Gå til innhold

To gutter laget tegneserie om annen gutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har laget mange ensiders tegneserier som alle spiller på det faktum at gutten de håner er lang og ekstremt tynn og det ender alltid med at han knekker sammen i en beinhaug i siste rute. I tillegg ble det harselert med guttens alkoholiserte far i disse stripene, feks at faren kaster en ølflaske i hodet på gutten så han knekker.

Så kopierte de opp dette til hefter på 10-12 sider og planen var å selge disse til jevnaldrende barn for 20 kr stk når skolen åpner på mandag.

Men så ble det oppdaget av en av mødrene til guttene, men da var allerede ett eksemplar solgt til en jevnaldrende gutt, og folk i klassen vet alt og mange har sagt de vil kjøpe heftet.

Hvilke konsekvenser bør dette få for guttene? De er bare ti år gamle.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At foreldrene lager en like hånlig tegneserie om sin gutt for å true med å selge så han får kjenne sin egen medisin.

Men mer seriøst; aner ikke passende straff, det må jo gjøres noe med empatien til gutten så straff holder på ingen måte alene.

Anonymous poster hash: 47d31...28b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med skolen, få litt veiledning av de i hvordan dere skal ta tak i det. Dette skulle jo selges på skolen, og det er nå uansett noe barna prater om, så skolen bør informeres om dette, for å få en stopp på det, og skåne den utsatte gutten.

Men hadde jeg vært mor til en av disse guttene, hadde det fått ganske alvorlige konsekvenser. Det her er mobbing.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En durabelig omgang juling hadde gjort seg.



Anonymous poster hash: b4fb3...ba2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært mitt barn, så hadde han måtte møtt opp personlig til guttens hjem, og sagt unnskyld.

Hvilken konsekvenser jeg hadde gitt vet jeg rett og slett ikke. Noe måtte det jo selvsagt blitt.

Må si jeg fikk skikkelig vondt av denne gutten som ble hengt ut på den måten der :(

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få kjøpe et eks?

Anonymous poster hash: 13409...98f

Det er nok ikke så veldig aktuelt, dessverre.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er serien bra?

Når vi ser bort fra det nevnte aspektet holder det hele overraskende god kvalitet i forhold til alderen.

Hun moren som oppdaget bladene ble rasende. Selv synes jeg guttene bør oppfordres til å bruke sin kreativitet og fantasi og lage tegneserier men da selvsagt uten å håne personer fra lokalmiljøet. Det må vel gå an å ha to tanker i hodet samtidig i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mitt barn, så hadde han måtte møtt opp personlig til guttens hjem, og sagt unnskyld.

Med en alkoholisert far og sinnsforvirret mor så er det ikke så lett å gripe det an på den måten. Gutten det er snakk om er tolv år, altså et par år eldre, om han har fått vite noe om det ennå vet jeg ikke men tror ikke det.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en alkoholisert far og sinnsforvirret mor så er det ikke så lett å gripe det an på den måten. Gutten det er snakk om er tolv år, altså et par år eldre, om han har fått vite noe om det ennå vet jeg ikke men tror ikke det.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Da hadde han på en annen måte skulle gått bort til gutten og sagt unnskyld om han ikke kunne ringt på døra og sagt det. Han vil vel få vite det når det allerede er lekket ut.

Hvis han bor sammen med en alkolisert far og en sinnforvirret mor så synes jeg virkelig synd på gutten. Har han det greit hjemme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han bor sammen med en alkolisert far og en sinnforvirret mor så synes jeg virkelig synd på gutten. Har han det greit hjemme?

Tror ikke han blir utsatt for noe negativt hjemme, er mer blitt til at han er sjefen. Både han og vi bor ved fotballbanen og har observert at når moren roper at det er middag så skriker han alltid 'hold kjeft!' tilbake.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg blitt temmelig forbanna. Sagt at folk som finner på å gjøre slikt mot andre er ekle rett og slett. Patetisk, en tiåring skjønner at andre kan såres og få vondt. Hadde holdt en skikkelig tordentale og virkelig fått de som lagde det til å føle seg dårlig. Så skulle de få komme på skolen på mandag og fortalt hele klassen, mens jeg stod å så på, hvorfor det de gjorde var feil. Jeg ble mobbet som barn, så om sønnen min hadde gjort det hadde jeg blitt så skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skulle de få komme på skolen på mandag og fortalt hele klassen, mens jeg stod å så på, hvorfor det de gjorde var feil.

Hva mener du nå, foreldrene til guttene være med i timen mens guttene forteller.. Til hvem? Sin klasse eller klassen til den andre gutten? Kan ikke det være å gjøre vondt verre?

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi ser bort fra det nevnte aspektet holder det hele overraskende god kvalitet i forhold til alderen.

Hun moren som oppdaget bladene ble rasende. Selv synes jeg guttene bør oppfordres til å bruke sin kreativitet og fantasi og lage tegneserier men da selvsagt uten å håne personer fra lokalmiljøet. Det må vel gå an å ha to tanker i hodet samtidig i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de kan kanskje tvinges til å tegne seg selv da. I trivelige situasjoner som for eksempel disse: få hjelp til å tørke seg i stumpen etter å ha vært på do, få hjelp til å tørke snørra, få hjelp til å knyte skolisser, få kjeft av mamma for å ha tisset i sengen.. Så kan de jo se hvor morsomt det er når de må selge tegneserier med seg selv i pinlige hovedroller i stedet.

Ok. Kanskje ikke helt pedagogisk korrekt dette her, men det hadde sikkert vært en lærepenge lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, de kan kanskje tvinges til å tegne seg selv da. I trivelige situasjoner som for eksempel disse: få hjelp til å tørke seg i stumpen etter å ha vært på do, få hjelp til å tørke snørra, få hjelp til å knyte skolisser, få kjeft av mamma for å ha tisset i sengen.. Så kan de jo se hvor morsomt det er når de må selge tegneserier med seg selv i pinlige hovedroller i stedet.

Ok. Kanskje ikke helt pedagogisk korrekt dette her, men det hadde sikkert vært en lærepenge lell.

Hm, tvinge de til å tegne serier med seg selv i hovedrollen om når de er på do, for så å selge disse?

Nei, kommer nok ikke til å skje.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kontaktet skolen. Kanskje barna kunne blitt kalt inn på et møte med rektor å forstått hvor alvorlig det er å mobbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helt sikkert ikke. Men småyngelen hadde likevel fortjent å få smake sin egen medisin på en eller annent måte. Kanskje er jeg litt for slem i min tankegang her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kontaktet skolen. Kanskje barna kunne blitt kalt inn på et møte med rektor å forstått hvor alvorlig det er å mobbe

Hadde du som mor til et av barna sagt fra til skolen?

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...