Gå til innhold

Kvinnens plikt å tilfredsstille mannen?


Gjest plikt

Anbefalte innlegg

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt

Nakenmodell og tidligere leder i Kristiansand FpU, Tove Lill Løite (24), støtter Anna Anka.

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt, og ha sex når han vil det, skriver Løite i et innlegg på sin egen blogg til støtte for svenske Anna Anka.

- Kvinner skal liksom bli menn på mange måter, og menn skal bli kvinner. Alt skal være likt uansett, men vi er jo faktisk ikke like, skriver hun på bloggen.

Og utdyper:

- Jeg synes faktisk synd på skandinaviske menn. Mange jenter vet ikke hvordan de skal steike kjøttdeig engang.

Hun mener det er en selvfølge at middagen skal stå klar på bordet når mannen kommer hjem fra jobb. Videre skal kvinnen være trofast og støtte mannen sin uansett.

- Men jeg forventer mye tilbake fra mannen i gjengjeld. Jeg synes blant annet at mannen skal forsørge damen sin, og passe på at hun føler seg trygg, skriver hun.

kilde: fedrelandsvennen.no

Er det kvinnens plikt å tilfredsstille mannen? Både i og utenfor soverommet, ved å ha maten klar når han kommer hjem fra jobb, ved å holde huset rent og ryddig, ved å ha rene klær klare til mannen hver dag, ved å alltid støtte mannen sin i alt og et, uansett hva han måtte si, tenke og mene?

Føler du at den tidligere FpU-lederen har et poeng her? Har likestillingen gått for langt? Har kvinner blitt for mye lik mennene, og mennene blitt for mye lik kvinner? Burde kvinner i større grad kjenne til sin plikt overfor sin mann? Blir du trist når du ser en mann stå og ta oppvasken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt

Nakenmodell og tidligere leder i Kristiansand FpU, Tove Lill Løite (24), støtter Anna Anka.

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt, og ha sex når han vil det, skriver Løite i et innlegg på sin egen blogg til støtte for svenske Anna Anka.

- Kvinner skal liksom bli menn på mange måter, og menn skal bli kvinner. Alt skal være likt uansett, men vi er jo faktisk ikke like, skriver hun på bloggen.

Og utdyper:

- Jeg synes faktisk synd på skandinaviske menn. Mange jenter vet ikke hvordan de skal steike kjøttdeig engang.

Hun mener det er en selvfølge at middagen skal stå klar på bordet når mannen kommer hjem fra jobb. Videre skal kvinnen være trofast og støtte mannen sin uansett.

- Men jeg forventer mye tilbake fra mannen i gjengjeld. Jeg synes blant annet at mannen skal forsørge damen sin, og passe på at hun føler seg trygg, skriver hun.

kilde: fedrelandsvennen.no

Er det kvinnens plikt å tilfredsstille mannen? Både i og utenfor soverommet, ved å ha maten klar når han kommer hjem fra jobb, ved å holde huset rent og ryddig, ved å ha rene klær klare til mannen hver dag, ved å alltid støtte mannen sin i alt og et, uansett hva han måtte si, tenke og mene?

Føler du at den tidligere FpU-lederen har et poeng her? Har likestillingen gått for langt? Har kvinner blitt for mye lik mennene, og mennene blitt for mye lik kvinner? Burde kvinner i større grad kjenne til sin plikt overfor sin mann? Blir du trist når du ser en mann stå og ta oppvasken?

alt med måte... hvis ikke jenta vil ha sex, så er hun jo ikke forpliktet til å ha sex liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Er det klippet fra 50-tallet??

Nei, det er ikke kvinners plikt å tilfredstille mannen no matter what. I et samliv legger jeg vekt på SAM-delen. Vi skal være likeverdige.

Hvordan man fordeler hjemmets plikter er opp til hver enkelt par, og hva som passer de best.

Jeg vil heller ikke bli forsørget av en mann, jeg vil dele på det også. Jeg er alt for glad i den luksus man kan kjøpe for penger til å gi avkall på en inntekt.

Jeg vil tilfredstille mannen min seksuelt, så lenge han også tilfredstiller meg seksuelt.

Jeg kommer aldri til å være en hjemmeværende, sexslave for en mann. Da er jeg heller alene.

