Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

HEI!

 

Min prøvehistorie:

 

Begynte prøvingen i juli 2014, ble gravid for første gang i august 14 men det endte i sa i uke 5. Ble så gravid igjen i november 14, som også endte i sa, også i uke 5. Dro til legen og registrerte begge sa`ene og med verdens snilleste lege fikk jeg resept på crinone (progesteron tilskudd) i håp om at den tredje graviditeten ville gå bra. Ble gravid igjen i januar 2015 (ca to mnd etter sa nr to) og denne gangen ser alt ut til å gå bra! Venter en liten jente i oktober 15 <3

 

Lille E kom til verden 09.10.15, frisk og vakker lita jente! Helt perfekt <3

 

 

 

Tenkte jeg kunne ha en sånn jeg å:

 

Milepæler i svangerskapet :gravid:

Unnfangelsen finner sted omkring: 18.01.15

Hjertet begynner å slå: 10.02.15

Første svangerskapskontroll hos fastlege: 20.03.15

Risiko for spontanabort avtar: 27.03.15

Første time hos jordmor: 20.03.15

Andre trimester: 03.04.15

Ul uke 14: 10.04.15

Første bevegelse kjent: 18.04.15 (15+1 uker)

Kjønnet begynner å bli tydelig: :babyjente:

Ordinær ultralyd: 12.05.15

Halvveis i svangerskapet: 27.05.15

Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 17.06.15

Vordende far kjente bevegelse utenpå:

100 dager til termin:

Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger:

Svangerskapskontroll hos fastlege:

Tredje trimester (28+0):

10 uker til termin:

Svangerskapskontroll hos jordmor:

Høygravid og 40 dager til termin:

Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen:

Fødselforberedende kurs på fødeavdelingen: dropper det.

Fødselspermisjonen begynner: 28.09.15

Menstermin: 14.10.15

ultermin: 17.10.15

Endret av Skyblue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte inn Wild Yam for noen dager siden da jeg bare "visste" at mensen skulle komme. Jammen hadde jeg rett, så nå gleder jeg meg til å ta bruk i det. Håper det kan gi noen effekt... og så vil jeg bruke preseed igjen å. Den eneste gangen jeg brukte preseed var den måneden jeg ble gravid. Sååeeh ja! :plystre:

Forresten så er denne pp den siste pp`en for å bli gravid før bhg fristen! Og jeg skulle jo aller helst fått barn før fristen, men jeg dør ikke om det ikke går heller da! Finnes vel alltid en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, her må jeg følge med :nigo: Spent på å høre alle tanker luftet, og satser på at det klaffer fort som fyy :jepp: Wild yam and wild times kommer snart ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, her må jeg følge med :nigo: Spent på å høre alle tanker luftet, og satser på at det klaffer fort som fyy :jepp: Wild yam and wild times kommer snart ^^

Håper det ja, føler alle som jeg har snakket med i prøvedagbøkene i de siste mnd har flyttet over til preggisdagbøkene. Må jo over dit jeg å en gang ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 3 med tanta er overstått. Hun er ikke så artig å henge med, så gleder meg til hun drar igjen snart ;) Tipper hun drar på tirsdag!

Ellers syns jeg at jeg leste her et sted at preseed tuben ikke bør brukes flere ganger? At når man har åpnet tuben èn gang, så må den helst brukes opp innen to dager? Prøvde å se om det sto noe på bruksanvisningen å, men står ingenting om det der. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Spennende at du hadde god erfaring med preseed!

Vi trenger også noe glidemiddel nå som vi har sex så innmari ofte!

Håper preseed og Wild Yam gjør skikkelig susen i neste PP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI! Har tenkt på deg! Så godt å ha deg tilbake! :klem:

Preseed og full rulle fremover nå? :sjarmor::Nikke:

Glad for å være tilbake :jepp:

Jaaa! :danse: Kanskje du kan svare meg på det: Syns jeg leste et sted at man ikke skal bruke tuben flere ganger etter at den er åpnet en gang? At man liksom må bruke opp hele tuben på to dager eller noe. Jeg har fortsatt preseeden du sendte meg og har bare brukt den èn gang (den mnd jeg ble gravid) så tenkte jo å bruke den igjen i denne pp.

Her vil jeg være med!! :blomst:

Veeelkommmeeen :hug:

Her vil jeg følge med :) Hva er preseed for noe?

