Gå til innhold

Raserianfall på natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nattskrekk. Lås døra til soverommet, sett på rolig musikk kanskje (kanskje det hjelper dere til å være rolige) og vent til det går over. Snakk med rolig stemme og forsøk å trøst så godt en kan.

Det handler ikke om oppdragelse, sinne eller cilje, men en alvårlig form for søvngange. Hun trenger å være trygg til det går over. Bli sint på et lite barn som har mareritt og går i søvne? Stakars jente... Hun trenger trygghet og hjelp ikke kjeft og oppdragelse

Anonymous poster hash: e680f...741

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har på nattlys i veggen og døren åpen. Det er langt fra bekmørkt. Hva mener du sitte på rommet hennes? Det blir vanskelig fordi vi vet jo ikke om det vil skje den natten og evt når. Vi må jo sove. Men hun vet godt at vi er i rommet ved siden av, i hvert fall når hun er normal så vet hun det. Ts

Anonymous poster hash: 63556...7c3

Jeg mener at dersom det er rundt midnatt somregel, så kan man forsøke å komme henne i forkjøpet av det verste anfallet og se om det hjelper.

Da sover man heller etter midnatt den perioden, og bytter på nettene. Heller trøtt enn at hun vekker hele huset og får raserianfall i søvne og muligens skader seg på veien.

Å låse døra som noen her sier må være det mest forferdelige rådet jeg noensinne har lest her inne....! Hvem gjør slikt?!?

Anonymous poster hash: 32974...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dersom det er rundt midnatt somregel, så kan man forsøke å komme henne i forkjøpet av det verste anfallet og se om det hjelper.

Da sover man heller etter midnatt den perioden, og bytter på nettene. Heller trøtt enn at hun vekker hele huset og får raserianfall i søvne og muligens skader seg på veien.

Å låse døra som noen her sier må være det mest forferdelige rådet jeg noensinne har lest her inne....! Hvem gjør slikt?!?

Anonymous poster hash: 32974...5ce

Mente jo selvsart mens man er inne sammen med henne så hun ikke går til trappa og faller samt veker søsknene. Viktig å begrense skadeomfanget. Sier da aldri noe om at barnet skal låses inne alene, men om det er ei trapp der og barnet raser om man tar i det må barnet skjermes for dette.

Anonymous poster hash: e680f...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du sint? Og hvor står det at jeg tror hun har det godt når hun holder på? Selvfølgelig er det ikke gøy eller godt for noen av oss, er jo derfor jeg spør om noen har erfaring og tips om noe som kan få det til å stoppe! Faktisk har jeg nevnt det til lege før men fikk ingen svar. Ts

Anonymous poster hash: 63556...7c3

Når du ser at datteren din har det vondt og ikke får et ordentlig svar av legen krever du det! Man lar ikke slik bare gå og finner veien inn på et forum hvis det er så ille som du beskriver det. Derfor blir jeg lettere sint her jeg sitter ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins da mange ting som er vondt som leger ikke kan gjøre noe med. Hva skal han gjøre da, gi en rolig-pille?

Anonymous poster hash: 63556...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der høres helt ut som nattskrekk. Google det eller se filmer på YouTube. Gutten vår på 2 hadde en periode med det samme. Helt vill i blikket, virket redd og sint og bare hylte.

Man skal bare være der og passe på at de ikke skader seg når det står på, ikke vekke dem. De husker ikke noe dagen etter så det er ingen vits i å snakke med dem om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk nattskrekk. Du trenger ikke fastlege eller psykolog, og ungen din har det veldig fint ;) hun husker jo ingenting av dette, for hun sover jo.

Man tror jo at nattskrekk kommer av forstyrrelser i søvnfaser, og er ofte et symptom på søvnmangel.

Datteren vår "slet" med nattskrekk da hun holdt på å kutte ut dagsøvn. (Les: det var vel vi som slet, ikke henne, haha!)

Synes det høres ut som en god idé å låse deg inne med henne, la henne være og bare overvåk henne slik at hun ikke skader seg.

Det er helt grusomt, men for vår del hjalp det faktisk å se på andre barn med nattskrekk på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...