Gå til innhold

Ulzzangs lille stjerne har kommet til verden


Ulzzang

Anbefalte innlegg

Oi, for en dramatisk dag! Så godt at det er bedre nå :) Men seriøst, henvise til FASTLEGEN? HALLOOOO! For en idiotisk ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, enig med deg. Utrolig rart å bli henvist til fastlegen.

Håper det går bedre med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en dramatisk dag! Så godt at det er bedre nå :) Men seriøst, henvise til FASTLEGEN? HALLOOOO! For en idiotisk ting!

Wow, enig med deg. Utrolig rart å bli henvist til fastlegen.

Håper det går bedre med deg!

Jaaaa... fastlegen liksom! WTF! Legevakta her jeg bor har fått heftig kritikk for å avvise folk heeeeele tiden, de hadde til og med en sak med et ganske sykt barn som nesten døde på grunn av at de ble avvist gjennom telefonen (!!!!) hos legevakta (vi skal ha privat helseforsikring til lille!)

Hvordan fikk de meg til å bli med på det? og på toppen av alt SÅ GLEMMER DE MEG hos legekontoret! tenk at jeg følte meg hjelpeløs :ler: Jeg tror at eneste grunnen til at jeg sa at det var greit å dra til fastlegen var fordi det var kortere å gå dit enn å gå til legevakten (også var jeg så dårlig at jeg kunne ikke diskutere)

Neste gang skal jeg bare si: "ååå fastlegen ja? neeei jeg tror jeg kommer opp en tur til dere likevel jeg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherre.. :o Bra det gikk over! Om du er dårlig på å drikke vann kan du skjære opp noen skiver sitron eller lime og ha i en stor mugge med isvann. Er skikkelig dårlig på å drikke selv, men når jeg gjør det slik drikker jeg lett to liter om dagen.

Jeg kvier meg for å ringe legevakta om det skulle være noe, om en ikke blir avvist får man bare beskjed om å ta paracet om man omsider kommer seg dit... Håpløst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, det bør si seg selv at man må inn til undersøkelse umiddelbart når man har sånne smerter! Vanlige legekontor har ofte begrenset med apparater og utstyr til å sjekke forskjellige årsaker til smerten, de du snakket med på telefonen vet jo ikke om dette gjelder liv og død eller er mye mindre farlig.

Ser forøvrig for meg at gallestein er helt forferdelig, og at det hadde vært bedre for deg å vite hva som foregikk underveis pga undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å gå ned og hente pakker nå for tiden :fnise: har seriøst tatt helt av og bestilt nok hudpleieprodukter for en livstid. også får jeg alltid masse prøver på alt mulig rart. Lurer på når jeg vil få tid til å bruke alt sammen.

Ufff nå har jeg vondt i armen. I går tok jeg p-staven på og armen min føles fortsatt hoven og sår. Jeg som alltid var reagert på nåler og intravenøse greier... Kanskje det ikke var så lurt med p-stav likevel? :klo: jeg får se det an...

Nå sover den søte lille gutten min ved siden av meg. Har laget meg en rutine der vi skifter bleie og setter på pysj for å så amme liggende i senga. Jeg tar med meg dyna hans over oss slik at den blir varm. Når han sovner av legger jeg han i senga hans ved siden av vår med varm dyne over. Det er sååå ufattelig koselig å ha denne rutinen :)

Det hørtes lurt ut! Må prøves :nigo: Jeg har ammet - skiftet og tatt på pysj - så lagt henne. Da er hun våken en good stund før hun sovner. Må prøve din variant i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oii, leate nå at du hadde vært skikkelig dårlig. Så ekkelt og skummelt! Godt det gikk over. Men legevakta der virker ikke helt god altså!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherre.. :o Bra det gikk over! Om du er dårlig på å drikke vann kan du skjære opp noen skiver sitron eller lime og ha i en stor mugge med isvann. Er skikkelig dårlig på å drikke selv, men når jeg gjør det slik drikker jeg lett to liter om dagen.

Jeg kvier meg for å ringe legevakta om det skulle være noe, om en ikke blir avvist får man bare beskjed om å ta paracet om man omsider kommer seg dit... Håpløst!!