Nå høres jeg veldig feministisk ut, men det er jeg ikke. Jeg vet av kvinner og menn er forskjellige, og at vi aldri kommer til å bli like, men i et forhold skal vi være likestilte, og like mye verdt. Om jeg tar oppvasken og han går med søpla - ja helt greit, så lenge det funker for oss.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten min kommer som regel hjem lenge før meg, og han er veldig flink til og glad i å lage mat. derfor er det naturlig for oss at det er han som lager maten, og jeg har aldri hørt ham klage.

jeg blir ikke trist når jeg ser en mann ta oppvasken, og jeg synes det er helt greit at kvinner tar utdannelse osv. samtidig tror jeg det ligger noe i det at det faktisk eksisterer kjønnsroller, som gjør en mann til en mann og en kvinne til en kvinne - men jeg tror det er mer nyansert enn at matlaging og oppvask gjør en kvinne til en kvinne og jobb og bil gjør en mann til en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA nei! Jeg lager mat fordi jeg liker det, han tar oppvasken. Jeg vasker opp og henger opp klærne, han tar de ned. Det kalles teamwork. På denne måten skapes en balanse og stabilitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i et forhold har man ikke "plikt" til hverken det ene eller det andre,sånn som jeg ser det, men man bør ha lyst til å gjøre den andre parten glad og fornøyd. Den dagen du ikke gleder deg over din partners glede lenger, har du mistet noe.

Så nei, kvinnen har ingen plikt til å tilfredsstille mannen, og mannen har ingen plikt til å tilfredsstille kvinnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det klippet fra 50-tallet??

Nei, det er klippet fra 2009. Da Anna Anka var så populær. Men det er jo ikke en gang to år siden da...

Nei, det er ikke kvinners plikt å tilfredstille mannen no matter what. I et samliv legger jeg vekt på SAM-delen. Vi skal være likeverdige.

Hvordan man fordeler hjemmets plikter er opp til hver enkelt par, og hva som passer de best.

Jeg vil heller ikke bli forsørget av en mann, jeg vil dele på det også. Jeg er alt for glad i den luksus man kan kjøpe for penger til å gi avkall på en inntekt.

Jeg vil tilfredstille mannen min seksuelt, så lenge han også tilfredstiller meg seksuelt.

Jeg kommer aldri til å være en hjemmeværende, sexslave for en mann. Da er jeg heller alene.

Men det er jo din plikt som kvinne... :ironi:

Nå høres jeg veldig feministisk ut, men det er jeg ikke. Jeg vet av kvinner og menn er forskjellige, og at vi aldri kommer til å bli like, men i et forhold skal vi være likestilte, og like mye verdt.

feminisme ~is'me -n teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene

(Fra norsk språkråds ordliste)

Hva er det som er galt med å være for likestilling mellom kjønnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Hva er det som er galt med å være for likestilling mellom kjønnene?

Personlig synes jeg likestillingen har gått litt for langt her i landet. Lik lønn for likt arbeid, og bli sett på som likeverdige vesner som menn holder masse.

Kvinner og menn er fysisk sett anderledes bygget opp, derfor fungerer vi anderledes. Det er ikke meningen at vi skal være like. Omsorgsyrker passer bedre for kvinner enn for menn, fysisk tunge yrker passer bedre for menn enn for kvinner. Hvorfor må vi endre på det??

Sånn kort fortalt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt

Nakenmodell og tidligere leder i Kristiansand FpU, Tove Lill Løite (24), støtter Anna Anka.

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt, og ha sex når han vil det, skriver Løite i et innlegg på sin egen blogg til støtte for svenske Anna Anka.

- Kvinner skal liksom bli menn på mange måter, og menn skal bli kvinner. Alt skal være likt uansett, men vi er jo faktisk ikke like, skriver hun på bloggen.

Og utdyper:

- Jeg synes faktisk synd på skandinaviske menn. Mange jenter vet ikke hvordan de skal steike kjøttdeig engang.

Hun mener det er en selvfølge at middagen skal stå klar på bordet når mannen kommer hjem fra jobb. Videre skal kvinnen være trofast og støtte mannen sin uansett.

- Men jeg forventer mye tilbake fra mannen i gjengjeld. Jeg synes blant annet at mannen skal forsørge damen sin, og passe på at hun føler seg trygg, skriver hun.

kilde: fedrelandsvennen.no

Er det kvinnens plikt å tilfredsstille mannen? Både i og utenfor soverommet, ved å ha maten klar når han kommer hjem fra jobb, ved å holde huset rent og ryddig, ved å ha rene klær klare til mannen hver dag, ved å alltid støtte mannen sin i alt og et, uansett hva han måtte si, tenke og mene?

Føler du at den tidligere FpU-lederen har et poeng her? Har likestillingen gått for langt? Har kvinner blitt for mye lik mennene, og mennene blitt for mye lik kvinner? Burde kvinner i større grad kjenne til sin plikt overfor sin mann? Blir du trist når du ser en mann stå og ta oppvasken?

Hvordan kan en kvinne av i dag, som jobber 100%, og som ikke vil sakke akterut i sitt pensjonsoppgjør når hun blir 70 år, stå klar med middagen hjemme når "mannen kommer hjem fra jobb"?

De kommer jo begge hjem fra jobb.

