Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler meg så ensom i kveld... Rart når samboer sitter 5 skritt unna meg.. Men han fikk ikke sove i går så han satt oppe hele natta og spilte. Kl 7 la han seg, da hadde jeg stått opp for en halvtime siden etter å ha vridd meg i senga i 2 timer.. Så sov han til halv 5! Jeg har vært helt utslitt så har sovet og vært våken omhverandre på sofaen den tia han sov i senga. Han satt noen timer med meg i sofaen, men i 7 tiden satte han seg på pcn igjen. Pcn er jo i stua, men er hva så? Han sitter i sin egen verden og gidder ikke en gang sette seg litt med meg når jeg ber om det.

Jeg har fått et voldsomt behov for å ha han rundt meg etter jeg ble gravid og det vet han. Selv om jeg har 0 sexlyst trenger jeg nærhet og føle meg elsket. Det er ikke lett å føle seg sexy og fresh når kvalmen lyser i øya, magen er full av illeluktende luft og man ikke orker noe.. Og jo vi har sex selv om jeg ikke har lyst.

Nå har jeg lagt meg i senga. Gadd ikke en gang si god natt til han. Han sitter vel oppe i hele natt også :(

Må nesten legge til at jeg dro til foreldrene mine søndag kveld og kom hjem sent i går så derfor syns jeg at han kan prioritere meg ekstra. Har vært en del hos foreldrene mine i det siste fordi de bor nærmere skolen. Nå er det jo ikke så lenge før jeg begynner å jobbe heller! Føler meg så nedprioritert :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper dere får snakket sammen i morgen og at du føler deg mye bedre da! Kanskje dere må ta en prat rundt forventninger dere har til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper dere får snakket sammen i morgen og at du føler deg mye bedre da! Kanskje dere må ta en prat rundt forventninger dere har til hverandre?

Vi må nok det ja :( jeg har hatt så voldsomt eksamenspress i det siste så er flere ting jeg må snakke med han om :( blant annet tvinge han ut i jobb nå! Han kan ikke lenger sitte og være kresen. Han er jo stort sett snill og tar seg av dyra, blir med på butikken når jeg ber om det og masserer ryggen når jeg ber om det. Samtidig gjør han bare det aller mest nødvendige.

Jeg som hater konflikter :( dette blir en!

Må også si til han at det passer ikke at fetteren hans kommer som avtalt. Det er snakk om en uke når jeg er helt i oppstarten av den nye jobben. Vi har såpass liten plass at hvis de da sitter oppe og gamer og bråker hele natta vil ikke jeg få sove! Og vi skal på tidlig ul den perioden + fortelle resten av familien om barnet. Nei, bæd timing!

Huff :( vil ikke stå opp nå, men må snart spise skal jeg unngå kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Håper dere får snakket sammen i morgen og at du føler deg mye bedre da! Kanskje dere må ta en prat rundt forventninger dere har til hverandre?

Vi må nok det ja :( jeg har hatt så voldsomt eksamenspress i det siste så er flere ting jeg må snakke med han om :( blant annet tvinge han ut i jobb nå! Han kan ikke lenger sitte og være kresen. Han er jo stort sett snill og tar seg av dyra, blir med på butikken når jeg ber om det og masserer ryggen når jeg ber om det. Samtidig gjør han bare det aller mest nødvendige.

Jeg som hater konflikter :( dette blir en!

Må også si til han at det passer ikke at fetteren hans kommer som avtalt. Det er snakk om en uke når jeg er helt i oppstarten av den nye jobben. Vi har såpass liten plass at hvis de da sitter oppe og gamer og bråker hele natta vil ikke jeg få sove! Og vi skal på tidlig ul den perioden + fortelle resten av familien om barnet. Nei, bæd timing!