Jo fler jo bedre :biggrin:

Her står det litt om hva Preseed er: http://www.billige-tester.no/pre-seed-glidecreme-p-113.html

Men det skal visstnok øke sjansene for graviditet også. Men det vet vi jo ikke... noen sier at det ikke hjelper mens andre sier de ble gravide den mnd de brukte preseed, deriblant meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på, så har jeg et svært glass med Dong quai stående som jeg kan sende deg. Hvis du har lyst å prøve da:p
Jeg brukte wildyam en pp uten dong quai og en pp med dong quai. PPen med både wildyam og dong quai klaffet det. Helt sikkert tilfeldigheter, men vet jo aldri! Såå bare si ifra hvis du har lyst. Den var jo dyr å er så bortkasta at den bare skal stå i skapet mitt :P
Har også en haug med strimmeltester!

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har så langt vært effektiv. Spiste en sunn frokost, så litt "Millionær søker kjæreste" så maten skulle synke litt før jeg dro på trening og kjøre på to forskjellige intervaller på mølla etterfulgt av litt styrke på hele kroppen. Kjempefornøyd med dagens trening! Massssee endorfiiiiner! haha ;) Så var det bare å komme seg hjem igjen, ta på seg noe litt varmere og ta med hundene ut på en liten tur. Ble litt ekstra kondisjon før dusjen ropte på meg.

Så har jeg brettet håndklær og ryddet litt på kjøkkenet. Først NÅ føler jeg meg klar for å sette meg ned og studere litt. I kveld blir det hjemmelaget pizza og maxi yatzy (ER så morsomt!) med noen gode venninner :)

Og tanta er på vei til toget, for i morra går den! Håper hun skal laaaangt bort og ikke kommer tilbake før til neste sensommer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har lyst på, så har jeg et svært glass med Dong quai stående som jeg kan sende deg. Hvis du har lyst å prøve da:p

Jeg brukte wildyam en pp uten dong quai og en pp med dong quai. PPen med både wildyam og dong quai klaffet det. Helt sikkert tilfeldigheter, men vet jo aldri! Såå bare si ifra hvis du har lyst. Den var jo dyr å er så bortkasta at den bare skal stå i skapet mitt :P

Har også en haug med strimmeltester!

Hva er Dong quai for noe a? :D gtester eller eltester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Dong quai for noe a? :D gtester eller eltester?

Det skal visstnok hjelpe til med stabile sykluser, "effektiv" el, el-slim osv. Skal visstnok være bra mot PMS også :P hehe. Den mnd jeg tok det var den pp'en jeg fikk teststrek på el-testen som var sterkere enn kontrollstreken. Å det hadde jeg aldri fått tidligere i de 10 månedene av min karriere som prøver :fnise:

Den skal tas frem til du forventer el. Jeg tok den fra første dag av tr til sånn ca. dag 11 i syklusen :) Så skal man jo ta wild yam fra el til tr osv.

Det er g-tester :) El-testene er jeg tom for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visstnok hjelpe til med stabile sykluser, "effektiv" el, el-slim osv. Skal visstnok være bra mot PMS også :P hehe. Den mnd jeg tok det var den pp'en jeg fikk teststrek på el-testen som var sterkere enn kontrollstreken. Å det hadde jeg aldri fått tidligere i de 10 månedene av min karriere som prøver :fnise:

Den skal tas frem til du forventer el. Jeg tok den fra første dag av tr til sånn ca. dag 11 i syklusen :) Så skal man jo ta wild yam fra el til tr osv.

Det er g-tester :) El-testene er jeg tom for!

Åja. Jeg har jo ganske stabile sykluser enda da, og har fått knallpositive eltester nesten hver mnd. Tror kanskje noen andre trenger den mer enn meg? :) (ps, ønsker ikke no særlig mer elslim foråsidetsånn :fnise: )

gtester kunne jeg tenkt meg da! :danse: Sender deg adr mi på pm!

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Jeg har jo ganske stabile sykluser enda da, og har fått knallpositive eltester nesten hver mnd. Tror kanskje noen andre trenger den mer enn meg? :) (ps, ønsker ikke no særlig mer elslim foråsidetsånn :fnise: )

gtester kunne jeg tenkt meg da! :danse: Sender deg adr mi på pm!

DA FÅR NOEN ANDRE SOM SER DETTE SI IFRA OM DE VIL HA DONG QUAI :rope:

Jaa, do that! Så skal jeg få sendt de i løpet av uka! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...