Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

I går ble det en spontantur til Sverige (sammen med halve østlandet :ler:). Vi fikk kjøpt godbiter til bikkja, 9 store gulpekluter (149 SEK), og litt drikkevarer (uten alkohol) på butikken. Klarte faktisk å dra hjem igjen uten å kjøpe smågodt :5: Vi stoppet innom foreldrene mine på vei hjem, og der fikk vi servert middag og vafler ;)

Nå driver jeg og kikker på ny bil. Vi har jo en slik søt, liten golf nå for tiden, og det passer seg jo ikke helt med barnesete og bikkje :P Lurer på om vi skal gå for en Skoda, men jeg skal høre dommen fra pappa for en jeg sendte link til først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Skoda Octavia :hjerte: :hjerte:

En fantastisk familiebil, enorm bagasjeplass uten å føles som en "stor bil". God å kjøre, og (etter min mening) fin å se på. Vi elsker vår 2007-modell, og de nyere versjonene er enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Octavia :hjerte: :hjerte:

En fantastisk familiebil, enorm bagasjeplass uten å føles som en "stor bil". God å kjøre, og (etter min mening) fin å se på. Vi elsker vår 2007-modell, og de nyere versjonene er enda bedre :)

Det er Skoda Octavia som er mest aktuelt her, ja. Det blir nok ikke den nyeste generasjonen som kom i 2013, så vi lander nok på samme generasjon som det dere har :) Pappa prøvde, som forventet, å få meg til å kjøpe en Peugeot :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også Skoda Octavia :jepp: Må ha ny bil før vi bytter bilstol, og den tida går nok vanvittig fort....

Peugeot må du jo ikke kjøpe. Grusomme verkstedregninger, knapt mulig å gjøre noe som helst selv. Til og med lyspæreskifte er vrient på de der, de er bygd for at man skal bli en god verkstedkunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også Skoda Octavia :jepp: Må ha ny bil før vi bytter bilstol, og den tida går nok vanvittig fort....

Peugeot må du jo ikke kjøpe. Grusomme verkstedregninger, knapt mulig å gjøre noe som helst selv. Til og med lyspæreskifte er vrient på de der, de er bygd for at man skal bli en god verkstedkunde.

Jeg har hørt mye dårlig om Peugeot jeg også, men pappa er ihuga fan. De har en 2008-modell som har gått 170 000, og det er kun byttet bremseklosser og ett hjullager. Det er mindre enn det vi har byttet på vår Golf som vi har eid i 2 år :P En annen fordel med Peugeot er at pappa sikkert kan være villig til å hjelpe til med diverse reparasjoner på egenhånd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Skoda Octavia fra 2011 og er strålende fornøyd! Anbefales! Og den har isofix ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke bil, men innser at det vel ikke er altfor lenge før vi biter i det sure eplet og kjøper en. Og som alle andre her inne er det Skoda Octavia som virker mest aktuell. :fnise:

Alle 2015-barn kommer tydeligvis til å vokse opp i baksetet på en Skoda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Octavia er tydeligvis tingen :ler: Jeg holder på å søke om finansieringsbevis på en bil vi tenkte å kikke på. :plystre: Greit å vite om vi får "lov" til å kjøpe bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Octavia er myyyye bil for pengene! Vi er utrolig fornøyd. Veldig god plass i den også, både i bagasjerommet og i baksetet. For å si det sånn, vi hadde ikke fått med oss alt i helgen i en golf :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var finansieringen på bilkjøp i boks! :bond: Hjelpes! Tenk at vi kan bruke så mye penger på noe som egentlig er en helt ræva investering :sjenert::fnise: Jaja, da vet vi ihvertfall hva vi har å rutte med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Hurra for bil! :)

Hvordan har du det om dagen, da? Hvordan er tankene rundt det som snart skal skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bil! :)

Hvordan har du det om dagen, da? Hvordan er tankene rundt det som snart skal skje?

Vi har ikke kjøpt bil enda, da ;) Men nå vet vi sånn ca hva vi har fått innvilget i billån, så det innskrenker søket litt ;)

Det går fint med meg, klarer nok ikke helt å innse at tilværelsen blir snudd opp-ned om ikke altfor lenge. Når det gjelder fødselen er jeg på stadiet "tar det som det kommer", det er jo vanskelig å forutse når, hvor, hvordan osv ;) Kroppen er jo skapt for å føde, og jeg håper at jeg klarer å takle smertene som kommer. Heldigvis har de lystgass på sykehuset mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på kontroll til jordmor i dag. Spent på om hodet er festet! Jeg har mine tvil, for hun snurrer delvis rundt inni der fremdeles, men ligger først og fremst i "standardstilling" med ryggen på min venstre side.

Etter en liten tissetur med bikkja koser jeg meg nå med hjemmelaget iskaffe :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet var nesten festet ihvertfall ;) Urinen var fin, men blodtrykket hadde blitt 130/90, når det vanligvis ligger på 120/70. Skal derfor inn for sjekk av blodtrykk neste uke :) Neste kontroll etter det igjen blir på termindato! :sjokkert:

Jordmor målte også jernnivået, og det var på 9,9. Skal derfor ta tilskudd fremover, og jeg håper jeg ikke blir altfor hard i magen. Lactulose er ihvertfall kjøpt inn i tilfelle, og det er mulig jeg bare begynner med det samme for å forebygge hard mage til etter fødsel...

Jeg benyttet anledningen med at jeg hadde tilgang på bil med å stikke innom senteret. Fikk kjøpt med meg et par amme-singletter, en nattkjole med stropper og selvfølgelig måtte lillejenta ha en body til! :fnise: Jeg forsvarte kjøpet av bodyen med at den var i størrelse 50/56, og derfor kan den brukes litt lengre enn dersom den hadde vært i str 50 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer alltid handlingen min med ting som ikke har noe med den å gjøre. Jeg elsker shopping :fnise:

Og så bra at hodet er nesten festet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Om du ikke har kjøpt alt, anbefaler jeg Niferex (tror jeg den het), det jerntilskuddet er veldig mildt mot magen! :jepp:
Jeg måtte ta det etter å ha fjernet galleblæra i høst, og da var jeg avhengig av noe som ikke var så hardt mot magen, og apotekdama anbefalte det!

Nå nærmer det seg jammen med stormskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Hemofer ;) Jordmor anbefalte Aminojern, men det hadde de ikke på det apoteket jeg var på..

I dag skal jeg slappe ordentlig av altså. Har allerede hvilt øynene litt på sofaen mens jeg venter på at oppvaskmaskinen skal bli ferdig. Planen for dagen er å lage fromasjkake i anledning bursdagen til M :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullekake som skal brukes i fromasjkake = check! Nå er det bare å slappe av mens den avkjøles før jeg kan kutte den opp og legge skivene i springformen ;) Det er mulig det forsvinner litt til smakstesting også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...