Huff :( vil ikke stå opp nå, men må snart spise skal jeg unngå kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kvalm i kveld :( alt lukter grusomt i dag.. Selv den rene oppvasken. Holdt på å kaste opp utenfor butikken :P dette er pyton. Og jeg vil ha gele :P skal ikke være lett å dyrke baby. Som samboer sier: det blir kanskje bare ett barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det ekkel info! 3 dagen i svangerskapet jeg spyr :( hater så inderlig å spy, men nå gjorde jeg det nesten frivillig.. Viste det kom uansett! Så gikk bare inn på badet og da kom det. Heldigvis smakte det ikke noe mat jeg har spist, men var nok en del magesyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt et par telefoner jeg har utsatt litt. Fått avbestilt en tidlig UL time som jeg ikke kunne ta siden jeg ikke fikk henvisning til det(greit nok, skjønner jo legen). Flyttet OUL slik at jeg får den tidligste timen på dagen, og da fikk jeg det 4 dager før enn jeg hadde blitt satt opp og akkurat uke 18 :D Jobben blir mye mer glad om jeg tar første mulige time hos legen eller siste, det skjønner jeg jo veldig godt! Hadde likevel ikke trodd at jeg ville få flyttet timen så det passet så bra. Også ringte jeg og bekreftet en annen tidlig UL time. Denne har jeg fått satt opp til etter arbeidstid så det er jeg veldig fornøyd med. Da blir det nok fortelling til resterende familie på bursdagen min :)

Har snakket litt med samboer, virket ikke som om han helt har skjønt at jeg har bedt han om å bruke mer tid på meg... Det går en dag eller to også er pc'n det viktigste igjen. I går var det forsåvidt greit, for hadde han tatt på meg da så hadde jeg nok slått! Om fetteren kommer neste uke eller ikke er jeg fortsatt i tvil om, men jeg har sagt at jeg syns det passer veldig dårlig! At jeg vil ha han hjemme og støttende rundt meg når jeg starter opp i ny jobb, aller helst vil jeg jo ha han ut i jobb selv! Og at jeg ikke orker at de sitter her og støyer i en hel uke når jeg trenger søvnen. Virket ikke som om han skjønte alvoret helt, så jeg får prøve igjen om det kommer opp igjen. Jeg bare orker ikke tanken på å ha folk her nå! En ting er korte besøk, men noe lengre blir for mye for meg nå.

Gleder meg til å begynne i ny jobb da :D Det kommer til å bli så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde krevd at mannen skulle begynne i jobb fordi vi venter barn. Rart at han ikke tar tak i det? Hallo liksom..

Håper fettern ikke kommer da, og at du vil trives godt i den nye jobben! Nå er det ikke så lenge til kvalmen vil gi seg heller tenker jeg. Her ga den seg heelt i uke 15 tror jeg det var. Er 20 uker nå og har sånn små kvalme øyeblikk innimellom men absolutt ikke noe å sammenligne med de første ukene av svangerskapet!

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du nødt til å få henvisning for å ta tidlig UL?? Synes det hørtes rart ut. Men forstod det riktig at du skulle ha tidlig UL et annet sted? :) Greit å få datoer på disse dagene, ha noe å se frem til!

Håper mannen snart skjønner at det blir omveltning i hjemmet. Når barnet kommer hadde det jo vært best om han jobbet - men han kan ihvertfall ikke tro at han kan spille pc hele dagen når det kommer et barn :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jobber ikke mannen din? Han kan jo ikke bare sitte hjemme å game, spesielt ikke når dere nå skal få barn! Søker han ikke på jobber? Om han er syk er det selvsagt en annen ting..

Så spennende med ny jobb! Har du fortalt det til jobben enda at du er gravid? Eller tenker du å vente? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sluttet pga konflikt på jobben han hadde. På en måte like så greit for like etter gikk bedriften konkurs. Men det begynner å bli en stund siden. Jeg stiller krav til at han skal søke jobber og maser hver eneste dag. Han søker jo, men han er kresen.. Prøver å få han til å innse at nå kan han ikke sitte og velge på øverste hylle lengre. Jeg har vurdert å "true" med mye, men har holdt meg god for det. Vil jo ikke gå fra han og vil jo beholde barnet. Jeg var naiv nok til å tro at et barn var et hardt spark i rompa på han og at han da ville få ut fingeren. Virker ikke som om det fungerte noe særlig. Så ble det vel ekstra nedtur når jeg søkte jobber og ble kalt inn på intervju samme dag. Forskjellen er at jeg har jo utdanningen nå. Var ikke lett før det! Vet ikke hva jeg skal si for å få han til å søke mer! Og da på vanlige butikkjobber også. Her går det i sove til langt på dag og game. Han sitter med meg innimellom, men nå i kveld gikk han tilbake på pc'n når det var 15 min igjen av filmen, for da husket han hele slutten så da gadd han ikke mer. Da ble jeg skikkelig sur. Fikk bare beskjed om å skjerpe meg. Verste er at når han ikke sitter på pc'n og gamer så sitter kompisene og fetteren og sender han masse meldinger og maser om at han må komme tilbake :( Føler meg ikke akkurat spesiell om dagen.