Det har jeg begynt å gjøre, men er fortsatt dårlig på å drikke vann (selvsmekk på hånden!)

Bra det gikk over, tenk om det hadde vært noe mer akutt (noe som jeg trodde) tenk en pankreatitt eller noe sånt, da hadde hvert minutt telt! men neeei daaaa... dra til fastlegen og vent i en halv evighet! :balltre:

Fy søren, det bør si seg selv at man må inn til undersøkelse umiddelbart når man har sånne smerter! Vanlige legekontor har ofte begrenset med apparater og utstyr til å sjekke forskjellige årsaker til smerten, de du snakket med på telefonen vet jo ikke om dette gjelder liv og død eller er mye mindre farlig.

Ser forøvrig for meg at gallestein er helt forferdelig, og at det hadde vært bedre for deg å vite hva som foregikk underveis pga undersøkelse.

Det var vondere enn å føde! takk gud det ikke var noe mere alvorlig! da hadde det gått virkelig galt med all den ventingen!

Det hørtes lurt ut! Må prøves :nigo: Jeg har ammet - skiftet og tatt på pysj - så lagt henne. Da er hun våken en good stund før hun sovner. Må prøve din variant i kveld :)

Jaaaa varm babydyne er deilig! han merker ikke engang at jeg bytter han over til hans egen seng (vurderer forresten å bytte min egen dyne, blir virkelig misunnelig på den deilige dyna lille har :P)

Oii, leate nå at du hadde vært skikkelig dårlig. Så ekkelt og skummelt! Godt det gikk over. Men legevakta der virker ikke helt god altså!..

Dumme legevakta! :(

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk henvisning til ultralyd den 18 juni. Vet ikke hvordan jeg kommer til å fikse det, har ingen som kan passe på lille mens jeg er på undersøkelsen. Må sikker ta han med. Hadde likevel ikke overlatt han til noen andre egentlig :P da jeg må kjøre 40 minutter hver vei... uff nei, kall meg hønemor men jeg er faktisk ikke klar for å overlate han til noen andre enn pappaen hans (selvfølgelig). Så den eneste løsningen jeg ser er å ta han med, og evt. be mamma bli med og vente med han på venterommet.

Det er koseligere å dra på ultralyd når man skal titte på en liten små baby, ikke når man skal sjekke etter gallestein. Husker de gangene vi var på ultralyd for å se på lille! Aaaaw, så forelsket jeg ble hver gang, selv om han så som en liten reke/bamsemums i den første ultralyden :P

I morgen drar mannen tilbake på jobb, det betyr at jeg må ta meg av bleieskift om natten igjen, og mindre søvn, og bli mer sliten osv. osv. Gruer meg til det... Men det blir også koselig å kunne ha babyen hele for meg selv, være bare oss to og gjøre det beste ut av det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå så bra! :) Hvorfor skifter du på natta? lekker det igjennom eller bæsjer han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå så bra! :) Hvorfor skifter du på natta? lekker det igjennom eller bæsjer han?

Ja jeg har en ordentlig bæsjebaby. Ikke alltid han bæsjer om natta men når han gjorde det så var det A sitt ansvar å skifte. Det er ikke bare den bleieskiften som blir tungt nå nei. Jeg kan påstå at det er det minste å tenke på. Nå er jeg alene om å holde ryddig , ta turer (bære vogna opp og ned) og ja... alt med en liten en på slep. Men det lar seg absolutt gjøre,det er bare at jeg ble vandt til å ha mannen som backup hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da skjønner jeg :) vi sluttet å skifte tiss på natta og bæsjer gjør hun ikke da, men så klart de må tas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, det er ikke din jobb alene og holde det ryddig hjemme!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du, det er ikke din jobb alene og holde det ryddig hjemme!!

Ja jeg vet :P egentlig så er mannen her i huset mer nøye enn meg med å holde det ryddig så han gjør en del mer enn meg på den fronten må jeg innrømme :ler: men så står han også opp så tidlig og kommer hjem så sent at jeg vet det må være slitsomt for han å måtte komme hjem for å rydde når jeg kan ta meg av det. Men ja jeg synes at han kan ta litt han og det skader jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herreminhatt som det blåser!!! I dag var jeg ute og trillet vogn men fyyy som vinden dro i den stakkars vogna haha!