Ja, kvinnen bør tilfredstille mannen. Og mannen bør tilfredstille kvinnen. De bør tilfredstille hverandre.

Ja - blir trist når jeg ser en mann ta oppvasken - trodde de fleste har oppvaskmaskin.

Uansett hvem som gjør det: en mann bør ha et rent, pent og ryddig hus!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg likestillingen har gått litt for langt her i landet.

...

Omsorgsyrker passer bedre for kvinner enn for menn, fysisk tunge yrker passer bedre for menn enn for kvinner. Hvorfor må vi endre på det??

Fordi det finnes menn som passer i omsorgsyrket og kvinner som passer til fysisk tunge yrker (hva sikter du til da?). Alt avhenger av hva man interesserer seg for.

Selvfølgelig finnes det forskjeller på menn og kvinner. Det finnes forskjeller på personer av forskjellige hudfarger også, dermed ikke sagt at anti-rasisme er galt? :unsure:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk begynner å snakke om plikt når det gjelder sex er slaget for lengst tapt.

Det jeg lurer på er hvorfor så det virker som så mange damer ikke setter pris på å kunne tilfredstille partnern sin , det være seg sexuelt og alle andre fronter.

Synes det er supert å kunne tilfredstille sin kjære på alle mulige måter, jeg føler hvertfall at det gir meg noe i seg selv.

Damer flest virker litt mer kyniske der.

Og ja, jeg blir trist hvis jeg må ta oppvasken, dvs. si at oppvaskmaskinen er ødlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Fordi det finnes menn som passer i omsorgsyrket og kvinner som passer til fysisk tunge yrker (hva sikter du til da?). Alt avhenger av hva man interesserer seg for.

Selvfølgelig finnes det forskjeller på menn og kvinner. Det finnes forskjeller på personer av forskjellige hudfarger også, dermed ikke sagt at anti-rasisme er galt? :unsure:

Jeg snakker her generelt. Kvinner er ikke like godt utrustet muskulært som menn, men selvfølgelig finnes det kvinner som er det, og som intresserer seg for et fysisk tung yrke. Og ja det er mange menn i helsevesenet, men det er ikke til å komme bort fra at kvinner trives best med slike yrker. GENERELT. Det er vel også derfor det er flest kvinnelige sykepleiere/hjelpepleiere og flest mannlige brannmenn?

Jeg vet at jeg (og mine venninner) fysisk aldri ville klart jobben som brannmann!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg blir trist hvis jeg må ta oppvasken, dvs. si at oppvaskmaskinen er ødlagt?

Dvs. at kasseroller og stekepanner er bedre å ta for hånd enn å kjøre gjennom oppvaskmaskinen. Ellers har det en tendens til å være flekker av ting som er blitt brent fast som sitter igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel også derfor det er flest kvinnelige sykepleiere/hjelpepleiere og flest mannlige brannmenn?

Jeg vet at jeg (og mine venninner) fysisk aldri ville klart jobben som brannmann!

Kvinner burde nektes å bli politbetjenter, brannmenn, astronauter, med mere, for det er sånne tunge yrker som bare menn interesserer seg for? Det er tydelig at du ikke setter pris på likestillingen ja. :)

Sikker på du ikke synes det er kvinnens plikt å ha maten klar til mannen sin når han kommer hjem, og vaske huset og rengjøre, og vaske og stryke klærne hans? Du vet, de færreste menn synes slikt er interessant å drive på med, og i følge din logikk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Kvinner burde nektes å bli politbetjenter, brannmenn, astronauter, med mere, for det er sånne tunge yrker som bare menn interesserer seg for? Det er tydelig at du ikke setter pris på likestillingen ja. :)

Sikker på du ikke synes det er kvinnens plikt å ha maten klar til mannen sin når han kommer hjem, og vaske huset og rengjøre, og vaske og stryke klærne hans? Du vet, de færreste menn synes slikt er interessant å drive på med, og i følge din logikk... ;)

Nei, men vi skal ikke på død å liv "tvinges" inn i yrker vi ikke passer for. Hvis en kvinne vil blir brannmann og en mann vil bli sykepleier - OK helt fint, men det er blitt et slags press på at "kvinner burde ikke blir sykepleier, de burde heller prøve å komme seg inn i et mannsdominert yrke"..

Jeg synes heller ikke det er riktig at kvinner har lavere krav for å komme inn på politihøyskole eller i militæret - det er den samme jobben man skal utføre, så man må kunne ha de samme kravene.

Endret av Mynona83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling gir meg rett til å kalle sånt piss og fornærme damer som frivillig ønsker å leve i rigide kjønnsroller. Værsågod, samme for meg, bare ikke press din livsstil over på meg via politiske utspill. Si ha du vil på din sosiale arena men si ikke at jeg er for pingle til å bli branndame bare fordi du ikke vil....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men vi skal ikke på død å liv "tvinges" inn i yrker vi ikke passer for. Hvis en kvinne vil blir brannmann og en mann vil bli sykepleier - OK helt fint, men det er blitt et slags press på at "kvinner burde ikke blir sykepleier, de burde heller prøve å komme seg inn i et mannsdominert yrke"..