Hvis fetteren kommer så flytter jeg hjem til foreldrene mine den perioden. Jeg orker ikke han nå. Er liksom litt som mangler oppi toppen der også så blir litt ekstra slitsomt.

Jeg har ikke sagt noe på jobben enda. Tenker at jeg vil vise hva jeg kan først. Hvertfall en liten stund. Også vil jeg ikke fortelle alle det enda. Håper de tar det pent da!

Har ingen grunn til å trenge henvisning til tidlig ul, men jeg ringte et sted som det sto på flere sider at der var det billig. De hadde sluttet å ta inn pasienter uten henvisning, men de sa at det var så lett å få av legen. Så jeg spurte veldig forsiktig, men legen sa nei og da var det bare å avbestille og bestille privat :) Absolutt ikke verdens undergang! Gleder meg til å se at alt er bra der inne da :) Klarer ikke tro det helt. Selv ikke når jeg henger over doskåla :P

Men nå går jeg i sengen. Blir vel sovende alene i hele natt også =( Æsj, hvordan skal jeg få banket litt vett inn i huet hans? Har til og med vurdert å be moren hans om hjelp, men føler ikke for å blande inn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette må dere jo få ordnet opp i, for dere kommer til å få en enorm utfordring når barnet kommer! Da tenker jeg ikke bare jobbmessig, men at han har så lav terskel for å gå og game når det enn passer han. Kommuniserer dere mye om dette? Altså som i at dere begge snakker sammen, ikke bare at du sier din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at det har vært mye kommunikasjon de siste ukene. Jeg tror han er blitt litt deprimert over at han ikke får seg en jobb og derfor flykter inn i gamingen i stede. I går når jeg la meg var jeg så sint at jeg hadde mest lyst til å kaste han ut herfra. Jeg vil jo være sammen med han, jeg elsker han! Men akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få han ut i jobb.. Så kaste han ut og si at han får ikke komme tilbake før han har tatt seg sammen fristet veldig i går.

Jeg endte også opp med å vaske doen før jeg la meg i går. Ba han om å gjøre det etter jeg hadde kastet opp for den så ikke ut(etter han) før jeg kastet opp og etter jeg hadde kastet opp var den virkelig ikke bedre! Jeg orker ikke gå på en do som ikke ser ut!

På noen områder er han fantastisk og verdens beste, men i det siste har pc'n blitt mer og mer viktig for han og jeg, jobb og babyen kommer sist :( Det er ingen god følelse.

I morgen skal jeg til Sverige med mamma så spørs om jeg ikke bare drar ut til dem etterpå. Spesielt hvis han ikke står opp snart! Da gidder jeg ikke gi beskjed en gang før jeg drar. Så får han bare en melding om at jeg ikke kommer hjem i kveld.

Det skjer liksom så mye. En ting er alle forandringene i kroppen, men jeg er også plutselig ferdig utdannet, jeg skal begynne i ny jobb, det er mye bursdager og annet som skjer i helgene, det er en ny kabal som skal gå opp! Så er jeg sliten og kvalm oppå det hele. Så er det en del andre forandringer. Det blir litt mye for meg.. Takler ikke helt å ha en samboer som forsvinner sakte men sikkert inn i sin egen verden samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, kan ikke være enkelt. Hvis det er en depresjon på gang er det jo viktig at det blir tatt tak i, så han ikke blir enda mer deprimert når baby kommer. Håper dere får til en konstruktiv samtale omkring dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet. Håper du fikk det med deg da, shoppedilla :)

Endret av Skyblue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo gå motsatt også, at hvis hun går fra han blir han bare enda mer deprimert og isolert, og ting blir verre...

Men terapi er ingen dum idé.

Mannen min har også vært "håpløs gamer" en gang i tiden, men det var før vi møttes. Men han kom seg ut av det. Gaming og depresjon er dessverre noe som kan gå hånd i hånd (men det må ikke gjøre det altså). Uansett om samboeren din er deprimert eller ikke, så er han hvertfall helt klart inne i en ond sirkel som må brytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med samboer, men kommer tilbake til det senere. 

 

Akkurat nå vil jeg bare gratulere meg selv med 12 uker :D 2. trimester :) Vanskelig å tro.

 

Andre tanker og sånt lar jeg være i dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...