Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Hei Loevinna! :vinke: Jaa, jeg husker deg :jepp: Nå snakker vi år ja, det må da ha vært rundt den tida jeg fikk storebror tror jeg?

Jeg er sliiiiten. Men jeg har vært så flink i dag atte! Jeg har vasket fire maskiner klær, tromlet to og lagt sammen og lagt bort, og hengt opp de to andre. Brødrunde nummer to står i ovnen as we speak. Jeg har ryddet kjøkkenet, og ryddet sokkeskuffen til storebror. Lagt vekk ull, og tatt frem ankelsokker. Han har prøvd ørten par, og vi har lagt bort det som er for smått. Guttungen har sytti par sokker, I kid you not!!! Men jeg fant bare to boksershortser, så hvor resten har tatt veien aner jeg ikke. Kanskje de har havnet hos faren, eller han har vokst ut av de. Må visst kjøpe flere.

Og så har jeg rettet en del nynorsktekster. Flink ja, men nå kjenner jeg det i beina...!

Jeg har jo vært på kontroll også. Det gikk kjempebra. Ingen kjeft om vekta, han sa at magen er akkurat passe stor og at jeg ser veldig godt ut. 1 på ødem, men fine prøver. Fikk beskjed om å passe på hodepine og ringe han hvis jeg har spørsmål på dagtid, og føden ellers.

Lille er nøyaktig så stor som han skal være, målt alle veier ble han målt til 36+1. Jeg er 36+2, så det er jo perfekt. Han ligger slik han har ligget de siste månedene, med hodet ned og ryggen mot min venstre. Alt ligger til rette for en ok fødsel, fikk jeg høre. Han har gått noe ned i bekkenet også. Spent på hva jordmor sier på neste kontroll. Skal dit 1. juni. Neste legekontroll er på termindagen! :bond: Nå nærmer det seg slutten altså. Syns det er skummelt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde også 15kg pluss, aner ikke hva det var for noe, men de er nå vekk.. Hvertfall sånn 13 kilo :P:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loevinna! :vinke: Jaa, jeg husker deg :jepp: Nå snakker vi år ja, det må da ha vært rundt den tida jeg fikk storebror tror jeg?

Gurimalla har det blitt så lenge siden altså?! :sjokkert: Forstår egentlig ikke hvor årene blir av lenger.. betyr det at jeg blir eldre kanskje? :fnise:

Du har jo fått gjort kjempe masse idag du! :biggrin:

Endret av Loevinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 arbeidsdager igjen til permisjon :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Meeeen kveldsjobbing i dag. Må få satt noen karakterer. Og jeg har vært på jobb før i dag, så nå har jeg tømmerstokkbein. Blæh. Spent på hvordan de ser ut i kveld når jeg kommer meg hjem...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storebror reiser i dag. Skal levere ham om to timer. Gruer sånn, og alle mulige skrekkscenarier går igjennom hodet mitt :(

De neste to ukene blir laaaange, og jeg vil ikke ha noen baby før han kommer tilbake! Vi har pakket ferieklær, og han har fått tusen formaninger om å smøre seg og ikke være på dypet i bassenget, og å ikke forlate farens side. Han gleder seg til å dra, men han har vært oppå meg de siste dagene. Vil bare kose og stryke, og bekymrer seg litt. "Mamma, akkurat i dag skulle jeg ønske du ikke var gravid, sånn at du kunne sovet i senga mi i natt. Det er ikke plass til magen her også. Så kunne du vært gravid igjen i morgen."

Uff, jeg håper tida går fort mens han er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fine gutten din! :) Trampe, turen kommer til å bli kjempebra for han og det kommer til å gå sååå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:

Blir dritnervøs når han skal avgårde sånn der, men du har nok rett. Det blir nok bra. Og to uker går jo fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Han ringte på Skype i går kveld, og ser ut til å kose seg veldig. Hadde badet hele dagen. Håper bare pappaen er flink til å finne på andre ting etterhvert, to uker er jo en stund å være borte. Man kan bli lei av bading også.

I dag sov jeg til 11:30! Jøss. Er helt overrasket over meg selv. Skal sette meg med PCen og jobbe noen timer nå. Jeg har fortsatt myyyye igjen å gjøre, så jeg begynner å bli litt stressa for at jeg ikke blir ferdig til onsdag. Kanskje jeg blir sittende på jobb til midnatt på onsdag... men jeg har bestemt meg for at når jeg går hjem fra jobb på onsdag er jeg ferdig. Uansett hva som måtte ligge igjen, da er jeg ferdig. Blir jeg ikke ferdig til da, så er det overhodet ikke min feil. Da rakk jeg det bare ikke, til tross for overtidsjobbing i ukesvis før permisjon.