Jeg er mann og har gått hos. De fleste jentene som gikk der gikk der ikke fordi de interesserte seg for mennesker eller ønsket å jobbe med mennesker, men ganske enkelt fordi de ikke kom inn på noe annet.

Slike mennesker hadde vært bedre hvis de kom seg inn på bilmek eller noe lignende, slik at de jobbet med ting og ikke mennesker. Vi hører jo stadig vekk om mennesker som utsettes for dårlig behandling innen så vel eldreomsorg som andre plasser innen humaniora. Helt klart bedre om det var ting denne "jenter har automatisk interesse for"-holdningen gikk ut over...

Men slik er det altså ikke. Det var kulturen som tvang disse jentene til å gå på hos. De tenkte, akkurat som du, at de er jenter, derfor er dette noe som de kan medfødt. Tro meg, hos er ikke noe særlig lett å gå på hvis du ikke har interessen inne for det...

Da tror jeg praktiske ting er langt lettere å lære seg for en som mangler interesse.

Kort sammenfattet, det er omvendt, jenter presses (pga kultur og forventninger) inn i "typiske jentefag", og vice versa. Det finnes da gutter som har interesse for å jobbe med mennesker, men det er fortsatt heller tabu for gutter å velge, eller som du sier det, "presses inn i", et typisk jentefag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Likestilling gir meg rett til å kalle sånt piss og fornærme damer som frivillig ønsker å leve i rigide kjønnsroller. Værsågod, samme for meg, bare ikke press din livsstil over på meg via politiske utspill. Si ha du vil på din sosiale arena men si ikke at jeg er for pingle til å bli branndame bare fordi du ikke vil....

OK!

Jeg sa at JEG og mine venninner er for pinglete (ja vi har diskutert dette)! Jeg presser heller ingen livsstil over noen, jeg sier hva jeg mener på et spørsmål om hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Syns ikke det skal være noen selvfølge, langt mindre noen plikt.

Hvert hjem finner ut hvordan de liker å ha det, enkelt og greit.

Jeg er en av dem som liker å varte opp min mann. Han får middag på bordet hver dag, frokost på lørdager og søndager. Det er ikke alltid jeg har lyst på sex, men jeg kan fint ha sex med ham likevel. Når jeg først er igang så blir jeg uansett rimelig kåt :fnise:

Jeg vasker hans klær, rydder hjemmet og engasjerer meg i hans interesser og arbeid.

Jeg gir ikke opp meg selv av den grunn. Han forventer ingenting og støtter meg i mine valg og jeg har også mine interesser, og er det dager jeg ikke orker å lage middag så respekterer han det.

Jeg er typisk guttejente til tross for at jeg elsker å være husmor. Driver aktivt med skyting, har kjørt mye vogntog, kan godt mekke på bilen.

For meg blir det galt når kvinner skal gå ut å fortelle andre kvinner hvordan de burde være, og om de ikke er som dem selv så kan de bare takke seg selv for utro menn eller ensomhet...det blir bare for dumt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt klart opptatt av likestilling mellom kjønn, religiøn og etnisitet - og syens selvsagt hun nakenmodellen har et helt forvrengt syn.

Poenget med Anne Anka derimot - på et vis - er at det var hennes JOBB å være en slik type kone. Hun valgte selv å se på dette som et slags yrke - og fikk jo om jeg får si det - jævlig godt betalt.

Hun gikk bevisst inn for å finne seg en enormt rik mann, som hun kunne skaffe seg en økonomisk sikkerhet på grunnlag av.

Han var ute etter et slags trofè som kunne følge ham på konserter, og skaffe barn/sex.

Synes også kona til Donald Trump sa det godt på spørsmål om de var sammen grunnet hans makt; hun var helt ærlig på at ja, hun ble tiltrukket av ham også pga penger og makt - men samtidig var det helt klart at hennes utseende hadde en betydning for ham.

Ved at de begge to var ærlige og hadde komplimentære interessert får man jo en slags likestilling - dem imellom.

Folk flest er i forhold hvor begge jobber like mye, men tjener ulikt og muligens ikke fordeler husarbeid likt/tilbringer tid med barna ulikt/har svært ulik fordeling av eiendom. Dermed blir nakenmodellens argumenter helt grunnløse......

Tipper hun ikke er så fornøyd når hun innser at norske menn jo eier 2/3 av all eiendom i Norge, og hun får smake sin egen medisin når BJ-egenskapene hennes forsvinner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...