Gå til innhold

Barselsgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barnefar er ikke sammen lenger men går godt overens. Da babyen vår ble født var han tilstede under fødsel og familien hans kom dagen etter for å se den nyfødte. Reagerte litt på att ingen av dem hadde med noe gave til babyen. Er det ikke vanlig når det er nær familie? Nå er hun 5 mnd og de har ikke kjøpt noe som helst til henne. Jeg har god økonomi så det er ikke for min del. Men synes det er litt sårt for babyens del. Bør jeg ta det opp med faren? Håper bare ikke det blir sånn når hun blir større.. på familievernskontoret syntes også det var veldig merkelig av dem

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært på barselbesøk uten å hatt med gave, synes det er uhøflig. Synes du skal si det til barnefaren, ikke sikkert det hjelper siden de tydeligvis ikke tenker som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen bryr seg vel ikke om hun ikkr får gaver og du skal i hvert fall ikke ta det opp med faren.

Hvis hun ikke får gaver til jul eller bursdag når hun blir eldre er det en fin anledning til å forklare datteren din at gaver ikke er noe man kan kreve, men noe man velger å gi.



Anonymous poster hash: f9336...ad3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barnefar er ikke sammen lenger men går godt overens. Da babyen vår ble født var han tilstede under fødsel og familien hans kom dagen etter for å se den nyfødte. Reagerte litt på att ingen av dem hadde med noe gave til babyen. Er det ikke vanlig når det er nær familie? Nå er hun 5 mnd og de har ikke kjøpt noe som helst til henne. Jeg har god økonomi så det er ikke for min del. Men synes det er litt sårt for babyens del. Bør jeg ta det opp med faren? Håper bare ikke det blir sånn når hun blir større.. på familievernskontoret syntes også det var veldig merkelig av dem

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Man pleier jo kanskje å ha med blomster eller bamser, er det jeg har sett mest hvertfall.

Men du tror ikke eksen din ha sagt noe til foreldrene sine om deg, som ikke er til din fordel? At de har gitt gave til far istedet.. Spesielt å gjøre, uansett, egentlig..

Anonymous poster hash: ad2cb...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på barselbesøk uten å hatt med gave, synes det er uhøflig. Synes du skal si det til barnefaren, ikke sikkert det hjelper siden de tydeligvis ikke tenker som alle andre.

Ja er det jeg og tenker. Har aldri vært på barselsbesøk uten gave selv til venner som ikke er veldig nære. Tok det opp en gang og da ble han litt irritert på meg så lot det ligge. Men virker jo på meg som de(spesielt moren hans) mener att siden vi ikke er sammen så skal ikke de "hjelpe" meg. Har alltid vært hyggelig med dem, men deres holdning ødelegger litt for min vilje til å inkludere dem. Ser bare ikke for meg noen endring når hun blir eldre og det blir nok veldig sårt

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hvordan er deres økonomi da? Er de norske? Hvor interessert er de ellers i høytider for eksempel (jul og bursdager) til å gi presanger? Gir de presanger (som passer mottageren), gir de en seddel, eller tenker de bare at det er stress dermed gjør de ikke noe med den saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man pleier jo kanskje å ha med blomster eller bamser, er det jeg har sett mest hvertfall.

Men du tror ikke eksen din ha sagt noe til foreldrene sine om deg, som ikke er til din fordel? At de har gitt gave til far istedet.. Spesielt å gjøre, uansett, egentlig..

Anonymous poster hash: ad2cb...297

Aner ikke. Men har vært veldig inkluderende og han var med på fødsel. Han gikk fra meg før fødselen da han pluttselig ikke vae klar(vi var forlovet og barnet planlagt). De har heller ingen ting til henne hjemme hos dem. Hun må sitte i bilstol å spise grøt der f.eks.

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er deres økonomi da? Er de norske? Hvor interessert er de ellers i høytider for eksempel (jul og bursdager) til å gi presanger? Gir de presanger (som passer mottageren), gir de en seddel, eller tenker de bare at det er stress dermed gjør de ikke noe med den saken?

De er norske og har bedre økonomi enn ei ung alenemor ja.

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

De er norske og har bedre økonomi enn ei ung alenemor ja.

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Ok. Ja, da er det rart at de ikke kommer med en barselgave. Jeg mener at man burde gi en barselgave når man kommer på besøk til en nyfødt uansett. Skjønner at det er sårt, men jeg tror ikke du skal ta det opp med faren mtp hans tidligere reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ja, da er det rart at de ikke kommer med en barselgave. Jeg mener at man burde gi en barselgave når man kommer på besøk til en nyfødt uansett. Skjønner at det er sårt, men jeg tror ikke du skal ta det opp med faren mtp hans tidligere reaksjon.

Føler ikke jeg har gjort noe mot de som kan få de til å mislike meg så blir litt irritert når jeg inkluderer de både på sykehuset og kommer med babyen på besøk til de når hun var veldig liten. Hadde ikke trengt det men gjorde det for å være hyggelig.. Holdningen der fra er att de skal ikke hjelpe meg noe. Ser ikke på gave til babyen som hjelp jeg da. Ikke har de noe som helst utstyr til henne hjemme hos de. Så de forventer att jeg sender med ALT til samvær

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også reagert på det!