I dag har vi bryllupsdag med mannen! :) hele tre år gift. Så jeg tok meg en liten tur innom Meny og fikk kjøpt marinert entrecote til middag og kake til dessert :hoppe: Nå har jeg tatt helt fullstendig av :ler: pleier ikke å handle på Meny... nei da, men siden vi har en liten en, blir det vanskelig å dra på restaurant sånn som vi har gjort tidligere. Jeg gleder meg likevel til deilig middag hjemme :D Skal kanskje tenne på litt stearinlys og pynte litt på bordet for å gjøre det ekstra koselig ^_^

Første dag alene, etter 5 uker med mannen hjemme... jeg synes det gikk bra jeg :) Merker at gutten vår har blitt litt større også... eller egentlig er det at jeg er mer vandt til rutinen så ting ikke ble så kaotiske som når han var tilbake på jobben første gangen etter fødsel.

Jeg har i det siste følt at jeg har dårlig med energi, sover lenge og er ganske så tiltaksløs. Nesten like ille som jeg var da jeg gikk høygravid. I dag så jeg meg på speilet og innså at jeg så tynnere ut. Når jeg veide meg veide jeg 66 kilo! :sjokkert: Under andre omstendigheter hadde jeg jublet men nå synes jeg det er skremmende, ærlig talt. Jeg er definitivt ikke på slankern og forstår overhodet ikke hvordan det er mulig å rase sånn i vekt. Det dummeste med det hele er at hvis jeg mister den vekta så er det gutten min som får alle de farlige stoffene gjennom melka... hva kan jeg gjøre? spise mer? jeg er jo sulten som en gris hele tiden, og har spist altfor mye usunt i det siste, hvorfor går jeg ned i vekt på den måten!? :(

Før jeg ble gravid veide jeg 70 så jeg måtte uansett gå ned i vekt, ved fødsel veide jeg 80, etter fødsel veide jeg 68 og holdt den vekta helt til nå nylig som jeg gikk ned 2 kg. på kanskje knappe to uker, er det normalt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagen på etterskudd!!

Hvordan har uka gått hjemme alene med babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med bryllupsdagen på etterskudd!!

Hvordan har uka gått hjemme alene med babyen?

 

 

Det har gått bra, det eneste er at jeg har merket at jeg blir stresset og utslitt i enden av dagen! Greit nok... A står opp kl 5.30 om morgenen for å fra på jobb og er ikke hjemme før 17.30 men det blir litt mye for meg å ta meg av absolutt alt alene, og på toppen av alt ta klesvasken og oppvasken hans osv. Så i går hjalp han mye til her hjemme og ryddet nesten alt alene, og i dag kjenner jeg ikke samme stresset på samme måte! det er deilig det :O

 

_______

 

Babyen har startet å sove natten gjennom! :O ga han mat kl 21.30 i natt og han ba ikke om mer igjen før kl. var sånn 5.30 :hoppe: For en forskjell det gjør, jeg sover ikke mer, men jeg sover uten å bli vekket flere ganger og det hjelper mye, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en lang dag. Mannen kommer hjem ca. 20.00 i dag. Det gjør ikke noe det da :nigo:  siden han lille er veldig snill i dag.

 

I går var han ganske urolig og ville ikke ligge for seg selv. På mandag var vi på helsestasjon og tok vaksine. Jeg hadde gruet meg lenge til det, men det gikk så fint! han gråt veldig lite og tok imot trøst fra meg. Men om kvelden begynte han smått å bli irritabel og når jeg hadde lagt han så ville han ikke ligge flatt, jeg satt han litt på vippestolen og der klare han å sovne av i noen få minutter. Etterpå var det bare pappas armer som var gode nok. Han fikk feber også så jeg ga han paracet og med det fikk han i det minste sove i noen timer før det var på den igjen. Stakkars, han som er verdens roligste og blideste.

 

Viktig med vaksine da, heldigvis er bivirkningene av vaksinen ikke så farlige som selve sykdommen og de går over fort! :) Han er mye bedre i dag ufff endelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...