeg ser det litt an og ser hva som skjer om jeg fortsetter sånn som jeg spiser nå. Jeg kan godt gå ned et par kilo til, og jeg kan godt ligge der jeg er. Derfor slingringsmonnet. Det er ikke realistisk å forvente at vekta vil være lik hele tiden, med variasjon i kost og mosjon feks når det er ferie, man er bortreist, syk ol. Men de ekstreme utslagene vil jeg unngå. Og for å få til det må jeg være bevisst. Å få støtte til det og inspirasjon når man holder på å bli lei er en enorm hjelp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, Belle! Litt juks å regne babyen som vekt, vil jeg si :laugh: Men angående hvilken vekt man bør/vil ha... jeg ser det litt an og ser hva som skjer om jeg fortsetter sånn som jeg spiser nå. Jeg kan godt gå ned et par kilo til, og jeg kan godt ligge der jeg er. Derfor slingringsmonnet. Det er ikke realistisk å forvente at vekta vil være lik hele tiden, med variasjon i kost og mosjon feks når det er ferie, man er bortreist, syk ol. Men de ekstreme utslagene vil jeg unngå. Og for å få til det må jeg være bevisst. Å få støtte til det og inspirasjon når man holder på å bli lei er en enorm hjelp!

:ler: Var det jeg tenkte. ;) Da regner vi 75 kg da. Var på vei nedover etter første unge, men så ble jeg ''plutselig'' gravid igjen.

Sånn har jeg det også! Jeg må styre meg selv med jernhånd, ellers sklir det bare ut. Har viljestyrke omtrent lik null når det gjelder mat. :P Nå har jeg kommet inn i en god rutine i hverdagen heldigvis, men jeg merker at det har lett for å skli ut i helgene, og ikke minst i ferier når jeg ikke er på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maksimum: 60,0 kg (70cm/80cm)
Minimum: 55 kg

Desember 2014
26. desember: 57,6 kg (69cm/81cm) Målt på kvelden

Januar 2015

2. januar: 57,8 kg (69cm/79cm) Målt på kvelden

9. januar: 56,4 kg (67cm/78cm) Målt på kvelden

16. januar: 56,1 kg (67cm/79cm) Målt på kvelden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Var det jeg tenkte. ;) Da regner vi 75 kg da. Var på vei nedover etter første unge, men så ble jeg ''plutselig'' gravid igjen.

Sånn har jeg det også! Jeg må styre meg selv med jernhånd, ellers sklir det bare ut. Har viljestyrke omtrent lik null når det gjelder mat. :P Nå har jeg kommet inn i en god rutine i hverdagen heldigvis, men jeg merker at det har lett for å skli ut i helgene, og ikke minst i ferier når jeg ikke er på jobb.

Som om jeg skulle skrevet dette selv :P Spesielt når det er en hektisk periode i livet hvor hverdagene går og går for min del, så kommer det en roligere periode og da kan jeg bøtte innpå med mye mat :ler2: Har stresset ned mye sammenlignet på det verste, så spiser hele tiden også når hverdagene går i ett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hei, tenkte å joine her, siden jeg jobber med å holde vekten etter at jeg begynte å ta av for to år siden, da var startvekten på 89kg.

Høyde 172

Maksvekt 65 kg

Minimumsvekt 60

Veier meg en passende dag i uken så det blir ikke alltid på en fredag, men kan jo oppdatere på fredagen da (for det om det i dag er lørdag!!)

19 desember 64 kg

2 januar 65 kg

9 jan 64 kg

16 jan 63 kg -

Vurderer om jeg skal se om jeg kan gå ned til 60kg, men har ikke helt bestemt meg enda.

Kommer også til å legge til treningen for uken og litt om hvordan matvanene har vært den siste uken.

Ukens trening har bestått av 3 joggeturer med hund på ca 5 km - rolige turer siden jeg har en betennelse i skulderen. Men 3 turer er bedre en 1 - 2 som det har vært i hele desember, så tenker at jeg er på bedringens vei.

Maten har vært ok, utskeielsen denne uken var baconchips :wow: . Ellers så prøver jeg å få inn mer frukt og melkeprodukter, så jeg har begynt å drikke et glass melk og i hvertfall 2 forskjellige frukter, hver dag (så det viser jo hvor lite flink jeg er til å spise frukt og melkeprodukter :bond: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sent ute, ser jeg, men velkommen, Silje!

Dagens oppdatering:

Desember 2014
26. desember: 58,8 kg

Januar 2015
2. januar: 57,8 kg
9. januar: 56,9 kg

16. januar: 57,8 kg

23. januar: 58,3 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppdatering:

Startvekt: 75 kg

Høyde: 167 cm

Maxvekt: 64 kg

14.01.15: 62,5 kg.

20.01.15: 62,2 kg.

Greit å se at julen ikke har klusset til vekten. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Høyde 172

Max 65

min 60

23 Januar vekt : 63

Trening: en joggetur på 10km og en tur med hunden på 5km.

Utskeielse ostepop-alkohol-marsipan-sjokoladenøtter (alt i ett jafs!)

Maten har vært noenlunde ok, har spist et eple og en banan hver dag, melken er jeg ikke så flink til enda, men jobber med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder vi koken:

Desember 2014
26. desember: 58,8 kg

Januar 2015
2. januar: 57,8 kg
9. januar: 56,9 kg

16. januar: 57,8 kg

23. januar: 58,3 kg

30. januar: 57,3 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er! :)

Takk! :blomst:

Denne tråden er opprettet fordi slik ros ikke er hverdagskost etter at man har gått ned i vekt...!

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :blomst:

Denne tråden er opprettet fordi slik ros ikke er hverdagskost etter at man har gått ned i vekt...!

Det er dessverre helt sant at slik ros ikke er vanlig etter at man har nådd målene man har strebet etter :sukk: Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått høre at "nå har du blitt for tynn", "du spiser vel ingenting du?!" - det kommer fra de samme folkene som fire kilo tidligere freidig fortalte at "har du lagt deg ut?", "sånn som du spiser burde du være syltynn...".

Hadde jeg vært like frekk i kjeften som dem, hadde jeg fortalt dem hva jeg mente om slike kommentarer, men siden jeg er konfliktsky som bare det, så prøver jeg heller å skryte og rose og komme med positive kommentarer til de som fortjener det - slik du oppfører deg her på forumet, med gode ord og klemmer, så er du absolutt en av dem som fortjener rosende ord tilbake :)

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Her holder vi koken:

Desember 2014

26. desember: 58,8 kg

Januar 2015

2. januar: 57,8 kg

9. januar: 56,9 kg

16. januar: 57,8 kg

23. januar: 58,3 kg

30. januar: 57,3 kg

Hvor mye mer skal du ned Pringle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er, Elysian! Så pent sagt. I mitt RL er folka støttende, men få er noe særlig opptatt av vektnedgang. Du burde hatt bare snille og hyggelige folk rundt deg, du også. Giftige kommentarer kan være veldig nedbrytende! Vi får støtte og kommentere så godt vi kan her inne, som en motvekt...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...