Selv om du og pappaen ikke er sammen lenger vil jeg jo si det er normalt å ha med en blomst eller noe til deg, og gave til babyen. Vet om et lignende tilfelle hvor mor og far ikke var sammen, og ikke hadde noe med hverandre å gjøre en gang (utroskap fra hans side). Men farmor og farfar kom likevel å besøkte mor med gjevne mellomrom og hadde med en liten blomst og gavet nesten hver gang.

Ikke at hun heller trengte det, men vet hun satt utrolig stor pris på det, det legger jo et grunnlag for et godt forhold i fremtiden! Og det er jo viktig for barnet :)

Vanskelig å vite hvorvidt du skal ta det opp med barnefar, kommer vel an på hva slags forhold dere har?

Anonymous poster hash: 07c04...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barnefar er ikke sammen lenger men går godt overens. Da babyen vår ble født var han tilstede under fødsel og familien hans kom dagen etter for å se den nyfødte. Reagerte litt på att ingen av dem hadde med noe gave til babyen. Er det ikke vanlig når det er nær familie? Nå er hun 5 mnd og de har ikke kjøpt noe som helst til henne. Jeg har god økonomi så det er ikke for min del. Men synes det er litt sårt for babyens del. Bør jeg ta det opp med faren? Håper bare ikke det blir sånn når hun blir større.. på familievernskontoret syntes også det var veldig merkelig av dem

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Jeg ville bare tenkt at det var litt tankeløst. Lite sannsynlig at det ligger noen større tanker bak.

Synes absolutt ikke du skal nevne det for barnefar. Det kan da umulig være en så big deal.

Får håpe h*n får en liten gave på ettårsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo tydeligvis om mye mer enn bare barselgaven. Jeg tror du skal fortsette å være åpen og inkluderende og se hvordan de oppfører seg sammen med datteren din. Ikke legg så mye vekt på gaver og ting, men heller at de viser interesse for datteren din og å tilbringe tid sammen med henne.



Anonymous poster hash: f9336...ad3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også reagert på det!

Selv om du og pappaen ikke er sammen lenger vil jeg jo si det er normalt å ha med en blomst eller noe til deg, og gave til babyen. Vet om et lignende tilfelle hvor mor og far ikke var sammen, og ikke hadde noe med hverandre å gjøre en gang (utroskap fra hans side). Men farmor og farfar kom likevel å besøkte mor med gjevne mellomrom og hadde med en liten blomst og gavet nesten hver gang.

Ikke at hun heller trengte det, men vet hun satt utrolig stor pris på det, det legger jo et grunnlag for et godt forhold i fremtiden! Og det er jo viktig for barnet :)

Vanskelig å vite hvorvidt du skal ta det opp med barnefar, kommer vel an på hva slags forhold dere har?

Anonymous poster hash: 07c04...8c8

Ja er akkurat det jeg mener! Sier jo seg selv att jeg og babyen ikke trenger det men man blir jo litt irritert når man har prøvd å være hyggelig å latt de se barnet mye også når hun var nyfødt. De gjør generelt lite for att vi skal gå overens men forventer att jeg skal legge til rette for de og være hyggelig med dem. Får lite igjen

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo tydeligvis om mye mer enn bare barselgaven. Jeg tror du skal fortsette å være åpen og inkluderende og se hvordan de oppfører seg sammen med datteren din. Ikke legg så mye vekt på gaver og ting, men heller at de viser interesse for datteren din og å tilbringe tid sammen med henne.

Handler i grunn også om att de ikke engang har en stol hin kan få mat i(hun er der to ganger i uka og spiser der) eller noe som helst. Jeg trenger bare sende med klær og mat. Blir bare irritasjon av det. Og selvfølgelig gruer jeg meg til hvordan det blir i fremtiden.

Ts

Anonymous poster hash: f9336...ad3

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er akkurat det jeg mener! Sier jo seg selv att jeg og babyen ikke trenger det men man blir jo litt irritert når man har prøvd å være hyggelig å latt de se barnet mye også når hun var nyfødt. De gjør generelt lite for att vi skal gå overens men forventer att jeg skal legge til rette for de og være hyggelig med dem. Får lite igjen

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Det er tankeløst av dem, og det er ikke rarg du synes det er sårt!

Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt lyst til å si ifra at "jeg MÅ ikke invitere dere, jeg gjør det for å være HYGGELIG!!" hehe..

Men vis du og pappaen har et greit forhold så hadde jeg sakt ifra at du føler du får lite igjen for å tilrettelegge og være hyggelig..

Så kan de jo se selv om de tar et hint ;)

Anonymous poster hash: 07c04...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør dem om du kan kjøpe en stol som står hos dem permanent siden hun spiser der så ofte, kanskje de tar hintet.



Anonymous poster hash: f9336...ad3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem om du kan kjøpe en stol som står hos dem permanent siden hun spiser der så ofte, kanskje de tar hintet.

Anonymous poster hash: f9336...ad3

Hehe:-) de hadde nok bare takka for stolen og forventa att jeg betalte

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker jo spesiell selv.. Hvis dere var forlovet og hadde planlagt barn, også stikker han rett før fødselen.. :/ Han kan ikke ha fått en god oppdragelse.



Anonymous poster hash: 17bb5...854
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker jo spesiell selv.. Hvis dere var forlovet og hadde planlagt barn, også stikker han rett før fødselen.. :/ Han kan ikke ha fått en god oppdragelse.

Anonymous poster hash: 17bb5...854

Moren hans er nok den verste her. Men han har nok blitt en del påvirket av å vokse opp med henne

Ts

Anonymous poster hash: 628d7...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...