Men nå: jeg må nå dagens mål. *brette opp ermene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, forresten, jeg er 37 uker i dag! Lille er ikke prematur lenger! :hoppe:

Men jeg vil ikke føde før storebror er kommet hjem, så nå er det sexnekt og sofa som gjelder fram til neste lørdag. Etter det tas alle triks i bruk for å sette i gang dette her :ler:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lage meg ei liste over ting jeg trenger å kjøpe. Tenkte å ta meg en bytur når jeg går ut i permisjon, uten mann og unger.

Apoteket: Purelan, ammeinnlegg, neglesaks, nesesuger, smokk

Cubus: Joggebukse/kosebukser i både capri og vanlig, og noen store truser til de første ukene. BH-forlengere med både tre og to hemper.

Coop Obs: Slipperser til føden, store bind, barberblader, spiker (må henge opp noen blomsterkurver ute)

Åhlens: Kurv til å ha stående ved sofaen (med kjeks, bøker, kluter, innlegg, vannflaske og sånt i)

Varmeflaske!!

Jeg trenger nye isbitformer. Sånne som man ikke har vann i, men som er væske inni og bare hives i glasset og tilbake i fryseren igjen. Hvor kjøper jeg det?

Regner med lista blir en del lengre før jeg får kommet meg til byen, men det er kjekt å ha den et sted!

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for baby som ikke lenger er prematur! Og hurra for kun to dager til på jobb! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker allerede jo! :strix: Du må ikke slite deg helt ut da, kollegene dine har nok forståelse for at du ikke kan yte maksimalt når du tross alt er 50% sykemeldt og høygravid. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg fort nå, både permisjon og fødsel!!!

Fyyyyyyyyyy så lei man blir av å sitte med trynet i en PC og rette tekster en hel dag altså. Blæææh. Jeg har sittet her siden klokka ett, bare avbrutt av et par dobesøk og en tur i dusjen. Og fortsatt tror jeg ikke at jeg blir ferdig til onsdag... De andre skjønner jo at jeg ikke får gjort absolutt alt, men problemet er at det ikke er noen andre som kan gjøre det. Mine rapporter må jeg skrive selv, de er jo basert på jobben jeg har gjort. Det er ingen andre som kan skrive de. Så hvis jeg ikke gjør det, er det ungene det går ut over. De fortjener jo å få vurderingene sine, de har ikke bedt om å få en halvinvalid og ekstremt gravid lærer. Og da sliter jeg med å gå ut i perm med god samvittighet altså, hvis jeg ikke får gjort unna. Toooo dager igjen, jeg er spent på hvordan ståa er på onsdagskvelden!

En positiv ting: Jeg har sovet godt to netter på rad! Mannen har ikke snorket, eller, jeg har ihvertfall ikke hørt det. Jeg har lagt meg seint og stått opp seint, og bare våknet ellers når jeg skulle snu meg. Deilig!

En annen positiv ting: Bekkenet liker at jeg sitter i ro en hel dag, så nå har jeg ikke spesielt vondt. Aldri så galt og alt det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet du er gravid når du sitter på do og prøver å dra ei trang bukse over hovne ankler...for så å lure på om du bare skal bli sittende til mannen kommer hjem om en time og kan dra av deg buksa.

Buksa var ikke trang i morges, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du sitter på do og prøver å dra ei trang bukse over hovne ankler...for så å lure på om du bare skal bli sittende til mannen kommer hjem om en time og kan dra av deg buksa.

Buksa var ikke trang i morges, altså.

Haha! Kjenner igjen problemstillingen :fnise: Heldigvis er det ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har permisjon!!!

Det var jo nettopp at det var "bare" tre måneder til permisjon? :klo: Det betyr at babyen kommer snart :bond:

Greit nok, jeg ble jo ikke ferdig, så jeg har noen timer hjemmekontor igjen. Men jeg har permisjon!! Merkelig følelse. Jeg er jo ikke syk, så det kjennes som om jeg skulker jobben. Jeg er nesten aldri syk jeg, så jeg er svært sjelden hjemme på dagtid. Å ikke sette på vekkeklokka i går kveld var kjemperart, og å ikke stå opp sammen med mannen i morges var enda rarere.

Tre uker til termin!

På tide med tippeliste kanskje? Vet ikke helt hva jeg tror selv. Halve familien, meg selv inkludert, har bursdag innenfor termin, så jeg skulle jo ønske at han finner sin egen dag innimellom der et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for permisjon! :hoppe: Håper du kan puste ut og få slappet ordentlig av før lillebror melder sin adkomst :) Jeg tipper 20. juni :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...